Bigblock cobran, halvfabrikatet

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ac-anton
Lite mer laddtryck

Re: Bigblock cobran, halvfabrikatet

Inlägg av ac-anton »

tyvärr så ligger projektet lite på is för tillfället, i början av sommarn blrjade båten krångla och jag har inte lyckats hitta felet på den ännu fast det lär vara nått skitfel.

så tiden har gått åt till båten och en massa jobb då det kom en stor order från göteborg som ska levereras till augusti.

tanken är iaf att jag ska kunna fortsätta med bilen igen i augusti
när allt annat är klart så ni får vänta med uppdateringar tills dess ;)

bilen har jag inte rört sen slutet av mars så ni har inte missat nånting spec med den stackaren, besiktningen i sig gick väll helt okej tycker jag :)
allt såg bra ut förutom lite småsaker som ska åtgärdas innan nästa besiktning :)
det som ska fixas är boxning av motorfästen och fälgar med annat ET mått m.m ev blir det en ny motor då besiktningsmannen tyckte min va lite i största laget,

ska försöka lägga upp lite bilder ikväll när jag kommer till en data då jag sitter lite illa till med båten på en väldigt skön strand just nu ;)
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

här kommer då nån bild på jobbet som tar upp väldigt mycket tid för mig för tillfället.

det är en båtvagn (slamkrypare) som ska köras nere i göteborgs hamn för avställning av båtarna som ska upp ur vattnet i höst.
allt styrs över hydraulik och "elventiler" som styr själva hydrauliken.

så fort dem har blivit levererade kommer det bli tid över för bilbyggandet igen så projeket är inte nerlagt utan bara bortprioiterat för tilfället :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

dem är inte helt klara ännu så kan komma upp lite mer bilder om intresset finns för båtar även fast det här är ett bilforum :wink:
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Är det sånt där du arbetar med att bygga på dagarna? Har själv lite samma problem med tiden. Men det går frammåt.
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

aa bland annat så bygger vi såna men det är inte så ofta utan dem där byggs bara på beställning, vi bygger även båtupläggningmatriellet (vaggor, bockar, stöttor m.m) och endel legojobb till olika företag, pumppelare till grundfos gör vi väldigt många utav så det kanske klassas som ett "standard jobb"
så jag har väldigt bra tillgång till maskiner och verktyg som underlättar väldigt mycket i bilbyggandet. även om dem inte är optimala för att bygga bil med så är väldigt mycket bättre änn inga maskiner alls :wink:
Skriv svar