Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Inlägg av Dennis Öhman »

Vem förutom jag på detta forum, och hur mycket pengar lägger ni på kosttillskott i månaden?
Själv springer jag måndag-fredag i gymmet.
Kosttillskott ligger nu utan gaineer och under deff på ca 1200kr/månaden vilket jag tycker är dyrt, är billigare gå upp i vikt fast man köper gaineer och dricker :(
Och maten, deff med sallad kyckling är dyrare än makaroner och korv.. Suck..
Dänniz 073-8447664
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

Kör skapligt seröst med styrketräningen just nu.
Konditionen har det blivit sämre med, har nog inte sprungit sedan augusti, dålig motivation på den fronten.. Ska ta tag i det när det närmar sig deff.
Men just nu bulkas det skapligt istället.

Vad jag lägger på kosttilskott är jag osäker på, brukar köpa på mej ordentilgt när jag väl köper.
Men 1200 på kosttillskott i månaden!? vad köper du då för något? och hur mycket käkar du om dagen?
Eric Olsson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

eriico skrev:Kör skapligt seröst med styrketräningen just nu.
Konditionen har det blivit sämre med, har nog inte sprungit sedan augusti, dålig motivation på den fronten.. Ska ta tag i det när det närmar sig deff.
Men just nu bulkas det skapligt istället.

Vad jag lägger på kosttilskott är jag osäker på, brukar köpa på mej ordentilgt när jag väl köper.
Men 1200 på kosttillskott i månaden!? vad köper du då för något? och hur mycket käkar du om dagen?
Jag dricker eaa 2ggr om dagen, innan och under träning. räcker ca 45dagar burkarna och kostar 350/burk, finns inget bättre att ta i sej, eller ja BCAA är ju samma egentligen,
3shakers med protein dagligen, kör då med isolat vassle, går ca 3.5-4kg per månad, kostar ca 800kr/4kg billiga sorter, har fått rabatt oxå hos den lokale säljaren i luleå för det går en massa.
Sen på kvällen tar jag och dricker ett 3vägs protein(vassle/ägg/kasein) så man har proteinet i systemet hela natten. 800kr/1,5kg..
Sen så en massa piller på morgon omega3,koffein innan passet, mulivitaminer, dricker oxå taurine innan träning för att motverka bieffekterna av koffein.
Gaineer ibland efter träning för påfyllnad av glykogen/kolhydrater för att motverka katabolism..

Typ, 1200 kostar det minst alltså :( Men tar men det seriöst gör man
Vet tex att Tommy Luhr har pressat gym ganska mycket tidigare, samma "Noech" som nu dock fått en otrevlig sjukdom som hindrar honom från träna, Noech vet jag själv omsatte mycket pengar på sin träning..
Dänniz 073-8447664
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

okej, där ser man.
ditt eaa lät väldigt dyrt tyckte jag, har för mej jag köpte eaa på gv för typ 200spänn, har räckt bra länge tycker jag. dock har jag inte tagit varje dag tidigare utan bara före och efter träning, men har nu börjat med det på icke-träningsdagar också.

låter som du äter väldigt mycket protein, vad väger du? du måste ju få i dig närmar 3ggr din vikt i protein. visserligen inget fel i det, snarare bara bra.

Men som du säger det blir ju ganska dyrt när man tänker efter..

brukar också, som sagt köpa eaa, protein (av billigare märke), snabba kolhydrater, pwo, kreatin ibland (finns ju i pwo också), omega 3.

men är nog inte i närheten av dig i proteinintag, får nog i mig lite mer än 2ggr mitt proteinbehov. Men blir ju ganska mycket då jag väger närmare 110kg..
äter dock mycket mat just nu, så min kostnad ligger nog på det mer.
Eric Olsson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

90kg nu och ska ner till minst 85 innan jag börjar bygga upp ordentligt igen, sist 2sommarar var jag ner på 80 kg innan jag började vandra till 95kg, dock under 8%bf då..
Kör med selfnutrition eaa, har kört Gymvaruhuset EAA FX tidigare som kostar ca 179:-/burk, 350 gav jag för self burken, antagligen överpris men kan fota burken sitter en lapp kvar med pris..
När jag blandar protein så tar jag 2skopor i shakern, ca 50-60gram istället för 30gram som jag tycker är för lite, under deff kan jag dessutom ersätta lunchen med en proteindrink och en tonfiskburk tex..
Blir ganska mätt av det trotts allt när man ändå tar så pass mycket.

Kom nyss hem från ett axel och triceps pass, svettigt, men det ska vara svettigt oxå med koffein och omega3..

Eaa är ju det bästa man kan få i sig, rent protein och kroppen kan endast ta upp ca 10gram/dygn.. Så bara dricka för glatta livet 2shakers om dagen, tänk hade kroppen kunnat ta upp 100gram/dag, du hade kunnat bli arnold på eaa då :P
Sen har jag börjat testa ZMA fx från GV, man tar 3kapslar innan natten helst på tom-mage, Har kört 4dagar nu och har inte kunnat utvärdera det ännu.. Ska köra det månaden ut och ge utlåtande om det, sägs vara bland 4bästa anabola byggstenarna som finns..
Dänniz 073-8447664
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

Oj, under 8% bf ,starkt jobbat att komma så lågt.
Får se hur bra disciplin jag kommer orka ha. tänkte börja deffa runt januari och försöka gå ner ganska långsamt till 95-98kg.
Skulle nog själv aldrig orka sköta kosten tillräckligt för att komma ner på 8% bf.

hur mätte du din bf förresten? har du en speciell våg eller?

Har du några bra pb i bänkpress, marklyft, böj osv?
Eric Olsson
Skeden
För mycket laddtryck

Inlägg av Skeden »

jag gymmar Estrella och Arla ! du skall se mina monstertruck däck jag bygger alltså! JUST DO IT!
940ltt, Projekt
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Haha, borde bli någon sorts biceps rörelse när man för ner handen i chips påsen och upp igen förutsatt att man håller påsen i andra :hihi:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

eriico skrev:Oj, under 8% bf ,starkt jobbat att komma så lågt.
Får se hur bra disciplin jag kommer orka ha. tänkte börja deffa runt januari och försöka gå ner ganska långsamt till 95-98kg.
Skulle nog själv aldrig orka sköta kosten tillräckligt för att komma ner på 8% bf.

hur mätte du din bf förresten? har du en speciell våg eller?

Har du några bra pb i bänkpress, marklyft, böj osv?
Mättes på förra gymmet som hade en våg för sånt i reception..
PB:
Böj 150kg maxat. tränar nu 120kg 4or och 5or men ryggen är mjuk sen olyckan trotts jag har bälte, kommer ta ett tag innan jag är tillbaka där. Kan inte heller gå tyngre då jag inte har 2passare så ofta. har bara 1 och svårt för en kille hjälpa i doggystyle eller framifrån :hihi:

Mark 210kg 2reps. Men är ju uteslutet nu sen olyckan, troligtvis kring 100kg lätt men skulle dö efteråt av smärta.

Bänk har jag tryck 140kg, idag tränar jag på 90 och kör 8or.. Maxar en bit över 100kg.. Nöjd för bänk har aldrig varit min starka gren,

Gammal form ca 1.5-2år sen 8%BF
Bild
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Har du några PB?
Min starka sida har alltid varit biceps och axlar..
Körde militärpressar på 95kg förut, idag kör jag 80kg och ska ta 100 innan jag lägger av..
Koncentrationscurlar på 25kg 6or.. Dvs inget fusk och svinga armen utan mot kudde..
Dänniz 073-8447664
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

Dennis Öhman skrev:Har du några PB?
Körde militärpressar på 95kg förut, idag kör jag 80kg och ska ta 100 innan jag lägger av..
Koncentrationscurlar på 25kg 6or.. Dvs inget fusk och svinga armen utan mot kudde..
Okej, då var du ju skapligt stark.

Har aldrig testat att maxa något någon gång faktiskt..
Kör oftast strikt med lite lägre vikt och fler reps, runt 12reps oftast. tycker det är gött med riktig muskelkontakt:)

Men skulle jag uppskatta lite på vikter skulle jag säga, runt 200 i mark, har precis börjat köra mark igen efter jag skada ryggen för ett år sedan.
Böj är jag nog likvärdig med dig, runt 140-150, bänken är jag också rätt svag i men har som PB en 6:a på 105, så vet inte vad jag skulle ligga på 1rm, 120kg kanske?

Sen starkast är jag nog som dig i biceps, kan nog köra en 6:a på 60kg i bicepscurl, ganska strikt.
Militärpress är jag däremot rätt svag i, tar väl en 10:a på ca 60kg om jag har tur (sittande).

Kör inte så mycket för styrka (tungt) längre som förr, dels för att jag oftast kör ensam och också för att jag är rädd för att skada mej igen.
Eric Olsson
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

Nice biceps på bilden, grym underarm med.
Hur lång är du?
Eric Olsson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

eriico skrev:
Dennis Öhman skrev:Har du några PB?
Okej, då var du ju skapligt stark.

Har aldrig testat att maxa något någon gång faktiskt..
Kör oftast strikt med lite lägre vikt och fler reps, runt 12reps oftast. tycker det är gött med riktig muskelkontakt:)

Men skulle jag uppskatta lite på vikter skulle jag säga, runt 200 i mark, har precis börjat köra mark igen efter jag skada ryggen för ett år sedan.
Böj är jag nog likvärdig med dig, runt 140-150, bänken är jag också rätt svag i men har som PB en 6:a på 105, så vet inte vad jag skulle ligga på 1rm, 120kg kanske?

Sen starkast är jag nog som dig i biceps, kan nog köra en 6:a på 60kg i bicepscurl, ganska strikt.
Militärpress är jag däremot rätt svag i, tar väl en 10:a på ca 60kg om jag har tur (sittande).

Kör inte så mycket för styrka (tungt) längre som förr, dels för att jag oftast kör ensam och också för att jag är rädd för att skada mej igen.
180cm över jorden =) Så 95kg är mycket egentligen i formen jag är nu, borde vara ca 80kg :thumbdown:
Jo biceps är bästa sidan, körde idag 75kg som mest en 4a X3 i militärpress, sen axelpress ståendes på 70kg bakom nacken.kör alltid dock ståendes, kan fuska lite med benen då sista tunga stötarna, dock så håller jag emot när jag sänker och sänker sakta så tar som faen, kör lågreppare nu när jag vill öka musklerna, fettet får sjunka med det minskade kalori intaget tycker jag, borde ju köra högreppare egentligen under deff men vill inte, vill bli stark först..
60kg var inte illa om du är korrekt i ryggen :thumbright:
Testa det ståendes med ryggen mot en vägg och känn om du kan göra samma, blir fan så tyngre oftast när man inte kan fuska med ryggen..
Dänniz 073-8447664
eriico
För mycket laddtryck

Inlägg av eriico »

Nja, helt rak vet jag inte om jag är, lite bakåt böj på ryggen på dom två sista kanske. så lite fusk blir det ju:P
Men brukar alltid försöka ha armbågarna parallellt med kroppen, så dom inte pekar bakåt.
Hatar när folk står och kastar upp vikterna med armbågarna pekandes bakåt i princip, så bicepsen knappt aktiveras.

Ska testa det där med väggen om jag hittar en ledig vägg på gymmet :thumbright:
är litet gym så står grejer överallt i princip.

Är för övrigt själv 187 och ca 108-110kg, så har ju inte direkt 8%bf för tillfället :hihi:
Eric Olsson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Näe strävar inte direkt efter lågt BF nu heller, ska satsa mer på bygga denna gång än se bra ut, har ju till Juni på mej att hinna gå ner i vikt :D
Jo man ser allt för många ggr killar som har hälften så stora armar som kör tyngre än en själv, och gör helt fel, svingar tex curlstången med ryggen och armarna, klart den åker upp då..
Och så har man ju sett killarna som har överarmar som låren man själv har :roll:
Längtar tills imorrn då jag ska köra biceps,
Kör egentligen varje muskelgrupp 1gång i veckan för maximal uppbyggnad.
Måndag bröst biceps.
Tisdag rygg mage.
Onsdag Ben vader.
Torsdag Axlar Triceps.
Fredag biceps och i vissa fall bröst, är ju dåligt ha triceps/bröst/axlar nära när musklerna hjälper varandra i många övningar..
Biceps kör jag 2ggr veckan iaf, sen är jag och simmar 1-2ggr i veckan oxå..
Onsdagar med benen är tyngst anser jag, tar sig knappt ut från gymmet efter ett pass. Har oxå börjat satsa mer på benpress än på böj pga ryggen, men kör alltid böj även om det blir i slutet bara för att göra det..
Bröst focuserar jag mindre på oxå när jag inte gillar det riktigt men känner ett måste minst 1gång i veckan, har dock uteslutit hantlar och kör endast bänkpress och snedbänkpress..
Det är ju i vinter jag ska börja åka skidor igen tänkt oxå så blir nog plocka bort 1gym dag minst..
Dänniz 073-8447664
Skriv svar