Opel olympia rekord 1962 med volvo femma
- flubber_323
- Ganska mycket laddtryck
Re: Opel olympia rekord 1962 med volvo femma
obs..staget över kylaren glömde jag att rita dit på paint. men ska såklart även vara där med.
jodå det gör stor skillnad, man kan säga att dessa stag hindrar tornen att vika sig mot varandra medan de jag ritade hindrar dem att tryckas uppåt.
enda nackdelen är att fästet på torpeden gärna hamnar mitt på en mjuk plåt så försök få den nära en plåtskarv eller förstärkning.
mvh
- flubber_323
- flubber_323
- flubber_323
Jag blev erbjuden ett köp av en volvo 240 bakaxel 1031 odiffad.
Nu är de så att diff lär jag väl ha om jag vill ha ner effekten i backen! men alternativen då är antingen den dyrare torsendiffen och den billigare aussie locker diffen vilket jag tycker låter skrämmande våldsam för lite glidarkörning. Blir det inte lite väl mycket klonkande av den? några tips på valet av diff?

Bygg med docol rör.
Torsen is the shit, men lite väl dyrt. Aussie locker fungerar ju om man nu vill ha 100% låsning, men om man kör annat än dragracing, drifting eller off road så är det inte något jättebra alternativ.
Torsen is the shit, men lite väl dyrt. Aussie locker fungerar ju om man nu vill ha 100% låsning, men om man kör annat än dragracing, drifting eller off road så är det inte något jättebra alternativ.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Du kan väl köpa en eaton true track? Som jag förstått är det samma princip som torsen men den är billigare.
Schysst bygge för övrigt!
Schysst bygge för övrigt!
- flubber_323
Okej ska kolla upp det där med eaton true track diffen närmare
. Docol rör kan jag nog hitta på hos Me racing
tack för tipsen

- flubber_323
Har kollat lite idag i garaget och förstått att jag får bygga nya ramsnokar som sitter lika brett som de gör på Volvo 240 för att styrväxeln hamnar annars mitt i orginal opel balken.
tanken är att de ska vara samma bredd på framvagnen som på 240 orginal då är de lättare att i framtiden köpa delar... Men de är väl bara bygga på!

Wow!!!
Min första bil var en -61:a, samma färg! Upprostat vrak för 950:- spänn. Exakt samma summa hade jag i månadslön!
Vaddå?
Detta var -71.
1971, om nån undrade...
Lycka till med bygget!
Min första bil var en -61:a, samma färg! Upprostat vrak för 950:- spänn. Exakt samma summa hade jag i månadslön!
Vaddå?
Detta var -71.

1971, om nån undrade...

Lycka till med bygget!

Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Jag skulle skaffat ett vems. Mycket bra och prisvärda sprut, lättmappade och har allt man önskar. Enkelt att ladda in en config från någon med liknande motor så startar det nästan direkt sen.. Just ja, startmapp kallar folk det för 
Beställ själv från ungern på webshopen deras, men hör gärna med någon som kan lite sen innan så du får rätt val av in och utgångar bara

Beställ själv från ungern på webshopen deras, men hör gärna med någon som kan lite sen innan så du får rätt val av in och utgångar bara
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- flubber_323
Hehe jaha vad skoj:) opel,kungen av rost:pToni skrev:Wow!!!
Vaddå?
Detta var -71.![]()
1971, om nån undrade...
Lycka till med bygget!
- flubber_323
Okej tackar för tipsetdundersmurfen skrev:Jag skulle skaffat ett vems. Mycket bra och prisvärda sprut, lättmappade och har allt man önskar. Enkelt att ladda in en config från någon med liknande motor så startar det nästan direkt sen.. Just ja, startmapp kallar folk det för

- flubber_323
"Köp en Opel, bli belåten.flubber_323 skrev:Hehe jaha vad skoj:) opel,kungen av rost:pToni skrev:Wow!!!
Vaddå?
Detta var -71.![]()
1971, om nån undrade...
Lycka till med bygget!
Se naturen genom plåten"
Min gick till den sista vilan efter 11 månader, med 12 besiktningsprotokoll i handskfacket... Inget godkänt!!!
Men kul hade vi!!!
Toni
World's Fastest Commer
World's Fastest Commer