Sida 24 av 29

Postat: sön aug 01, 2010 9:08 am
av Wallisson
Grymt imponerande.......grattis
/Rännan

Postat: sön aug 01, 2010 10:02 pm
av Kökarmicke
Fy fan va coolt de va att se rekordrepan från läktarplats! Mycket brutal pickis :thumbright:

Postat: sön aug 01, 2010 10:32 pm
av G.Nauta
Synd att jag missade när du körde :(

Men, får hoppas det kommer flera tillfällen! :thumbright: Grattis!

Postat: sön aug 01, 2010 10:40 pm
av j björk
Jäkligt fränt, grattis :thumbright:

Var tyvärr inte där och såg :(

Postat: mån aug 02, 2010 12:15 pm
av Martin Lundkvist
Tackar, skönt att vi fick köra nån repa denna blöta helg..

Förlängde wheeliebarsen inför denna helg på Mantorp, och det verkar ha gjort sitt, pickisen känndes mjukare iväg och gick rakt o snyggt, bara att åka med liksom.

Med samma ladd som finland 2-2.1bar så åkte vi 1.06 60fot 4.40s 260km/h på 201m 6.83s 322km/h på 402m

Ser ut som vi ska ta oss till Sundsvall 20-22 augusti.

MVH

Postat: mån aug 02, 2010 12:43 pm
av B_Christoffersson
Grattis :thumbright: :thumbright:

Postat: mån aug 02, 2010 1:04 pm
av Jens Gustavsson
mäktiga tider och slutfarter ! :thumbright:

orkar du lite snabbt redogöra lite om vad du kommit fram till om wheelibars? hur långa och hur ska de sitta fast i bakaxeln och hur mycket svikt ska de ha och hur mycket de ska gå ned mot marken och vart på banan, höjd över marken, hur man får de att ligga lika mycket mot asfalten och lite sånt. väldigt lite snack om sånt och få som har koll tror jag.

Postat: tis aug 03, 2010 1:11 pm
av Martin Lundkvist
Jens Gustavsson skrev:mäktiga tider och slutfarter ! :thumbright:

orkar du lite snabbt redogöra lite om vad du kommit fram till om wheelibars? hur långa och hur ska de sitta fast i bakaxeln och hur mycket svikt ska de ha och hur mycket de ska gå ned mot marken och vart på banan, höjd över marken, hur man får de att ligga lika mycket mot asfalten och lite sånt. väldigt lite snack om sånt och få som har koll tror jag.

Långa wheelie bars tar hand om ett hjullyft mjukare och vill då inte lyfta bakhjulen så som ett par förkorta har lätt för att göra.

Är man på en bana med bra fäste och råkar ha en lite trött maskin kan kan man få problem att få igång hjulen, alltså få ett kontrollerat spinn, då kan man sänka barsen lite och då avlasta bakhjulen.

Kan också styra bilen i viss mån med wheeliebarsen, bra fäste vill bilen normalt gå vänster när framhjulen hänger i luften, sänker man då höger WBhjul så avlastar men höger bakhjul.

Längden beror lite på hur fort man ska åka.
De som satt på pickupen var 160cm långa. Förlängde dem nu till 210cm
Pro mods brukar åka med ca:260cm

Postat: tis aug 03, 2010 1:12 pm
av Martin Lundkvist

Postat: tis aug 03, 2010 1:21 pm
av Jens Gustavsson
bra förklarat och man ser ju tydligt hur de jobbar på filmen :thumbright: vad har du på hjulen som är vitt?

intressant det du säger om kontrollerat hjulspinn snackar man om en viss % eller är det mer på känn? jag har märkt att det oftast blir bättre med lite spin själv också på mina trötta bilar :) , min snabbaste repa så spann det lite och jag hade de mindre DOT gatdäcken på. den hämtar sig bättre vid växligen till tvåan då motorn inte boggar ned i varv lika mycket också.

jag skulla vilja snacka lite big stuff3 sprut med dig nått framöver när kan man ringa?

Postat: ons aug 04, 2010 8:05 pm
av olaf
Grattis

looks impressive ...

(it even looks like, that you can go faster in 300 feet :shock: )
I´m a sad, that you ars not coming to Hockenheim this year - but mayby better, how fast as you are ... :wink:

good luck in sundsvall

Olaf

Postat: ons aug 04, 2010 9:14 pm
av Stener
Grattis.

Lätt en av dom roligaste bilarna att titta på nere i Mantorp. Gjorde mina 200 mils resa trots 2 1/2 dag regn plus en hel massa pengar i inträde och läktare helt värt det :thumbright:

Top fuel bilarna är ingenting jämfört mot det där!!

Postat: ons aug 04, 2010 9:16 pm
av Kadett4wd
Jens Gustavsson skrev:bra förklarat och man ser ju tydligt hur de jobbar på filmen :thumbright: vad har du på hjulen som är vitt?
Krita.. för att få ett hum om hur hjulen fungerade i starten.

Postat: tor aug 05, 2010 8:05 am
av Blom
Kadett4wd skrev:
Jens Gustavsson skrev:bra förklarat och man ser ju tydligt hur de jobbar på filmen :thumbright: vad har du på hjulen som är vitt?
Krita.. för att få ett hum om hur hjulen fungerade i starten.
eller vit skokräm :thumbright: funkar kanon

Postat: lör aug 07, 2010 3:39 am
av Henrik Braun
Nu har vi stigit upp mitt i natten här och ska skava upp till Mantorp med Pickisen. Mera Laddtryck =)