Sida 27 av 51
Postat: mån jul 20, 2009 10:25 am
av Turbokoftan
Jajamen, lycka till nu!
Postat: mån jul 20, 2009 5:50 pm
av Johnny H
Hemma igen.
Denna gång höll maskinen ihop iaf.
Fast givetvis krånglade den igen.
Bränsletrycket ville inte följa med laddet och därför fick vi 98% duty vid som mest 390hk på hjulen.
Dessutom drar insugstempen iväg till ca 72!!c.
Så nu ska jag byta 044 kopian till en äkta 044 och montera en större intercooler.
Och på fredag blir det mappning igen.

Postat: mån jul 20, 2009 6:00 pm
av readytorace
jadu jonny du kämpar då tappert men skaff en bmw sen snälla känns som det är i dom du skall vara inte i nån tysk gubbbil

Postat: mån jul 20, 2009 6:04 pm
av Johnny H
readytorace skrev:jadu jonny du kämpar då tappert men skaff en bmw sen snälla känns som det är i dom du skall vara inte i nån tysk gubbbil

Äsch...ska nog få fart i denna tillslut.
Skam den som ger sig.
Postat: mån jul 20, 2009 10:35 pm
av Dallleee
ja förhoppningsvis ska de vara fart i den till helgen

Postat: mån jul 20, 2009 11:10 pm
av readytorace
kanske läge att hinka i båda pumparna??kommer ner till kubbe och kik på eländet lite.får väll köpa nån karta tröstöl om det inte vill sig för dig där.

Postat: tis jul 21, 2009 7:39 am
av Johnny H
Imorse ville den knappt starta igen.
Fick FEEEEETA på start inställningarna innan den vaknade till liv,
bara för att sen gå på 3cyl.
Antar att stiften är lite känsliga vid kallstart.
Får nog stoppa i 7or för att köra som vanligt med bilen.

Postat: tis jul 21, 2009 7:58 pm
av Johnny H
Idag har vi börjat bygga om:
Insug
Intercooler/tryckrör
Bränslesystem.
Bilder kanske kommer upp imorgon.
Om jag vågar visa kattskitarna till svetsar alltså....
Postat: ons jul 22, 2009 12:21 am
av Perkele70
kattskitar ser bra ut om dom e jämntfördelade samt täta!

Postat: ons jul 22, 2009 7:15 am
av Johnny H
Idag ska ny 044 bränslepump och aeromotive filter monteras.
Det blir ju viss skillnad mot förut iaf!

Postat: ons jul 22, 2009 7:44 am
av RoGGaH
Ser bra ut Johnny
Borde bli mycket bättre.
Bättre bränsle också så kommer det här bli kalas bra

Postat: ons jul 22, 2009 7:49 am
av Johnny H
RoGGaH skrev:Ser bra ut Johnny
Borde bli mycket bättre.
Bättre bränsle också så kommer det här bli kalas bra

Tack tack.
95oktan är ju smidigt.
Ifs...kan ju mappa den på 98 och 2bar, men köra 95 och 1 bar på gatan.
Men det är ju lite krångligt det också. Lär fundera lite på det.
Postat: ons jul 22, 2009 1:03 pm
av Turbokoftan
Du får slänga i en tank till i skuffen och åka med tryckluftskopplingar för snabba byten där bak Haha
Blev ju bra med mos i den! Efter de nya modifieringarna lär den nog bli farlig den här

Postat: tor jul 23, 2009 8:18 pm
av Johnny H
Just nu bygger Dalle tryckrör.
Jag väntar på att han ska bli klar så jag kan montera bort insuget och svetsa dit uttag för bromsservot och lufttempen. Glömde det när jag svetsade ihop det!

Postat: fre jul 24, 2009 12:10 am
av Johnny H
Ny är bilen provstartad och det verkar funka.
Vi ser väl imorgon om den håller ner eller ej.
2 bilder:
Fick såga till spår för oringar mellan insug och plenum.
Översiktsbild
