200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Getrag 280 (m5 låda).micke999 skrev:riktigt tråkigt!
vad har du för låda?
Har en till liggandes som jag ska byta till.
Hoppas den lådan som satt i redan var slut eller att ja missa när jag växlade...
Blir inte roligt om den käkar lådor lika lätt hela sommaren.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Ett par bilder och en liten film från igår innan bilen gick sönder 


http://www.youtube.com/watch?v=GPZT2ZcDUmA



http://www.youtube.com/watch?v=GPZT2ZcDUmA
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nu har jag rivit.
Lådan känns riktigt skum när man vrider på ingående axel. Ska riva den sen o kolla... är nyfiken på vad som hänt.
En annan grej som också var trasig var att alla 6 m12 bultarna till hardyskivan var krokiga. Fick kapa dom för att få lös dom ur hardyn.
Körde bara med 8.8 kvallite där men det har jag gjort i 2år nu och det har funkat.
Nu blir det 12.9 o hoppas dom håller.... Hardyn såg fin ut iaf.
Någon som har en ny extra låda att sälja? (Getrag280)


Lådan känns riktigt skum när man vrider på ingående axel. Ska riva den sen o kolla... är nyfiken på vad som hänt.
En annan grej som också var trasig var att alla 6 m12 bultarna till hardyskivan var krokiga. Fick kapa dom för att få lös dom ur hardyn.
Körde bara med 8.8 kvallite där men det har jag gjort i 2år nu och det har funkat.
Nu blir det 12.9 o hoppas dom håller.... Hardyn såg fin ut iaf.
Någon som har en ny extra låda att sälja? (Getrag280)


Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Jag skulle nog ge upp Getrag 280, den är inte gjord för din motor.. synd att förstöra fler lådor och onödig mek-tid.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nej det är den ju inte.mattias skrev:Jag skulle nog ge upp Getrag 280, den är inte gjord för din motor.. synd att förstöra fler lådor och onödig mek-tid.

Synd att det inte finns någon lätt lösning på problemet bara.
Ja vill gärna byta till nån annan mer anpassad låda men ja vill köra också.
Ganska mycke jobb att byta till automat eller nå manligt manuellt... även om jag köper nå färdigt "kitt" med adapterplatta osv. så lär det bli ny torped och golv.
Hade ja gjort det i vinter så hade jag inte kunnat åka nu och gör ja det nu så kan jag inte heller åka på ett tag.
Jobbigt läge.
Ska glida runt lite lätt med bilen nu ett tag o ställa in chassi helt och så sen får ja se vad ja ska hitta på.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Ny låda i bilen nu.
Har kört runt endel idag och det verkar funka fint.
Växlar försiktigt och snyter bara när växeln verkligen är i. Starter eller burnisar vågar ja inte göra...
Axeln greppar sjukt bra även på en dammig industrigata!
Känns stabilt och bra också. Lite strul med bromsarna då den låser upp bak först vid en hård inbromsning... ska försöka fixa det.
Riktigt skönt att få åka lite med bilen igen iaf.

Kollar lite på alternativa lådor också. Powerglide känns för tillfället som det vettigaste alternativet...
Vill inte byta till nån dyr manuell och sen skrota den med för då börjar ja gråta.
Men ska jag hinna byta till en PG låda lite snabbt nu så lär jag hitta ett färdigt kitt som passar min motor, från nån som åkt liknande setup och säljer lådan löst tex. För uppfinna allt lär ta ett tag...
Tips mottages gärna.
Nytvättad bil.


Har kört runt endel idag och det verkar funka fint.
Växlar försiktigt och snyter bara när växeln verkligen är i. Starter eller burnisar vågar ja inte göra...

Axeln greppar sjukt bra även på en dammig industrigata!

Riktigt skönt att få åka lite med bilen igen iaf.


Kollar lite på alternativa lådor också. Powerglide känns för tillfället som det vettigaste alternativet...
Vill inte byta till nån dyr manuell och sen skrota den med för då börjar ja gråta.
Men ska jag hinna byta till en PG låda lite snabbt nu så lär jag hitta ett färdigt kitt som passar min motor, från nån som åkt liknande setup och säljer lådan löst tex. För uppfinna allt lär ta ett tag...
Tips mottages gärna.
Nytvättad bil.



Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Fel svep på den lådan tyvärr.Klabbe Persson skrev:Jag har sett en pg med på svetsat BMW svep tillsalu på nitroz. Kolla där.
Var ute o crusa lite idag igen. Förvånansvärt skön att åka med faktiskt.
Tog en bild vid macken, det gjorde jag förra året också(se sid9) så det är lite av en tradition nu


Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Jo det där är ju säkert en fin låda. Men frågan är om den håller?Attenator skrev:http://www.blocket.se/vasterbotten/Dodg ... m?ca=2&w=1
Lite för mkt pengar kanske....
Jag funderar på det här hela dagarna...
Var inne på automat, typ TH400 men vill gärna ha manuell... Känns inte lika kul med automat på nå vis.
Kollade på Sellholm MPG låda men det blir för dyrt för den här bilen.
Just nu är jag lite inne på Lenco låda.
En 4växlad CS1 låda med back kostar ju inte massor och verkar vara omöjlig att ha sönder. Specad 3000hp eller nå liknande.
Någon som har erfarenhet av såna lådor?
Riktigt manligt med många spakar är det iaf.

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Dom tål en hel del!
http://www.youtube.com/watch?v=9IOpuGVoyCk
Finns även Tremec TKO lådorna...
Dom här gör uppgraderade versioner också!
http://www.modularmustangracing.com/pro ... _drive.htm

http://www.youtube.com/watch?v=9IOpuGVoyCk
Finns även Tremec TKO lådorna...
Dom här gör uppgraderade versioner också!
http://www.modularmustangracing.com/pro ... _drive.htm
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687