Sida 24 av 36
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: mån jun 11, 2012 7:05 pm
av Toffe
krångla inte till det nu,nån måste du väl få med dig ut på banorna i sommar?
Men ja känner av problemet, och de är inte lika enkelt längre. Ja kommer typ omöjligt att kunna åka med min bil själv! eller det är omöjligt, men ja har två bra polare som ja bygger bilen med. dock är de svårt med familjer osv som ska funka alla gånger!
De e skit detta, och ja beundrar dem som åker i dem större klasserna att dem får ihop det.
Sv: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: mån jun 11, 2012 8:23 pm
av Tommy Luhr
Nej jag bygger det så man behöver så lite hjälp som möjligt. Även funderat på back-kamera, men tror miljön är hård i en sådan här bil.
Gjort om lite i bilen idag. Gjorde om mitt fuelblock så det fyller 6tums regeln från svänghjul. Lika bra att hålla säkerheten hög.
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: mån jun 11, 2012 9:44 pm
av Toffe
du får inte ihop ett team alltså?
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: mån jun 11, 2012 10:14 pm
av Tommy Luhr
Jag har ett par trogna tjänare:)
Får hoppas det passar in helgerna med dom!
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 10:32 am
av Klabbe Persson
Det är en av dom största anledningen att jag sålde Taunusen, det är ingen liten maskin som ska dras runt när de är tävlingsdags. Sånt man inte tänker på när man bygger osv.
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 11:31 am
av Tommy Luhr
Det blir mycket som skall funka!
Jag skall försöka få allt att funka.
Därför skall man ha egen kärra som är anpassad efter det man gör, boende kan man lösa i form av en husvagn.
Någon skall dra husvagnen.
Allt packat i enkla konstruktioner som gör det lätt att hitta.
Hade en tanke på att ha en husvagn med halva verkstad och halva boende för dom inblandade.
Då kör man upp bilen på kärran (som är bra anpassad till detta) och hänger på husvagnen på polarens bil samt fyller kylskåpet med allt som skall med.
Då är man raceklar på en kväll.
Nu tar det minst en dag att plocka iordning och en halv att lasta ut allt.
Det skall vara enkelt att åka, det är då man åker!
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 12:30 pm
av Kadett4wd
en sån där gammal vw transporter LT35? ombyggd med ramper baktill är juh hett eftertraktade.
Med lite fantasi kan man juh vinkla upp allting och få lastutrymme undertill, sen hänger man husvagn bakom.
krävs lite ballt körkort iofs.. men då kan man nästan dra hela lasset själv.
och med mer fantsi kan man juh sova där lastutrymmet är, om man lastar ut allt.
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 12:43 pm
av Tiiiseen
vart hade du varit i helgen mötte dig straxt innan linde i söndags

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 3:05 pm
av Tommy Luhr
Jag var i Lindesberg och fick chassiet taggat av Lennart Holm:)
På den resan fick jag lite erfarenhet av vad som behövs byggas om på kärran för att lasta skall vara smidigt:)
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 12, 2012 7:42 pm
av j björk
Har samma problem, är ofta själv och ska få det att funka.
Kör man bilen på kärra får man ju inte med sig mycket grejer.
Funderar så smått på en buss.. Då kan man ju ha bodel och utrymme för bil och skapligt med grejer..
Men det är ju fortfarande inte smidigt att både sköta om allt och köra på tävling.
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: ons jun 13, 2012 1:04 pm
av Tommy Luhr
Fick en timme över igårkväll och gjorde klart gasreglage osv.
Var mening att jag skulle ha gasstag på bilen men det var tekniskt omöjligt att lösa till en bra fungerande produkt.
Blev en gaswire från b23e istället.
Passade klockrent.
Gött nu har man gas. Skall montera en extra returfjäder samt göra stopp för gas pellen så man inte kan trycka den genom golvet.
Eller kanske skulle ha kvar så möjligheten finns.
Ni som har sett Flåklypa grandprix vet ju vad jag menar

Ni andra har chansen här:
http://youtu.be/gOOUqlvqS6g" onclick="window.open(this.href);return false;
kolla 32 sec in i filmen:)
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: ons jun 13, 2012 8:26 pm
av Tommy Luhr
Gaspedalen är fixad med alla stopp svetsade och det verkar vara en perfekt funktion.
Pysslat lite med tryckrören och skall justera några grejer så det passar bättre.
Får min mettis lambda till veckan med. Compcams har jag för mig det var.
Kommer inte ihåg nu då det var några månader sedan jag köpte den.
Måste försöka sätta mig in i Autronics system lite mer.
Är det bara jag eller är det inte likt andra sprut?
Hur har ni gjort med lambda signaler på era sprut, har för mig att det inte går så långt ner i blandningsförhållande sprutet?
Någon som har en plasthuv till 140 eller tidigare 240 är jag mycket intresserad av att köpa den. Kan vara skadad, det gör inte så mycket!
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: mån jun 18, 2012 8:54 pm
av Tommy Luhr
Byggt om avgasröret till en mer funktionerande variant.
Skall försöka bygga en hasplåt under nu så att man får tävla med bilen.
Sen har jag bara en kardan och lite visuella saker kvar:)
Grejjat lite med sprutet och fått gången bättre med singelspjället.
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 19, 2012 11:58 am
av Richard
Såå... uppstart å testmakaron i helgen då ?

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Postat: tis jun 19, 2012 12:16 pm
av Jens Gustavsson
autronic har haft den nackdelen med lamda värden i alla tider utan att lyssna på användarna. ring MRM robban han har nog nån lösning på nått vis. tror du får köra 0-5v signal i stället och ha en pappers tabell mot lamda värdet eller nått sånt??