350hk i en sug 318 tror jag spräcker din budjet väldigt tidigt. Det jag kommer att tänka på först är topparna, du behöver nog Edelbrock lock eller liknande. X-toppar är svårt att få tag i, så jag skulle köra eftermarknadstoppar med en gång. Iof finns det ju J-toppar som jag tycker har för små ventiler, men som egentligen passar bättre på 318 pga utrymmet mellan ventil och cylinderlopp.
Mitt råd är att:
Bygga ett billigt bränslesystem, med pumpar och filter från nån skrotbil kanske? Funkar väl med slangklammor om man är noga (brandvägg och släckare!), annars pressade slangar från nån skogsmaskinsreparatör el likn. (btr och returledning!)
Modifiera en av innerskärmarna så du får plats med EN stor turbo, till 350hk behöver du ju max hx55.
Gav 3000 för min hx60 (ej provkörd)
Egna grenrör till turbon med delar från kl-racing, de har även avgasflänsar mot toppen!
En 60mm Wastegate
Holley dubbelpump med plastflottörer.
Till 0,5bar behöver du sannolikt ingen ic, så bara dra ett rör mellan turbon och Holleyn.
Jag har lagt säkert 35k på min 340 och har inte mer än 350hk

och den summan får du en fin överladdad 318 för

Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195