Å...dagen ingen trodde ngnsin skulle komma e här....
JAG SKALL BLI SÅNDÄRINGA STYLING KILLE!!!
Skämt åsido....
Bilen e smälld.
Jag har sedan dag ett konstaterat att jag behöver mer utrymme för slicksen bak.
Han,gaphalsen nere i mellantyskland levererar ju fan inte-för jag hade HELT klart hellre sett EVO I bitar...men..
Under rådande omständigheter,å eftersom jobbet nu ändå skall till....å eftersom en av mina gamla kunder en gång för ngr år sen handla sig ett sk "EVO III" kit från Rieger...dock utan den totalt smaklösa bakvingen..så har vi nu iaf ngt att utgå ifrån
Poängen i sammanhanget e att för MIN smak e Riegerbitarna VÄLDIGT mkt 1990 i designen...så tanken e som sagt att vi har detta som utgångspunkt.
Jobbet skall som sagt ändå göras,å även om bitarna på bilderna e nya....ja...ni hajar.
Tanken e tex att sträva mer mot en "riktig" EVO II i det att vi tex tänker försöka få in orginalkofångarna så gott det går osv.
Plast e ändå förhållandevis snabbt å enkelt att arbeta i..
Å...på detta viset blir bilen hel igen,jag får plats med slicksen bak...
Ambitionen e stenklar....jag kommer försöka få bort den där "styling känslan" i det här så mkt det bara går.
Raka kanter,kederlist där det skall vara...å återanvända så mkt det bara går av orginal 16V detaljer som saccoplank,kofångare osv.
Annars...e det ju rätt i träsket...med neonljus inunder å allt som hör till.
Kepsen bakåfram å byxorna ve knäna....the full 9 yards va...
Blir en del jobb,men vi har labbat å lattjat lite med det....å faen vet om vi inte ror det i hamn.