Sådärja, nu är den startad igen med den nya setupen!
Det som är gjort nu (grovt) mot förra säsongen är;
Nya grenrör + mellandel. 48,3x2,6 tubrör + 3" tubrör i mellandel.
Ny wastegate, Precision 66 mm.
Ny vattenkylare, Griffin. Helt standard förutom omsvetsad nedre anslutning.
Bortfrästa gavlar på befintlig KL-intercooler och ditsvetsade egna gavlar.
Nya tryckrör.
Flyttad vevhusventilation med grövre rör från ventilkåpa, 25mm inv.
Ny bröstkåpa för vattentillförsel till blocket.
Ny tryckslang till turbo, denna gång pressad PTFE-slang med JIC-kopplingar.
Momentstag till motor.
Ny fläktkåpa med ny fläkt till vattenkylare.
Omsvetsad triggerskiva för bättre centrering mot svängningsdämpare.
Det är vad jag kommer på nu, inte några stora jobb egentligen förutom grenrören och IC-ombyggnationen.
Men på något konstigt sätt så flyger vintern iväg ändå.
Den är alltså startad (efter lite felsökning pga. tankevurpa deluxe

) men bara kort pga. av att jag inte har något vatten inkopplat ännu.
Ville blåsa ur grenrören innan jag monterade turbon, och den vrålade igång finfint efter jag vridit triggerskivan rätt.
Så det som är kvar nu är 4 st. smidda AN12 kopplingar från Torques i England och lite slang så jag kan koppla in trycksidan på vattenpumpen till bröstkåpan på blocket.
Sen tillverka kickdown-funktionen, sen ska jag gasa helvetet!
Lite pics;
Nedre vattenrör, punktat
Tryckrör med dump. Dumpen vill gärna fladdra på tomgång trots max inskruvad fjäder. För klen fjäder eller något annat tok?
Bröstkåpa i 10mm laserskuren aluminium. Förvånansvärt fint snitt trots tjockleken måste jag säga!
Ny plats för vevhusventilation, blev lite trångt på andra sidan pga. downpipen.
Hade inte tillgång till något vidare bra bockningsverktyg så det kan hända att jag gör om detta röret i svetsböjar vid senare tillfälle. Blev rätt buckligt och fult, men funkar nog bra.
Helhetsbilder på installationen.
Så var det med det, slänger nog upp en liten film när jag fått fart på vattnet och börjat prova lite.
Wastegaten står på 0,62bar i grundtryck just nu..
Mvh J