Postat: fre mar 26, 2010 8:33 pm
Var ju ett tag sedan det skrevs någoting här, så det är kanske på tiden med en update.
Har inte hänt sådär jätte mycket tack vare motivationsbrist pga allt strul med tjuvar och skit, men nu är den tillbaka i högform, tacka fan för det så man får någoting gjort.
Plockade ur motorn och kapade bort de gammla motorfästena och passade på att flytta motorn lite i sidled, passade samtidigt på att mäta in drivaxlarna till en så gynsam vinkel som möjligt för att få drivlinan att hålla lite bättre.
Förhoppningsvis
.
Ny låda har införskaffats, eller rättare sagt 2st nya lådor från lancia delta med mycket bättre utväxlingsförhållande för strippen.
Jag lät diffen vara osvetsad och kör istället med lancias viscodiff, om det kommer fungera eller bara enhjula och paja återstår att se.
Har även inhandlat ett nytt sprut av mina kompisar på TS Motor, Tommy och svalle, det senaste Emerald k3+ som inte har släppts än, helt underbart sprut till underbara pengar, kan inte fatta att inte fler kör med det.
Även nya kamaxlar har inhandlats från CatCams 252 grader vid 1,25mm och 10,75mm lyft.
Nu håller jag på att montera den nya alukylaren och intercoolern jag fått köpa ny tack vare någon tyckte att det var rätt att sno min gammla.
En kabelhärva byggs för fullt, fan vad jag älskar el, det är min grej lixom......
En alu fuelcell har införskaffats och svetsats om av kompisen Pelle till dubbla anslutningar.
Spakstället är numera vajerstyrt istället för den gammla staget som var byggt av ett gammalt hyllplan.
Tänkte slänga in lite bilder på fortskridningen i garaget snarast möjliga så man kanske får lite peppning att lägga på ett kol med det sista
specen på kammarna kommer nedan. tror dom blir bra till henne

Har inte hänt sådär jätte mycket tack vare motivationsbrist pga allt strul med tjuvar och skit, men nu är den tillbaka i högform, tacka fan för det så man får någoting gjort.
Plockade ur motorn och kapade bort de gammla motorfästena och passade på att flytta motorn lite i sidled, passade samtidigt på att mäta in drivaxlarna till en så gynsam vinkel som möjligt för att få drivlinan att hålla lite bättre.
Förhoppningsvis

Ny låda har införskaffats, eller rättare sagt 2st nya lådor från lancia delta med mycket bättre utväxlingsförhållande för strippen.
Jag lät diffen vara osvetsad och kör istället med lancias viscodiff, om det kommer fungera eller bara enhjula och paja återstår att se.
Har även inhandlat ett nytt sprut av mina kompisar på TS Motor, Tommy och svalle, det senaste Emerald k3+ som inte har släppts än, helt underbart sprut till underbara pengar, kan inte fatta att inte fler kör med det.
Även nya kamaxlar har inhandlats från CatCams 252 grader vid 1,25mm och 10,75mm lyft.
Nu håller jag på att montera den nya alukylaren och intercoolern jag fått köpa ny tack vare någon tyckte att det var rätt att sno min gammla.
En kabelhärva byggs för fullt, fan vad jag älskar el, det är min grej lixom......
En alu fuelcell har införskaffats och svetsats om av kompisen Pelle till dubbla anslutningar.
Spakstället är numera vajerstyrt istället för den gammla staget som var byggt av ett gammalt hyllplan.
Tänkte slänga in lite bilder på fortskridningen i garaget snarast möjliga så man kanske får lite peppning att lägga på ett kol med det sista

specen på kammarna kommer nedan. tror dom blir bra till henne