Äntligen som Gert brukar säga

Nu är härva och MS3X monterad och testad och här kommer en liten rapport.
Bilen går klart bättre med MS3xan än någonsin med MS1extra och det är ju ett jättelyft att jobba i Tunerstudio istället för megatune. Vi byggde ny härva, skippade edis prylarena och triggade 36-1 hjulet direkt i MS'et. LS2 spolarna går just nu som wasted coil on plug och verkar lira bra även om jag har bara laddat på upptill 1.2bar än.
Helt underbart med Extrakortet bara att ansluta rubbet utan att behöva löda in extragrejjer i boxen...
I veckan började vi testa att mappa mot spjälläge istället för mapp. Alpha-n-hybrid läget kör jag med nu och jösses vilket lyft. Helt plötsligt så har jag gassvar nästan som en mc och redan nu efter en kvälls auto-tunande i tunerstudio så går bilen mycket renare och mjukare än den någonsin gjort som vilken snäll bruksbil som helst
När jag körde MS1an mot mapsignal så fick jag lita ganska mycket på lamdakorrigering på sugmotorn eftersom separataspjäll och kam med halvdåligt vakum blev svårmappat.
Inom kort så kommer jag montera kamsync och börja köra sekventionellt och kanske sätta upp dubbla ve-tabeller. TPS på sugmotorn och SD på överladd med mappsensorn utflyttad till pleneumet som mattias tipsat om.
Jag måste också tipsa om en bra länk med tuninginformation för dom som vill veta mer om MS tps-mappning som hjälpte mej att fatta mer
http://77e21.info/megasquirt.htm" onclick="window.open(this.href);return false; jag kommer även att sno kamsynk ideen därifrån
http://77e21.info/mscampossensor.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Får kasta in några bilder ifall intresse finns