/David
David Herbertsson skrev:Cool bil, bra byggt och trevlig tråd![]()
/David
Har aldrig tänkt på detta, kan man få några problem med en manuell om man häller i ATF-olja?dundersmurfen skrev:Intressant det med oljan där. Fuskar lite och kör med dx3 i en vanlig låda för den blir lite smidigare att växla då. Kanske skulle prövat med dx2 för mer grepp i synken
Det är frågan om man tjänar nå mycke på att köra twinentry i det här fallet (några hundra varv?), jag misstänker att grundmotorn helt enkelt är lite för klen...jag tittade mest på volymen 6.6L då jag handlade aggregat inte så mycket på grundeffekten 180hk. Det här borde vara nästan som att köra GT45 på en standard m20b25 170hk, får ladd först högt upp i registret. Den här grenrörslösningen kanske är en bov i dramat oxå...allt är då tätt i alla fall...dundersmurfen skrev:David Herbertsson skrev:Cool bil, bra byggt och trevlig tråd![]()
/David
Tusan också, jag glömmer alltid trevligeheterna. Men precis så som han sa
Tänkte på det med mer respons i turbon, du kan säkert peta in en bit som mellanvägg i kollektorn och få twinentryt att lira. Såg inte ut som du slipade bort hela mellanväggen. Enkel och billig lösning i så fall.
Jag kommer nog mest troligt välja en 5-växlad ZF då man hittar en fräsch låda för 4-5000kr.OlavT skrev:Spennende å se fortsettelsen. Holde selv på med en Camaro-79. Funderer på manuell låda. Hvor mye effekt tåler en BMW 530 eller 540 låda ? Satte selv en Supra R154 låda på en CSB 350 for mange år siden. Fikk ferdig kit fra NZ.Men litt utgått på dato når 6 trinns finnes.... T56 er jo og et bra alternativ.
Om du vurdere automat så er TH2004R et bra valg, med bra første gear og 4 trinns, kan modifiseres til å tåle masse effekt. NB ! IKKE TH200 dom er skrot og 3 gear.
Kommer til å følge med på denne...
Tackar! Jo resan var ett minne för livet, man hade velat vara där längre.Henrik Gertzell skrev:asfränt bygge![]()
fin film, verkar vart en kanonresa