Sida 22 av 43

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 4:47 pm
av mrabarth
SFRO var på besök i garaget idag och genomförde en slutbesiktning av escorten. :thumbright: :D
Gick kanonbra och bilen uppförde sig precis som en escort SKA göra. :lakrits: :eclipsee_steering:
Super kul!! Stort tack till Gustav Ulander!

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 5:51 pm
av jonas landin
GRATTIS!!!!!

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 5:56 pm
av Painlake Racing
Grattis! :)

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 8:15 pm
av j björk
:thumbright:

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 8:38 pm
av Swärd
Va kul! :thumbright:
Den ser grymt fin ut!
Ska bli kul att se den i sommar!

/Marcus

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: ons okt 24, 2012 9:09 pm
av * * * NXJ * * *
Great :thumbright:

:arrow: NXJ

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: tor okt 25, 2012 5:14 pm
av mrabarth
:arrow:

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: tor okt 25, 2012 5:44 pm
av Jens Gustavsson
mrabarth skrev:helt orginal.. Fanns ingen tid att justera dom också. Jag var för snål... :wink:
hur ställer du helt orginal? om det sitter justerbara kamdrev så kan de va hur tokiga som helst man måste ha indikator klocka. om jag inte mins helt fel är 0.8mm vid ödp på insug/ avgas en bra grund inställning.

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: tor okt 25, 2012 6:37 pm
av mrabarth
:D Jag jämförde orginaldreven mot de justerbara när de stod på 0 på graderingen. Det såg helt likt ut va jag kunde se.. Men visst kan det skilja någon grad. Sen finns det ju ett visst glapp i rörpinnen som sitter i kammarna mot drevet. Det är ju lika glappt oavsett orginaldrev eller justerbart men det bryr sig ingen direkt om, det måste röra sig om minst 2gr det med. :wink:
Jag kan egentligen inget annat än att hålla med dig.. Jag borde ha mätat upp det mer noggrannt. Nu är det ju knappast någon ide att justera kammarna då jag inte står uppkopplad i bänken.
Synd att pengarna tog slut. Annars hade det varit intressant att återvända till dynotech för mer optimering. Borde bli någon skillnad iaf. Som den är nu så är den otroligt snäll på låga varv samt tomgång. Men den svarar riktigt gott på varv med. Man behöver ju inte dra den till 7000 i varje växling på väg till korvmojen.. :mrgreen:

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: tor okt 25, 2012 6:48 pm
av Jens Gustavsson
du behöver ingen bromsbänk eller pengar för att kolla om de står rätt :)

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: fre okt 26, 2012 12:33 pm
av Johan Lindberg
Varför vill man igentligen skala om från början, har noterat att det är så på de flesta bromspapper att dom har 2 olika skalor på "Y". Det mest logiska är väll att ha samma värde på Y-axeln på båda linjer så ser man precis?

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: lör okt 27, 2012 10:53 am
av robban
För att få mer visuell precision.

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: lör okt 27, 2012 7:24 pm
av robban
Bild

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: lör okt 27, 2012 8:07 pm
av mrabarth
Tackar robban!! :thumbright:

Re: Ford Escort MK1- 16v kompressor. STARTAD

Postat: fre nov 02, 2012 5:59 pm
av mrabarth
Har pysslat lite till på bilen.
Veckan har gått åt till lite besiktnings prylar som är bra att ha.
Eftersom jag demonterat bakre stötfångare där original skyltbelysning sitter monterad. Måste man ju bygga dit något annat. Har kollat upp alla möjliga varianter som ser mer eller mindre opassande ut på en så slät bakdel. Hittade två "lysskruvar" från ett tidigare Mride bygge som jag hade liggande i en låda. Toppen!! Var på vippen att sätta borren i den nylackade bilen. Men som tur var skulle jag bara kolla hur brett de lyste, när de visade sig vara trasiga... Ides inte beställa nya så jag fick helt enkelt lov att hitta på något annat.
Så här blev skyltbelysningen. Bockade i borstad rostfri plåt och självhäftaden IP68 vattentät ledtejp i varmvid färg. Nu missar nog ingen mitt regnummer iaf.. :-)


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild