Sida 22 av 36

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Topp till salu

Postat: ons nov 09, 2011 12:16 am
av Tommy Luhr
Jo jag skrev i fel tråd ser jag nu.. Får ligga här :) får ge fan i att uppdatera på tom mage ;)
Tosk: Jag gör aldrig radiesäten på insug numer.
Jag har gjort lite tester på nån topp med radiesäten och märkt att flödet gått upp en aning.
Dock backflödar ju insugsporten betydligt mer med sådana säten och det gillar jag inte.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Topp till salu

Postat: ons nov 09, 2011 7:31 pm
av MGP
intresant.

vad kjör du for vinklar då? :)

men radie på eksos er dock ok? jag måste lysna på dom med flödesbank når man inte har sjalv hehe

mvh

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Topp till salu

Postat: ons nov 09, 2011 11:24 pm
av Tommy Luhr
Jag skall se vad stålet heter, kör med löst 75graders stål med.
Avgas kör jag 30grader-45grader-radie

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Topp till salu

Postat: mån maj 28, 2012 10:18 pm
av Tommy Luhr
nu händer det lite saker:)
jag söker sprängskydd för 5växlad Lenco.
Skall chassie besiktiga bilen inom nån vecka.
Har äntligen jobbat undan massa "måsten" så jag har tid för mitt härliga projekt igen.
Startade bilen idag och luftade ur den ute.
Gjorde en liten film som visa hur enormt härligt den går med vassa kammar och singelspjäll.
Låter inge vidare alls på lägre varv men sjunger lika fint när den börjar varva lite igen.
Observera att motorn går på 1500rpm på filmen..

http://youtu.be/3czIdp8tmPg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 12:04 am
av Toffe
Stål kåpa? Längd? Bultdelning? ;)

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 7:15 am
av Mattz Larsson
Du behöver inte något skydd för att tagga bilen det är klass regler.
Jag har sökt med ljus å lyckta efter ett skydd till en CS3:a men det verkar bara finnas beggade till CS1:an.
Jag fick köpa ett nytt från taylor när vi var över senast. Inte allt för dyrt, kolla med löven eller persåker om du inte vill ta hem det själv.
Kul att det händer något med bilen.
Hur långt är det ifrån Karlstad till dig jag skall dit nästa vecka och jobba?

Toffe det är en sprängmatta över lådan inte koplingskåpan om jag har fattat rätt.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 7:36 am
av Tommy Luhr
Ja det är över lådan jag behöver enligt sfi 4,1 vad jag läst mig till.
Satt stora delar av kvällen igår och försökte förstå mig på nya regelmenten (för mig).
Jag verkar som jag skall ha sprängskydd när man åker med överladdning i ET reglementet.
Sen behöver jan HANS skydd om jag skall åka snabbare än 8,50sek om jag förstår rätt.
Dock finner jag inge vettigt om kläder längre när man åker mettis. DEt vet jag stod jätte mycket om sist jag kollade.
Fick fram 2-lagers klädsel nu bara.

Jag har 7mil till karlstad här ifrån!

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 11:11 am
av Daniel Bjälevik
Körde du inte med separata spjäll på den där förut?

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 11:51 am
av Tommy Luhr
Ja det gjorde jag Daniel, men dom krånglade med mig och jag fick gashäng med dom.
Tyckte konstruktionen på dom medgav att luftflödet höll spjällen öppna.
Så jag stummade dom öppna och monterade ett singelspjäll istället.
Jag orkar inte testa om gashänget var kvar eller inte så jag tog det säkra före det osäkra.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 12:19 pm
av Kadett4wd
Nu har du iofs en helt annan luftflödesnivå genom spjällen än mig.
Jag har bmw M3 spjäll och den ger inga som helst antydningar till gashäng.

Sitter bara spjällaxeln i centrum så funkar det.
då är det lika stor kraft som vill stänga dem som att öppna dem.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 12:25 pm
av Daniel Bjälevik
Ok. Då e jag med igen.det var unik grejor va? Har fått för mig att det ska vara schyssta grejor.prata du nått med dom om problemet?

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 12:39 pm
av Tommy Luhr
Jag vet inte om jag pratat med Unik om mitt problem.
Jag orkar inte krångla med insuget och riskera mer gashäng så därav den lösningen jag vet fungerar.
Annars hade man säkert kunnat lösa det och gjort om så att luftströmmen vill stänga spjällen istället för att hålla i dom.

Men bilen skall ju köras dragracing med så att den låter som en popcornsmaskin på tomgång spelar mindre roll.
Men den blev avsevärt svagare på lägre varv med åtgärden.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 3:10 pm
av Daniel Bjälevik
Jo bara det funkar säkert är ju det viktigaste.tänkte mest på att tar ju rättså bra pröjs för sina insug och då borde man ju kunna kräva att det funkar felfritt.är ju inga kina grejor direkt.Kan tänka mig att gashäng med 1000 påsar inte är särskilt roligt hehe

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis maj 29, 2012 7:59 pm
av Tommy Luhr
Tror insugen riktar sig mer mot sugmotorkunder och jag har ju svetsat och dolat med mitt insug så jag har nog inte mycket att säga till om.
Man får skylla sig själv och ta lärdom.
Det funkar ju fortfarande insuget till sugmotor.
Sugmotor av en värre modell då :)

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: ons maj 30, 2012 7:45 am
av Tobias Fridberg
Tjenare Tommy! kommer det någon till Arvika som ska chassie besikta åt dig eller ska du åka iväg med bilen åt något håll? Undrar för att mitt chassie med skulle behöva besiktas.

mvh