Bmw 635 Alpina Turbo
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Det finns ju insatser att köpa till silentblocken, finns ju även solida, men jag tyckte att det verkade lite rackligt med insatser och lite väl mkt race med stumma så jag fyllde helt enkelt upp mina med PL400 som blir lite som hårt gummi. Blev faktiskt riktigt nice, hårt men ändå inte stumt. återstår att se hur bilen uppför sig nu.chellquist skrev:Stenhård bild på mek i köket
Vad är pl400 å silentblocket för specialtrix?

Hur går det för dig och kusinen, Chellquist?
Fyller på med lite bilder från dagen.
Skrapat 2 av fyra hjulhus från underredsmassa samt målat. suck.
323 diff 25% spärr
Boxad bärarm i Brygga
Projektet som det står idag.
Mvh
Niclas
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Det är bara börja bära in dyngan i köket, börja med nått riktigt stort och skitigt så gnäller de inte när du tar in småsaker som turbosar och annat.KackNalle skrev:hahahaha hårt!! Visade sambon bilden och frågade om det gick bra att göra samma sak. huh vilken min!!
Nej skämt åsido, Köket ska renoveras, annars hade nog inte prylarna fått komma in

Jonas
Vilka axeltappar är svaga? vad kan man uppgradera till? Har funderat på om jag ska hänga i e21 bärarmar är det bättre?
Mvh
Niclas
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Hmm, lite förvirradJonas Ohlsson skrev:dom nyare axeltapparna 72 och nyare (tror jag) är induktionshärdade och tål mer belastning
det går också att meka över tappar och lager från e21 som är lite grövre
Jag har ju en 72a? Menar du den axeln som fäster i Drivaxeln på ena sidan och i Hjulnavet på andra? Hur kan du se att jag har de Klena??
mao hur ser man skillnad?

Niclas
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
japp de tror ja nog tyvärr.. Håller bättre om du åker AGA diffat, lr de gjorde
de då för mej..
Ja hann köra två snälla repor i åmsele utan slicks innan min diff dog, men ja
hade hjulstuds så de kan vara de som tog livet av den..
Studsa mycke mindre när ja åkte AGA...
Kör du för låda?
///zemrén
de då för mej..
Ja hann köra två snälla repor i åmsele utan slicks innan min diff dog, men ja
hade hjulstuds så de kan vara de som tog livet av den..
Studsa mycke mindre när ja åkte AGA...
Kör du för låda?
///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annarsBeeMeR skrev:Okej, ja har dom hårdare original blocken på min.. Då kommer du nog få byta låda me =)... ta de lugnt me trean
///zemrén


Nej skämt åsido, har en del lådor och diffar på lager iofs inte bromsade men ändå. Min borde inte bli så vass så grejjorna börjar smälla av, vad kan jag lyckas få ut? 200-250hkr lr vad tror ni? Räknar med att ladda lite styvt 1bar (1-1,5 nånstans) Det borde väl prylarna hålla för.
Mvh
Niclas
Hehe.. förlåtbmw02touring skrev:Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annarsBeeMeR skrev:Okej, ja har dom hårdare original blocken på min.. Då kommer du nog få byta låda me =)... ta de lugnt me trean
///zemrénDu har säkert mkt vassare bil än jag?
![]()
Nej skämt åsido, har en del lådor och diffar på lager iofs inte bromsade men ändå. Min borde inte bli så vass så grejjorna börjar smälla av, vad kan jag lyckas få ut? 200-250hkr lr vad tror ni? Räknar med att ladda lite styvt 1bar (1-1,5 nånstans) Det borde väl prylarna hålla för.
Mvh
Niclas

Riktigt cool bil föressten..
///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Får väl göra som vanligt, prova mig fram och byta vartefter det rasar.BeeMeR skrev:Hehe.. förlåtbmw02touring skrev: Nu Får du nog snart säga nå´t positivt Zemrén, tror jag deppar ihop annarsDu har säkert mkt vassare bil än jag?
![]()
Nej skämt åsido, har en del lådor och diffar på lager iofs inte bromsade men ändå. Min borde inte bli så vass så grejjorna börjar smälla av, vad kan jag lyckas få ut? 200-250hkr lr vad tror ni? Räknar med att ladda lite styvt 1bar (1-1,5 nånstans) Det borde väl prylarna hålla för.
Mvh
NiclasDe vet ja inte om ja ha, laddade bara 0.8.. men de e klart ja hade nog lite mer vrid. Men din motor kommer ju att bli rätt elak, me kammen å allt. 250hk lär ju inte vara speciellt svårt att få ut. jo men annars få du bara mata dit en 262 låda å en m535 diff =)
Riktigt cool bil föressten..
///zemrén

Fränt att du åker E21,Har alltid varit svag för dem
Har uppdaterat hemsidan med lite gamla byggbilder.
mvh
Niclas
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Nja vi nöter på med tisdag som garagekväll men både jag och abris har så sjukt mycket jobb iövrigt så vi missar några typ dagens mek ströks... Om inte han har varit duktig på egen hand idag.bmw02touring skrev: Hur går det för dig och kusinen, Chellquist?

Har iaf monterar bottendel och toppen men väntar fortfarande på kopparringarna. Sen ska oljereturen fixas men tvekar lite där. Kanske bättre å satsa på sug-motor med sprutet i sommar. Ska dra lite bränslesystem å sånt snart samt fixa diffen med annan utväxling å fler lameller så ska den enl uppgift hålla liite bättre
Hur har du fixat men oljereturen i blocket eller kedjekåpan?
/C