K-jetronic
Moderator: backeliten
Re: K-jetronic
Fanns några i Grp A. En av dom kördes i Sverige. Hamnade i USA. Sen till Finland och tillbaka i Sverige.Hur motorn i den är vet jag ej. Den sista motorn jag tittade i har man slipat bort en märkning på kolven.
Niklas
Re: K-jetronic
Finns det kompletta listor med alla bränslehuvud? Det finns ju en satans massa olika nummer!Cedric skrev: ↑mån mar 29, 2021 2:56 pm Denna lite oklara sammanställning florerar ju runt. 096 är det jag har i min, verkar räcka till ca 245 hästar i standardform, men lambda börjar bli lite snålt på maxvarv för en turbomotor. En bekant i england skickade sitt bränslehuvud till https://www.kmipetrolinjection.co.uk/ för en upputsning, han verkar få ut ungefär 275 hästar då, där nånstans verkar det ta slut. Trendab har ju den del gamla gubbar kvar i verkstan sist jag var där, så det är möjligt att dom fortfarande fortfarande sysslar med Kjet. Men med sugmotor blir det ju såklart lite besvärligare att öka effekten pga tryckfallet över plattan.
Sen finns ju v8 bränslehuvud från merca tex, men det känns lite besvärligt för såpass lite effekt, men klappan är ju större, och det klarar avsevärt mycket mer bränsle än vad du behöver.
Kjet.PNG
Om någon skulle sitta på ett 096 eller 144 huvud så är jag intresserad