Planen med bilen är att bygga en riktigt kul "brux" sommarbil som går att köra hela sommaren utan att behöva oroa sig för at det är lite fuktigt ute. Så jag kommer inte att snåla med rostskydd och ljuddämpning. Enda chansen att jag skulle få börja bygga bil igen var strikta kriterier från familjen- Hela familjen SKA kunna åka med "3st" UTAN att måsta ha hörselkåpor på.
Detta medför då att bur går fetbort. Baksäte måste monteras samt fällbara framstolar.
Så jag tog mitt förnuft till fånga och gick med på allt då det var dessa regler som gällde eller inget alls..
Började kolla på olika möjligheter till inredningar men eftermarknads avdelningen kändes inte alls bra+ att man kunde ju inte köpa ett matchande baksäte. Då blir det helt enkelt att ta komplett inredning från en annan bil. Och varför inte FORD?
Sagt var det gjort. Beställde hem inredningen från en Ford Fiest ST -06 med sina halvskin sportstolar
Kommer att bli riktigt bra! Baksätet är nästa så det trillar dit på egen hand. Framstolarna är kanske lite höga men efter jag moddat fästöronen lite så passar de riktigt bra.