Sida 23 av 26
Postat: tis jun 03, 2008 5:38 pm
av Markus
Slavcylindern jag hade var i halvrisigt skick, smög sig in luft i systemet.
sen hade jag bara en organisk lamell från nån bmw monterat under vintern, kändes onödigt att nöta på sintern i onödan.
nu sitter kopplingen på plats, lådan och mellanaxeln.
har rivit lös tanken nu eftersom det hördes som något var löst där inne, och mycket riktigt!
hittade soppafiltret till pumpen, samt att skvalpplåtarna lossnat.
borde dessutom ligga 2st packningar som ska sitta runt tankarmaturen där i men hittar dom inte, kan spriten ha smält dom?
var ett mindre projekt att få ur skvalparrangemanget, måste vara byggt efter "flaskskeppsprincipen"
nu bär de ut igen och hänga tillbaka tanken, loss med orginalavgassystemet och ta lös skittoppen.
går fort när man är helledig om dagarna

Postat: tis jun 03, 2008 7:31 pm
av Tommy Luhr
den skvalphistorien kommer du snart underfund med att du behövde:)
Om du inte har en catchtank till bränslet.
Postat: tis jun 03, 2008 8:43 pm
av Markus
Tommy Luhr skrev:den skvalphistorien kommer du snart underfund med att du behövde:)
Om du inte har en catchtank till bränslet.
den har legat löst i tanken senaste året, alltså inte suttit runt pumpen som den ska göra, har gått bra förutom när man börjar ha halvlite soppa och kör fort i nån rondell

får så lov att hålla full tank
har satt tillbaka tanken nu, tagit lös orginalavgassystemet, tagit lös orginaltoppen.
det som är kvar nu är att svetsa fast nya "pinnbultar" i grenröret för turbon, porta delningen mot wgventilen och sen montera allt igen

får se hur mkt jag hinner imorrn, dock så glömde jag spridarna i lägenheten så dom kommer tjejen med på torsdag

Postat: tis jun 03, 2008 8:44 pm
av Steve
Jag har två tankar som ligger, vet dock inte skicket på dom...Gratis är dom iaf

X
Postat: ons jun 04, 2008 6:52 am
av iceman_21
Känns bra att man ska få se denna röda fara burna som fan i helgen =)
Re: X
Postat: ons jun 04, 2008 3:05 pm
av Markus
iceman_21 skrev:Känns bra att man ska få se denna röda fara burna som fan i helgen =)
jo de ska vi allt sikta på!
har kopplat tillbaka elen tilll soppapumpen, hängt dit icn, dragit fast generatorfästet, rensat bort packningsrester från blocket, sett över toppen och kapat lite i grenröret.
det som fattas nu är att:
Svetsa fast pinbultar på grenröret.
lufta kopplingen.
montera toppen
dra tryckrören och avgassystemet
Mappa
Så de börjar ta sig!
Postat: ons jun 04, 2008 4:45 pm
av Jonny Karlberg
det rör på sig i garaget
När ska vi ut och kapp köra då?

Postat: ons jun 04, 2008 7:48 pm
av Markus
Nu har jag fått bultarna fastsvetsade i grenröret, passade på att bränna fast en mottrycksnippel också, ska fara å fixa lite rör till de imorrn.
får se om jag orkar hänga fast grejerna ikväll eller om jag tar de imorrn...
Postat: tor jun 05, 2008 4:27 pm
av Markus
Var och sökte 6mm hydraulrör/kopparrör överallt idag, fanns inte nån stans, på wist sa dom att dom övergått till plaströr.
får ta å slipa lös skiten och svetsa dit en vanlig bromsnippel, ska se om de blir gjort ikväll...
har dragit nya kablar till soppapumpen, 4mm2 istället för den 1.5mm volvo dragit...
kanske får ut lite mer kräm ur pumpen, kontakten på jorden hade smält lite av värme så tror kablarna var i tunnaste laget...
fattas bara att svetsa fast anslutningen i grenröret sen kan det monteras och turbon hängas dit.
uppstarten börjar närma sig

Postat: lör jun 07, 2008 12:47 pm
av Markus
Fick idag ett 6mm hydraulrör av Göran så nu är bilen på G igen

tog lös min kina hks 50mm wastegate, delade på den och vred huset ett 3djedels varv så tryckanslutningen kom bättre till.
verkar som kineserna dragit alla bultar för hand, inte en enda bult var ordentligt åtdragen, vissa kunde man lossna med fingerkraft :/
Han inte mer idag än att hänga dit grenröret och labba med wgn, måste iväg och jobba, men imorrn så ska turbon, tryckrören och avgassystemet dit.
förhoppningsvis blire första racet på söndagkväll

Postat: ons jun 11, 2008 1:27 pm
av Markus
då var den startad och varmkörd!
ett oljebyte på de här och sen en mappning

Postat: tor jun 12, 2008 6:11 pm
av Markus
påbörjade mappningen idag, allt gick fint, kändes som den sköt på rätt bra tills den bara dog...
verkade som den tappat allt komp, trodde någon kolv hade gett upp..
öppnade huven, körde på startmotorn och såg att kammen stog still.
jahapp, bara bogseras hem, tach Scrazher

loss med dreven på veven och konstatera att krysskilen gått av...
sen dit med ett likadant och provstarta bara för att se så att ventilerna klarat sig och de hade dom
finns de förstärkta don? ser inte så stadigt ut direkt...

Postat: tor jun 12, 2008 6:17 pm
av auspuff
Ajfan, tråkigt! Har för mig Mats Ivarsson donade nått med det drevet.. Kolla med han..
www.boost242.se
Postat: tor jun 12, 2008 6:17 pm
av Ersviken
Finns ståldrev till veven hos bla.a farbror kg och parner, tror de kostade 1300kr när jag köpte hos kg sist.
Postat: tor jun 12, 2008 6:19 pm
av Blom
blev det nått mer mappande efter raset???
vilket ladd kör ni på än så länge???