940 300 HK +
Re: 940 300 HK +
Intressant, kanske man bara gör saken värre?
Nä, så är det nog inte. Men man skall nog vara sparsam med tennet, som annars lätt sugs upp en längre bit av ledningen. Sen är det just vid själva pressningen och mot ändan jag brukar löda och det skall ju inte flexa där. Så ger lödningen en extra dragavlastning om pressningen skulle ge efter (har man ju varit med om mer än en gång). Hängslen och livrem så att säga. Har gjort såhär i säkert 15 år (26 nu) och ännu har jag inte varit med om något problem.
Nä, så är det nog inte. Men man skall nog vara sparsam med tennet, som annars lätt sugs upp en längre bit av ledningen. Sen är det just vid själva pressningen och mot ändan jag brukar löda och det skall ju inte flexa där. Så ger lödningen en extra dragavlastning om pressningen skulle ge efter (har man ju varit med om mer än en gång). Hängslen och livrem så att säga. Har gjort såhär i säkert 15 år (26 nu) och ännu har jag inte varit med om något problem.
//MartinL
Re: 940 300 HK +
om man köper en färdiglödd.. e de bara att sätta i allt å mappa efter?...mauser240 skrev:Byggsats, med kretskort och komponenter du löder fast på detta. Som sagt, det finns färdiga boxar att köpa, om än aningen dyrare.
Skall man koppla el är det nog bra att behärska en lödkolv. Själv löder jag i princip allt i mina kopplingar.
T.ex. dessa pressar jag först och löder sen.
Kanske lite overkill men sen vet man att det funkar.
Gallup: brukar andra löda pressade kopplingar?
konstiga frågor men försöker läsa på så mycket jag bara kan haha
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
- Ort: Växjö
Re: 940 300 HK +
Om man har ett bra verktyg så tror jag inte att man behöver löda
Oskar Johansson
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
Re: 940 300 HK +
vongyllis - jo.
Oskar - jag har inte upplevt att jag behövt löda heller men när man ser på några år gamla kontakter som gått genom snö och tö i X antal mil så är det ofta ärgat och kontakterna sitter löst. Det har jag tänkt försöka undvika genom att löda och fuktskydda. Men som sagt, det är nog kanske en aning overkill.
Oskar - jag har inte upplevt att jag behövt löda heller men när man ser på några år gamla kontakter som gått genom snö och tö i X antal mil så är det ofta ärgat och kontakterna sitter löst. Det har jag tänkt försöka undvika genom att löda och fuktskydda. Men som sagt, det är nog kanske en aning overkill.
//MartinL
Re: 940 300 HK +
Mauser240:
Gillar oxå att löda lite
Och till ts;
Om du köper färdig Box å härva är det bara koppla in å låna nåns mapp å utgå efter:)
Mvh Max
Gillar oxå att löda lite

Och till ts;
Om du köper färdig Box å härva är det bara koppla in å låna nåns mapp å utgå efter:)
Mvh Max
Re: 940 300 HK +
är så sjukt sugen haha.
vilka säljer färdiga boxar och vart får man tag i program?
vilka säljer färdiga boxar och vart får man tag i program?
Re: 940 300 HK +
Dessa har allt du behöver.
http://www.protoparts.fi/
Megatune är gratis men det räknas som en aning föråldrat (duger perfekt åt mig).
http://www.protoparts.fi/
Megatune är gratis men det räknas som en aning föråldrat (duger perfekt åt mig).
//MartinL
Re: 940 300 HK +
vid vilket laddtryck måste man få i tändchip för att sänka tändningen?
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: 940 300 HK +
Tunerstudio är trevligt, speciellt om man köper de så man låser upp ve analyzer (automappning mot bb lambda) Inte dyrt att köpa och är de så att man mappar själv efter väg spar man in de fort på soppa.mauser240 skrev:Dessa har allt du behöver.
http://www.protoparts.fi/
Megatune är gratis men det räknas som en aning föråldrat (duger perfekt åt mig).