Den såg fin ut i lacken och rostfri förutom baljorna. Det var nån gubben som gjort den i årdning till sin dotter för någran år sen, men hon tyckte den var för tungstyrd så den såldes, och sen fick jag köpa den.
Men ju mer man lyfte på mattor och ju mer man kollade så fans det hur mycket utav den dära rosten! Hmm, nu var det ett dilemma skulle jag rost laga och lacka om den eller skulle jag ha den som den var??
Men jag är inte den som gillar att ha små slitna saker. Det ska vara ordentligt gjort. Som sagt så började man ju rensafrån lister kofångare m.m. och man hittade? Jo Rost. Gubben som renoverat och lackat den hade fusklagat.
Så det var ju först tänkt att byta baljor bak och lägga igen blinkers och kofångarhålen. Men det blev så att man fick byta båda baljornabak bådaskärmkanterna bak och tröskellådan (som dom lagat med bygg skum). Xantal timmar senare och 3Gasflaskor senare var det klart. VAr lite knepigt ibörjan inann man lärt sig svetsa(hade bara svetsat på skoolan iannan).
Sen vart det att spackla och slipa, sen for bilen iväg på lacken och spänningen var olidlig. Medans Moddade jag instrument panelen med mera. For på lacken och där stod den! (OcenaMetallic blå)!!!
Fort hem och sätta tillbaks lysen och dyl. Sen vart det att dra om elen till alla mätare och till de nya vippströmbrytarna. inte det Lättaste. Men det gick till slut!! VArningsblinkersen var rent ett helvette men med lite motstånd och några relän, så gick det.. Sen när jag planterat och fått min lön så betalade jag av skullderna och Köpte nya sportstolar och ett turbokitt av en kille i ö-vik. Får sen hur det nu funkar? Bilen ska snart besiktigas och den 8februari när jag får körkortet så blir gatorna osäkra!!!!

Här är några bygg bilder:
Så här såg den ut när den var ny inköpt.

Borttagna kofångare.

Lite rost.

Nya skärmkanter och igenlagda listhål.

Spackling...

Igenlagt tanklock.

Instrumenteringen under kostruktion.

http://i25.photobucket.com/albums/c58/D ... 930c46.jpg

Ny hämtad från lakeringen.

Monterat grill och fälgar..

sänkning.

Nysänkt och grann.

Turboanläggning, en enkel sug anläggning. Lite snik kanske men det är det min ekonomi till låter tillsvidare.. hehe

Sen kom sport stolarna (T-frame).

HAr massa bilder till men dom tar så länge att ladda upp så det här får duga tillsvidare.