Sida 3 av 4
Postat: sön apr 23, 2006 8:27 pm
av koenvbr
very shiny

Postat: sön apr 30, 2006 2:07 pm
av johnny_tuoma
ser jävligt bra ut de där.. man ha ju sett hur den glänser på samhälle. när kommer nya motorn i då?
Postat: tis maj 02, 2006 2:45 pm
av Dumpventilen
tack, jo måste få in lite pengar bara..men snart..

underbar!
Postat: mån jul 31, 2006 4:34 pm
av Fredrik Forsberg
måste bara att jag beundrar din motor mycket!
Postat: tor apr 05, 2007 10:37 am
av Dumpventilen
Det var ett tag sen man mekat i volvo har köpt en audi så det har som mest blivit med den. Men nu fick jag mig ett il så det är väl bara att passa på. den startade direkt och så men det vart inte direkt nått jätte effekt ökning så ja öka laddtryck lite väl och sköt blockpackningen, men nu igår satt jag dit en 2mm och provkörde den men då koka skiten!? va faun ska kolla upp så det inte bara är termostaten eller nått..

Postat: tor apr 05, 2007 11:18 am
av Zorak
Fed installation af turboen, hvor meget tryk kører du med?
Jesper Andersen
Postat: tor apr 05, 2007 11:19 am
av Eric Wiklund
blockpackningen?
du kanske måste öka sizen på vevhustventilations hålet på blocket om den blåste packningen mot tråget
har du koll på avgastemp och stiften? så den inte går för snålt?
Postat: tor apr 05, 2007 11:39 am
av Dumpventilen
jag laddar inte så värst mycket än måste få det att hålla. typ 0,5 bar
jag menar topplockspackningen.

och jag har satt dit en 2mm, men nu har jag tagit bort termostaten och ska ut och köra och se om den börjar gå varm. Nej jag har ingen koll på avgas tempen.
Postat: tor apr 05, 2007 12:00 pm
av mattias
Titta åtminstone på stiften efter en fullgas-repa.
Postat: tor apr 05, 2007 5:29 pm
av Mattias wikberg
Tja, hur har du det med tändningen? stelmonterat?
Postat: tor apr 05, 2007 6:31 pm
av Dumpventilen
fick ett tips att jag skulle stum montera den till ca 25 grader. Men det är väl bara tillfälligt. har du nått tips?
håller på ett testa lite hur det här funkar sen ska jag väl utvekla men nytt grenrör, större förgasare och turbo m.m.

Postat: tor apr 05, 2007 7:48 pm
av fredde_vit_pv
Dumpventilen skrev:fick ett tips att jag skulle stum montera den till ca 25 grader. Men det är väl bara tillfälligt. har du nått tips?
håller på ett testa lite hur det här funkar sen ska jag väl utvekla men nytt grenrör, större förgasare och turbo m.m. :D
det är ganska rätt att ha stum tändkurva upp till ca 300 hp med
normala prylar i motorn! och 300 är rätt mycket.
Postat: tor apr 05, 2007 8:14 pm
av Dumpventilen
oki, men hur gör du då du stummar fördelaren?
Postat: tor apr 05, 2007 8:54 pm
av Mattias wikberg
du öppnar upp fördelaren och svetsar fast vikterna så att dom ej kan fjädra ut vid varv. tror att det är 2 eller 3 vikter.
samt att du skiter i att använda vakumklockan.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1792
Postat: tor apr 05, 2007 9:19 pm
av mattias
Har vi tur kanske Eric kan lägga upp de gamla bilderna i den där tråden på servern här istället.
Det är bara du skruvar isär och kollar på fördelaren tills du förstår dess funktion. Sen stummar du plattan.

Det lär ju finnas reserv-fördelare överallt, så du kan ju börja med en som inte sitter i bilen just nu.