Sida 23 av 38
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tis nov 22, 2011 6:39 pm
av Moggemx
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tis nov 22, 2011 6:55 pm
av benkoilovikka
Hörru du kan ju ta gasen och blånera centreringsdonet och de som är runt tryckplattan! så behåller de sin glans

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tis nov 22, 2011 10:59 pm
av Evinrude
Moggemx skrev:Bild på ledsen sinter
Man kanske får fimpa 765an ändå...
Förstärkningarna i bakvagnen, är det för säkerhetsskull eller är det något som började ge sig?
Hur hade du förstärkt diffästet?
Porrig koppling iaf, kommer bli najs som fan!

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tis nov 22, 2011 11:39 pm
av knotan
jag förstår varför man vill byta bort 765an.
ett till exempel på hur en 765 med sinter ser ut när man försöker åka med 1000+nm
jag han byta 3 lameller på en sommar innan jag tröttnade
Bild
http://www.projekteffekt.nu/media/wp-co ... sinter.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tis nov 22, 2011 11:52 pm
av robban
Man får ta hänsyn till att morgan inte shimsat koppligen samt att han har en tung bil. Och dumpar koppligen på höga växlar ofta (iaf enligt vad man ser på filmen)
Hur många mil fick du i sommar morgan?
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: ons nov 23, 2011 12:01 am
av knotan
Låter precis som min körstil då hehe
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: ons nov 23, 2011 3:48 am
av Moggemx
Hehe, Ja den har väl inte haft ett direkt lätt liv kan man väl säga

4:an pallade den inte att dumpa lös hjulen på
Men som sagt är impad över att den hållit så bra som den gjort ändå, och som robban säger så har jag inte shimsat in den rätt heller för att hitta det optimala trycket..
Förjävla skön koppling att köra med annars som pallar mycket, skulle tro att om man håller sig under 1000nm och är lite snällare så borde den nog hålla finfint
Har inte kollat exakt hur mycket det blivit, men har hunnit med en sväng upp till Kiruna till jobbet (~20mil enkel väg) och sen endel lek.. så skulle väl tippa på en 60-70mil iaf !
Evinrude: Förstärkningarna gjorde jag bara som förebyggande och för att det fanns plats och såg ganska lämpligt ut, sen om det gör nån skillnad vet jag inte
Har inte konstruerat om diffästet ännu, Klurar lite på hur jag ska göra det ännu!
Knotan: Hehe, Den såg lite halvtrött ut den lamellen ;P Vilken bil har du kört med den?
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: ons nov 23, 2011 4:11 am
av Jannek
Den kopplingen har sett sin sista sommar

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: ons nov 23, 2011 7:22 am
av E34 RRT
4:an pallade den inte att dumpa lös hjulen på
nu förstår jag varför inte växellådor osv håller..

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: ons nov 23, 2011 9:24 am
av knotan
min pallade precis att köra loss 4an så länge jag höll mej till lekdäcken(225-17) men när jag åkte gatdäcken (275-17) så ville den inte alls, men får tänka på att den bilen hade "ganska" aggressivt register med kompressor och sen 340 i toppfart med 1500kilo , femman va det godnatt direkt om man försökte få loss den på (det som hände dem två ggr när den tappade puckar)
i denna bilen va det
http://www.garaget.org/?car=70661" onclick="window.open(this.href);return false;
idag skulle jag aldrig komma på tanken att köra enkelskivigt med så pass mycket effekt,
bygger man rätt med 3 skivig så blir den minst lika lättkörd som en enkelskivig men riskerar aldrig att slira (noga uträknat förhållande mellan huvud och kopplingscylinder och sen "slir-ventil" melllan, och sen bygga om så man får lite längre slaglängd på pedalen än brukligt.
i mincran så hade jag 50% längre slaglängd på pedalen (dvs ett jättelångt hängande spakställ för både broms och koppling) den va minst lika lättkörd med koppling å¨broms som en orignal micra trots bnetyudligt tuffare rejsbelägg och 3 skivig QM sinter
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tor nov 24, 2011 6:08 pm
av Moggemx
Okey, Grym bil f.ö den där supran
Har faktiskt inte tänkt på dedär med att räkna fram rätt storlek på slavcyl och huvudcyl..Mycket bra ide!
Blir nog att laborera litegrann på den biten, Måste ju gå att köra normalt med ju.. Annars är det ju ingen gatbil föfaan ;P
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: tor nov 24, 2011 11:04 pm
av Pimplaren
Ang diffästet funderar jag på att borra upp allt till m14 och brassa i en 12.9 insexa! samt ett nytt fäste på BMW kombinerat med powerflex silentblocks, borde bli lagom på en gatbil?

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: fre nov 25, 2011 12:23 am
av Evinrude
Är det inte själva fästet som går av, inte bulten?
Får smida till nåt fräsigt med plattjärn eller nåt, av ska det fan inte kunna gå iaf.

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: fre nov 25, 2011 12:51 am
av Moggemx
Bra ide där å borra upp till m14
Förra gången den gick av så var det själva fästet som gav sig, men nu sist var det bulten som gick av.
Har inte tänkt på det tidigare, men är ju som ett försänkt säte i själva fästet som bussningen ska passa i (typ som en styrning) så att inte bulten behöver ta all kraft själv, Såg nu när jag rev isär allt att hylsan i centrum av bussningen var rätt så demolerad så styrningen har som inte gjort nån nytta alls så bulten har fått ta allt stryk.. Kan vara därför det har havererat för mig hela tiden

Så smider på att bygga en kraftigare styrning dit som centrumhylsan går in i för att få bort mer kraft från bulten!
Ska fixa bild så ni förstår hur jag menar, är så kass på förklaringar

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo M-Power (Bakvagns justerings tips
Postat: mån nov 28, 2011 3:37 pm
av Jims
Fyfan de ser riktigt bra ut dedär morgan! Sjuk koppling, förstår att de inte är billiga grejer detdär.
Följer ditt projekt med spänning
