Sida 23 av 29
Postat: ons apr 15, 2009 9:03 pm
av ximon
Jag åker upp om tre veckor hoppas jag
Tyvärr har jag inte kvar bilen i Stackgrönnan men du är varmt välkommen till det nya "hemmet".
Jag hör av mig när det bär av norrut!
Postat: fre apr 24, 2009 7:44 am
av ximon
Igår fick jag det glädjande beskedet att Kastor Fastigheter (Danne med den grymma vita Mettis-140:n) kommer se till så att motorn får all metanol den vill ha i sommar.
Det känns som bitarna börjar falla på plats inför sommaren

Postat: fre apr 24, 2009 9:32 pm
av Mats A
Kanon Simon ! ja då vet vi att det kommer grymma startbilder sen med andra ord , som vi snackat om så måste vi ha actionbilder till ....... ja folk får se sen vad det skall vara till

Postat: mån apr 27, 2009 5:15 pm
av ximon
Hehe.. de vet du Mats!

Postat: tor apr 30, 2009 12:32 pm
av ximon
Uppe i Skellefteå igen, nu blir det hårdkörning!
Hämtade toppen idag från Motormecano och schimsen till ventilfjädrarna är klara från utskärning.
Bäckis hade skött sig fint och skickat upp lite nya speedparts!
Fick ett paket med slangar och koppel av Phredde och åker iväg till honom nu för att göra klart den nya flexplattan.
Det kommer nog hända en hel del de närmaste dagarna.
Tanken är att motorn ska mullra igång innan jag åker tillbaka till Sthlm på ons/tors Smile
Stay tuned!
Postat: tor apr 30, 2009 1:36 pm
av Mats A
Låter kanon Simon . Håller på spåna fram idéer angånde ..ja du vet

. En smula humor i det hela är nog inte helt fel . Meka hårt nu

Postat: tor apr 30, 2009 2:54 pm
av Richard
ximon skrev:Det kommer nog hända en hel del de närmaste dagarna.
Tanken är att motorn ska mullra igång innan jag åker tillbaka till Sthlm på ons/tors
Stay tuned!
Inte illa, då är det inte så mycket kvar innan den är raceready alltså ?
Var har hemliga farbrorn gömt bilen numera ?
Ett litet papparazzibesök kanske skulle passa imorrn ?

Postat: tor apr 30, 2009 10:36 pm
av ximon
Mats: Hehe, det där med humoristiska ideer ska väl inte vara några problem om jag känner dig rätt?!
Richard: Jo, det är tyvärr en hel del kvar men det blir mindre för var dag! Du är alltid välkommen, i morgon är jag nog hemma på Morö Backe med motorn. Bilen står i Falmark. Du kan väl slå en signal så ser vi hur jag ligger till. Vi hörs!
Postat: tor apr 30, 2009 10:37 pm
av ximon
Postat: tor apr 30, 2009 10:41 pm
av Martin H
hur får ni sådant sfi godkänt?
mvh
Postat: tor apr 30, 2009 10:58 pm
av ximon
Dessa delar behöver väl inte sfi-godkännas? Inte av vad jag har hittat i DRT i alla fall..
Ifall man kör med slirkoppling blir det dock en annan sak, då ska det vara sfi-märkt.
Postat: fre maj 01, 2009 6:39 am
av THE SHOP
Härligt att se hemlige F i garaget! han är juh lite svår att få mek bilder på.
Då blir de prov körning strax.
Postat: fre maj 01, 2009 8:54 am
av Martin H
vad jag förstår det som så ska man köra fortare än 9,99sec så ska det var sfi grejor varken man kör med svänghjul/tryckplatta eller flexplatta.
och kollar man i länken nedan så ska ju i princip allt vara det. går det kanske att göra undantag på euro-bilar?? då det inte finns att köpa för små pengar på summit som till us-bilar.
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR-ET.pdf sid4
Postat: fre maj 01, 2009 9:41 am
av ximon
Det är sant som du säger, tyvärr
Jag har missat att det även regleras i Säkerhets-ET.
Med tanke på att svänghjulet jag har inte är något gjutet jänke-junk från 50-talet så lär de ha överseende med detta, kan man ju hoppas iaf!
Tyvärr är ju alla regler för dragracing utformade efter att det bara fanns bilar med 8cyl i vinkel. Det känns som man får göra det bästa av situationen i liknande situationer.
För min egen del är jag då helt övertygad om att detta kommer hålla men det gör inte startkransen sfi-taggad tyvärr

Postat: fre maj 01, 2009 9:45 am
av ximon
Toppen klar för att svälja en massa godis
Pyramidringar från PPF för att slippa tjafs med blåsta packningar!
Blandad kompott från Burlin Motor (BMW)
Spiidparts från "over there"
Fortsättning följer...