Bmw E3 2800

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
BakAxel
För mycket laddtryck

Re: Bmw E3 2800 mattsvart och snart thinnertvättad....

Inlägg av BakAxel »

nja, inte mycket har städat ur den och gjort lite småfix och köpt lite delar till den.
men min farfar ligger på sjukhus så jag har inte tid att hålla på med den just nu.
men hoppas att jag hinner få den besiktningsklar innan hösten; att bygga VEMS får bli tidigast nästa år vill hinna köra innan snön kommer...
Axel Näsholm
BakAxel
För mycket laddtryck

Bmw E3 2800

Inlägg av BakAxel »

Har M30b30 från en 730-93a på gång nu, tänkte ha den som tidsfördriv i vinter; b28an verkar ha sprickor i toppen (inte jag som har kört utan vatten) och jag ska ändå köra 245a på vintern så det känns lika bra att förbereda för motorbyte.

tänkte köra med insug, förgasare och grenrör från org.motorn på b30in till en början iaf... har inte råd med sprut i år. enligt uppgift ska det gå, men hur gör man med fördelaren, har kammen på nyare m30 nån fördelardrivning eller kan jag inte använda fördelaren från b28an

har bokat uppkörning/teoriprov för b-kortet den 8 augusti och jag hade tänkt besikta den innan det.. måste byta lite styrleder och div.

börjar bli tjatigt men jag ska försöka fixa nå bilder...
BakAxel
För mycket laddtryck

Re: Bmw E3 2800

Inlägg av BakAxel »

SÅLD kör Valiant -72 med slant six istället..... ta bort tråden om ni känner för det :)
Axel Näsholm
Skriv svar