Sida 25 av 25

Postat: tor sep 09, 2010 8:47 pm
av Mattias J

Postat: tor sep 09, 2010 8:52 pm
av JohanK
Grymt häftigt!, imponerande :thumbright:

Postat: tor sep 09, 2010 11:08 pm
av Mattias J
JohanK skrev:Grymt häftigt!, imponerande :thumbright:
tackar :)

Det är rätt bra med tanke på vad är gjort, det mesta är original.

Postat: lör sep 11, 2010 7:50 pm
av JBlom
Hittade en liten annons i en biltidning från -87. 8)

Bild

Postat: lör sep 18, 2010 7:02 pm
av Mattias J
Eftersom chassit som motorn sitter i idag är rent livsfarligt och vobblar över hela vägen som en utvecklingsstörd på tjack.

Så bestämde jag mig för att köpa nytt, eller ja nyare och stabilare, speciellt eftersom jag tänkt att kanske en dag komma upp i 600hk+ så kan det vara en fördel om man kan gasa fullt utan att bränna rakt ner i diket och dö en fruktansvärd död

Sen är det faktiskt jävligt drygt att sitta i en helt rensad uno med stummonterad motor och drivlina, ja man börjar bli gammal helt enkelt :D

Den nya bilen har samma motorfäste som den motorn jag använder mig utav i fiaten.
Planen är väll den att jag ska besiktiga bilen som den är, dock utan turbo.

Jag ska behålla inredning och el hissar, ja hela kittet helt enkelt.
Jag är ju som sagt mer intresserad av trimning och motorteknik så viktökningen gör mig inte speciellt mycket.

Det viktiga är utvecklingen under huven och bromsningarna för att se vilka förbättringar man gjort.
Sen så ska bilen rulla på gatan, till och från jobb, till affären, in till stan för bus.
Då kan det faktiskt vara ganska skönt att ha vindrutetorkare som fungerar och värme i bilen.

Nya karossen bilder nedan

Bilen i fråga är en Fiat Tipo GT



Bild

Bild

Postat: lör sep 18, 2010 7:54 pm
av Kadett4wd
ahhh... påminner mig om min gamla Ascona.
den var 'tipogrön' :) och ca 430hk,, värst i stan 1995 ;)

Postat: lör sep 18, 2010 8:12 pm
av Mattias J
Kadett4wd skrev:ahhh... påminner mig om min gamla Ascona.
den var 'tipogrön' :) och ca 430hk,, värst i stan 1995 ;)
Tipogrön is the shit :)

Min ska dock förbli vit med Abarth kittet på :)
Blir nog till att montera vatten intercooler så man kan vara riktigt diskret och slippa allt skit i fronten.

Postat: lör sep 18, 2010 8:25 pm
av Kadett4wd
därav jag målat IC´n i kadurren svart ;)

Motorn är helt klar där nu, kammarna tajmade å så..
Kanske kanske ska jag upp me motorn i bänk nu i vinter..
Det beror på om ja kommer iväg till SydAfrika på jobb.

Postat: lör sep 18, 2010 8:59 pm
av Mattias J
Kadett4wd skrev:därav jag målat IC´n i kadurren svart ;)

Motorn är helt klar där nu, kammarna tajmade å så..
Kanske kanske ska jag upp me motorn i bänk nu i vinter..
Det beror på om ja kommer iväg till SydAfrika på jobb.
Jo det är oxå ett knep :)

ja jag tycker du ska ge den vad den tål i bänken, kanske kört en pt67 ellelr 71 billet i henne och låta henna sjunga ut till 900hk? :D

Re: Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Postat: fre jul 29, 2011 9:59 pm
av S-performance
Nu banan går hon fint! nu när framvagnen sitter still igen! infästningarna var helt borta! men med lite 2och 3mm plåt och lite svets så går hon som ett lok! :hihi: