TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)
- Robert Ågren
- Impellerhead
- Kontakt:
-
- För lite laddtryck
- turbo_sven
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
gratis till vinsten
en liten artikel i Kristianstadbladet idag 8/7-10 http://www.kristianstadsbladet.se/sport ... lnsen.html

-
- För mycket laddtryck
Tackar!
De gick bra i helgen. Laddtrycket är de samma som innan 29-30psi eller 2bar, provade öka men den svarar ej , blir inte mer tryck. Har ju en låda runt insuget på turbon som jag misstänker är för liten, och bak hytten är ingen luftström så funderar på att bygga typ ett scoop uppe från taket ner i lådan.
Nya däck gjorde susen och när vi hade kvalat bra vågade vi ändra 4-länken så den skulle greppar ännu mer i starten. Resulatet blev att jag slirrade igenom koppling direkt från start, perfekt. I med mer koppling sen var de eliminering. Där åkte jag räkmacka igenom hela stegen då Perka rödlycktade, solo i andra och lindvall olja ner banan i finalen. Höll i cirka 3.5 sekunder varje runda i elimineringen för att testa lite samtidigt, åkte då 2.90 sek 100meter, 4.45sek 200m som är 8 hundringar fortare än 6.90rundan. Så de ska bli intressant på mantorp.
Norrback: Eloranta väger 987kg, det mest otroliga är att han kör på bensin.
De gick bra i helgen. Laddtrycket är de samma som innan 29-30psi eller 2bar, provade öka men den svarar ej , blir inte mer tryck. Har ju en låda runt insuget på turbon som jag misstänker är för liten, och bak hytten är ingen luftström så funderar på att bygga typ ett scoop uppe från taket ner i lådan.
Nya däck gjorde susen och när vi hade kvalat bra vågade vi ändra 4-länken så den skulle greppar ännu mer i starten. Resulatet blev att jag slirrade igenom koppling direkt från start, perfekt. I med mer koppling sen var de eliminering. Där åkte jag räkmacka igenom hela stegen då Perka rödlycktade, solo i andra och lindvall olja ner banan i finalen. Höll i cirka 3.5 sekunder varje runda i elimineringen för att testa lite samtidigt, åkte då 2.90 sek 100meter, 4.45sek 200m som är 8 hundringar fortare än 6.90rundan. Så de ska bli intressant på mantorp.
Norrback: Eloranta väger 987kg, det mest otroliga är att han kör på bensin.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Tel 0703803478
-
- För mycket laddtryck
Brände ventiler och säten, först en gång på torsdagen, sen på lördagen igen, då vart de slutkört.norrback skrev:Han måste varva mycket, annars skulle han inte få ut effekten (läs BMEP) som krävs. Vad hände med hans bil?
Grattis förästen.
/Andre'
Han var svår att få ur info. om motorn, jag vet ej laddtryck eller rpm.
Han sade att han åker med mer laddtryck än någonsin, och så gick den lite magert. Åker fortfarande Hestec DOS-baserat sprut.
Måste vara väldigt litet fönster att åka i med så mkt ladd och bensin...
SuperFlow Motorbromsning.
Tel 0703803478
Tel 0703803478
-
- För mycket laddtryck