Sida 21 av 23

Postat: fre maj 14, 2010 7:13 am
av therealpinto
Funkar här också...

Välkomna till Fällfors för shake-down imorgon då :-)

/Gustaf

Postat: fre maj 14, 2010 10:01 am
av gniraz
Funkar kanon idag..

Postat: mån maj 17, 2010 4:42 pm
av iron_man
blev inget fällfors för ca 1,5 mil där ifrån gick en liten skit sak sönder i lådan. jaja den är nog snart fixad inga drev som gick sönder. den var klart elak lådan men inget man vill köra i stan med :lol:
motor gick helt vansinnigt vet inte om man bara har glömt bort hur den gick eller om insuget hjälper till så pass vid 8000-9000

Postat: tis maj 18, 2010 6:49 pm
av iron_man
så då har man fixat lös delen till lådan. tar den från gammel lådan den är lite kraftigare typ och hoppas den håller bättre annars får man bygga en ny.
Bild
den till vänster är hel och den högra saknar en liten bit.
Bild
det är en grymt lätt mekad låda går fort att ta isär och kasta ihop

/jimmy

lätt va ordet

Postat: tor maj 20, 2010 4:52 pm
av pinto jonny
jo fyfan va lättmekad jag tog lös typ 9bultar sen bara satt den uppe igen
:hihi:

Postat: sön jun 06, 2010 7:09 pm
av iron_man
ja vi var också i piteå men hade stora problem med 2:an. så det blev ingen bra tid men den klara 220 km/h före mål samt en start på 1,5 8) inte illa med banrace bakvangn och gammla däck från 97. blir att kasta upp en ny låda tills jag orka kolla upp den...
en film blev det iallafall
http://www.youtube.com/watch?v=3R7LeQfLjHM
jimmy

burn out 1an 3an

Postat: sön jun 06, 2010 10:24 pm
av pinto jonny
ja fyfan va synd att 2an skulle börja :evil: men otroligt bra ändå med tanke på etaaan tvåå :evil: tvååa skrap skrap :evil: 3aaaaaan 4aaaaaaaaaaaan

Postat: mån jun 07, 2010 9:06 pm
av gniraz
Ser fram mot nya körningar och fler 220km repor då... :)

Postat: mån jun 07, 2010 9:29 pm
av GordonE
Grattis
Det är ju riktigt bra kört med tanke på allt strul!
Hoppas du får liv i lådan bara. Vart är det som strular? Vilken lamell/koppling åker du med?
Annars finns ju ZF som är smidiga att växla med.

Mvh Gordon

Postat: tis jun 08, 2010 5:35 pm
av iron_man
det är nåt inne i lådan. 2an hoppade ur till och med i börnen. det är som inget klick läge när man lägger i 2an. men fick man i den när man körde så har jag för mig att den låg i. vi kör med samma 2 skivig ap koppling än. föraren klara av att slira iväg med den
det blir att kasta upp en vanlig mt75. vi har ju inte lyckats skrota några drev i dom än :D

jimmy

Postat: ons jun 09, 2010 1:43 pm
av j björk
Det är inte bara så att synkhylsan och drevet är slitet/skadat?

Tex. av missade växlar.
Man ser på "tänderna" på hylsan och drevet hur det ligger till.
När de är som de ska är de spetsiga, triangelformade framtill.
En bit in vänder riktningen på spetsigheten för att dra in och hålla kvar växeln.

Kan försöka ta någon bild om du inte är med på vad jag försöker förklara :hihi:

Postat: fre jul 16, 2010 3:31 pm
av iron_man
nå blir det nåt till helgen???

klart det blev

Postat: sön jul 18, 2010 7:30 pm
av pinto jonny
jo det blev som bäst en 10,41 repa nytt personbästa
och det blev 10,46 10,80 nånting och ett par 11.or å en tolva
totalt 8 svängar blev det top speed rekord 225 km/h mins inte vilken repa men återkommer med exakta tider för övrigt så strulade tidtagningen på söndagen så det blev ingen finalkörning 8)

fyller på med rätta tiderna

Postat: sön jul 18, 2010 11:31 pm
av pinto jonny
repa 60 fot 201m km/h201 402 km/h402
1. 1,969 7,465 170,2 11,097 222,63
2. 1,624 6,814 177,01 10,418 222,40
3. 1,635 6,850 172,51 10,883 170,13 (kopling slir)
4. 1,659 6,977 175,83 10,588 223,33
5. 2,041 7,780 173,00 11,441 221,46
6. 1,812 7,478 166,49 12,108 150,22 (tankade sen)
7. 1,630 6,893 177,78 10,461 225,56
8. missade jag när jag såg på fredde och nyströms repor
9. 2,195 7,923 174,32 11,554 219,84

fällfors 2010

Postat: mån jul 19, 2010 2:13 pm
av gniraz
Trevligt kul med så pass många vändor över 220km.. :)