Bmw 635 Alpina Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Stenhård bild på mek i köket

Vad är pl400 å silentblocket för specialtrix?
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

chellquist skrev:Stenhård bild på mek i köket

Vad är pl400 å silentblocket för specialtrix?
Det finns ju insatser att köpa till silentblocken, finns ju även solida, men jag tyckte att det verkade lite rackligt med insatser och lite väl mkt race med stumma så jag fyllde helt enkelt upp mina med PL400 som blir lite som hårt gummi. Blev faktiskt riktigt nice, hårt men ändå inte stumt. återstår att se hur bilen uppför sig nu. :roll:

Hur går det för dig och kusinen, Chellquist?

Fyller på med lite bilder från dagen.
Skrapat 2 av fyra hjulhus från underredsmassa samt målat. suck.
Bild

323 diff 25% spärr
Bild

Boxad bärarm i Brygga
Bild

Projektet som det står idag.
Bild

Mvh
Niclas
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

KackNalle skrev:hahahaha hårt!! Visade sambon bilden och frågade om det gick bra att göra samma sak. huh vilken min!! :D
Det är bara börja bära in dyngan i köket, börja med nått riktigt stort och skitigt så gnäller de inte när du tar in småsaker som turbosar och annat.
Nej skämt åsido, Köket ska renoveras, annars hade nog inte prylarna fått komma in :roll:

Jonas
Vilka axeltappar är svaga? vad kan man uppgradera till? Har funderat på om jag ska hänga i e21 bärarmar är det bättre?
Mvh
Niclas
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Jonas Ohlsson »

dom nyare axeltapparna 72 och nyare (tror jag) är induktionshärdade och tål mer belastning
det går också att meka över tappar och lager från e21 som är lite grövre
Bild
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Jonas Ohlsson skrev:dom nyare axeltapparna 72 och nyare (tror jag) är induktionshärdade och tål mer belastning
det går också att meka över tappar och lager från e21 som är lite grövre
Hmm, lite förvirrad
Jag har ju en 72a? Menar du den axeln som fäster i Drivaxeln på ena sidan och i Hjulnavet på andra? Hur kan du se att jag har de Klena??
mao hur ser man skillnad? :oops:

Niclas
BeeMeR
För mycket laddtryck

Inlägg av BeeMeR »

Om de e medbringerna ni snackar om så pallar dom inte så mycke =) Har vridit splincen på två å kört av en.. Plus att diffen inte heller pallar nått, min lamell diff dog dag två..

Kul info va:twisted: :P

///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07

(Oo=00=oO)
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Jaha, då får man kanske förbereda sig på lite ras då?
Men räknar iofs inte med att åka med slicks på klistrad bana så det kanske kan funka ändå, man får väl ta det lite vackert.
//Niclas
BeeMeR
För mycket laddtryck

Inlägg av BeeMeR »

japp de tror ja nog tyvärr.. Håller bättre om du åker AGA diffat, lr de gjorde
de då för mej..

Ja hann köra två snälla repor i åmsele utan slicks innan min diff dog, men ja
hade hjulstuds så de kan vara de som tog livet av den..
Studsa mycke mindre när ja åkte AGA...

Kör du för låda?

///zemrén
BMW e28 -83

(Oo=00=oO)
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Standard 4pet. ang studs så är det en stor anledning till att jag fyllt mina silentblock med pl400, hoppas det ska göra att det antingen släpper eller fäster, inte mittemellan.
Niclas
BeeMeR
För mycket laddtryck

Inlägg av BeeMeR »

Okej, ja har dom hårdare original blocken på min.. Då kommer du nog få byta låda me =)... ta de lugnt me trean :P

///zemrén
BMW e28 -83

(Oo=00=oO)
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

BeeMeR skrev:Okej, ja har dom hårdare original blocken på min.. Då kommer du nog få byta låda me =)... ta de lugnt me trean :P

///zemrén
Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annars :cry: Du har säkert mkt vassare bil än jag? :?
Nej skämt åsido, har en del lådor och diffar på lager iofs inte bromsade men ändå. Min borde inte bli så vass så grejjorna börjar smälla av, vad kan jag lyckas få ut? 200-250hkr lr vad tror ni? Räknar med att ladda lite styvt 1bar (1-1,5 nånstans) Det borde väl prylarna hålla för.

Mvh
Niclas
///M...
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av ///M... »

Ruskigt cool bil! :D

Det där med pl400 har jag också funderat på... Mina motorkuddar är lite mjuka, antingen testar jag pl400 eller så får det blir några i plast!

Lycka till med byggandet!

/P
BeeMeR
För mycket laddtryck

Inlägg av BeeMeR »

bmw02touring skrev:
BeeMeR skrev:Okej, ja har dom hårdare original blocken på min.. Då kommer du nog få byta låda me =)... ta de lugnt me trean :P

///zemrén
Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annars :cry: Du har säkert mkt vassare bil än jag? :?
Nej skämt åsido, har en del lådor och diffar på lager iofs inte bromsade men ändå. Min borde inte bli så vass så grejjorna börjar smälla av, vad kan jag lyckas få ut? 200-250hkr lr vad tror ni? Räknar med att ladda lite styvt 1bar (1-1,5 nånstans) Det borde väl prylarna hålla för.

Mvh
Niclas
Hehe.. förlåt :wink: De vet ja inte om ja ha, laddade bara 0.8.. men de e klart ja hade nog lite mer vrid. Men din motor kommer ju att bli rätt elak, me kammen å allt. 250hk lär ju inte vara speciellt svårt att få ut. jo men annars få du bara mata dit en 262 låda å en m535 diff =)

Riktigt cool bil föressten..

///zemrén
BMW e28 -83

(Oo=00=oO)
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

BeeMeR skrev:
bmw02touring skrev: Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annars :cry: Du har säkert mkt vassare bil än jag? :?

Mvh
Niclas
Hehe.. förlåt :wink: De vet ja inte om ja ha, laddade bara 0.8.. men de e klart ja hade nog lite mer vrid. Men din motor kommer ju att bli rätt elak, me kammen å allt. 250hk lär ju inte vara speciellt svårt att få ut. jo men annars få du bara mata dit en 262 låda å en m535 diff =)

Riktigt cool bil föressten..

///zemrén
Får väl göra som vanligt, prova mig fram och byta vartefter det rasar. :?
Fränt att du åker E21,Har alltid varit svag för dem

Har uppdaterat hemsidan med lite gamla byggbilder.
mvh
Niclas
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

bmw02touring skrev: Hur går det för dig och kusinen, Chellquist?
Nja vi nöter på med tisdag som garagekväll men både jag och abris har så sjukt mycket jobb iövrigt så vi missar några typ dagens mek ströks... Om inte han har varit duktig på egen hand idag. :lol:

Har iaf monterar bottendel och toppen men väntar fortfarande på kopparringarna. Sen ska oljereturen fixas men tvekar lite där. Kanske bättre å satsa på sug-motor med sprutet i sommar. Ska dra lite bränslesystem å sånt snart samt fixa diffen med annan utväxling å fler lameller så ska den enl uppgift hålla liite bättre

Hur har du fixat men oljereturen i blocket eller kedjekåpan?
/C
Skriv svar