Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
812whp@8500rpm 2.2bar vi slutar här nu /Micke
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre okt 03, 2008 8:01 am
- Ort: Norge
whp
Mektig!! 

Fränt, grattis
Fungerade allt bra?

Fungerade allt bra?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu är jag påväg hemåt, kommer en längre uppdatering när jag kommit bort från båtens tröga bredbandsuppkoppling
Motorn lämnade 812.4whp@8500 788wnm@6500på 2.2bar iaf.
100%duty på tre bars grundtryck med 1680cc spridare

Motorn lämnade 812.4whp@8500 788wnm@6500på 2.2bar iaf.

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu så har man äntligen fått sova ut en natt, det har blivit en väldigt intensiv vecka dethär!
Vi försökte starta bilen första gången på söndagen, men det bråkade ganska mycket med oss, läckte olja m.m, sen när den började visa ordentliga livstecken hade vi vevat slut på strömmen i alla accun vi hade tillgång till i garaget
Måndagen fixade jag till en del eljobb jag inte slutfört och kikade över oljeläckagen lite granna.
Tisdagen prövade vi starta igen! bilen tjurig som fan att få igång och vi föstod inte riktigt varför. Men när den väl startade ordnade vi till tändningen och Hulta grejja till en vettig startmapp. Varmkörde motorn, och jag å brorsan rev ner igen för efterdragning, och byggde om lite med tempgivare m.m runt motorn
På onsdagen efterdrog jag toppen, och meckade ihop allting, startade och varmkörde igen, matade igenom växellådan när bilen stod på pallbockar för att se att allt funkade. Däcken tog i lite, så det måste jag försöka fixa till.
Ställde ner den på hjul, tvättade av den m.m och tänkte provstarta en sista gång, då rasade startmotorn efter allt vevande vi utsatt den för under veckan
In till stan for som fan, köpte lite nattmat innan korvmojjen stängde och for via en polare och lånade en startmotor
Ut igen fort som fan å byta, blev en väldigt sen natt.
Torsdagen ut till garaget med sladd på dragbilen, smet lite tidigare från jobbet för att hinna lasta bilen och allt annat som skulle med, for till sverige med sista färjan, för på fredagen skulle bilen bromsas hos Motornord!
Så fredag morgon riggade vi upp bilen i Motornords dynapack, bilen fortfarande tjurig som fan att starta, efter lite felsökande kostaterade Roger att inte camsynken ger signal. Inte konstigt att den jävlades! Vi trodde vi hade den på grej tidigare under veckan..
Nåja, vi fick igång ändå efter lite vevande, och körde en del lastpunkter, motorn gav 260whp vid 3000rpm bl.a
Första svepet vi drog var upp till 5500rpm, då gav den 556whp! Mer effekt än fjolårsmotorn redan där.
Kunde inte ladda mindre än 1.7-1.9bar på lite mer varv konstaterade roger, så efter ett par svep hade bilen lämnat 730whp vid 8000rpm på grundladd.
Vi prövade gå på lite mer tändning, men då karate-släppte kopplingen just före maxvrid, så vi fick backa tillbaka. Synd, där fanns det tydligen mycket effekt att hämta om det hållit emot!
Gick på mer ladd istället, med en 0.3bars ökning, från 1.9-2.2bar då skuttade effekten upp från 730-812whp!!
Då gick spridarna på 100% duty vid 3bars grundtryck, bänken började varna att vi närmade oss maxvridet på naven, och kopplingen hade ju visat tendenser på att släppa tidigare, så jag tyckte det fick räcka så! Är mer än nöjd med resultatet!!!
Tack till brorsan, Emma, Hulta, Jimpa, Björn som hjälp till att få bilen klar till fredagen,
Och Stort tack till Jouni och Roger på MotorNord för väldigt bra service och bemötande, samt utlåning av Hotellbussen
Roger har gjort ett väldigt bra jobb med mappningen av bilen, han gjorde ett väldigt bra intryck på mig, jag kan rekommendera en mappning där!
Såhär fint e det i Sundsvall, på Motornords sjötomt klockan två en torsdagnatt


Bilen riggad i bänken



Effekt/vridmoment på hjulen

Effekt på hjulen/laddtrycket

Nu är det endel som måste göras under veckan, fösöka ordna en kamsync, göra om torrsumpstanken lite, få rum med däcken ordentligt m.m, sen blir det nog Kjula nästa helg!
Vi försökte starta bilen första gången på söndagen, men det bråkade ganska mycket med oss, läckte olja m.m, sen när den började visa ordentliga livstecken hade vi vevat slut på strömmen i alla accun vi hade tillgång till i garaget

Måndagen fixade jag till en del eljobb jag inte slutfört och kikade över oljeläckagen lite granna.
Tisdagen prövade vi starta igen! bilen tjurig som fan att få igång och vi föstod inte riktigt varför. Men när den väl startade ordnade vi till tändningen och Hulta grejja till en vettig startmapp. Varmkörde motorn, och jag å brorsan rev ner igen för efterdragning, och byggde om lite med tempgivare m.m runt motorn
På onsdagen efterdrog jag toppen, och meckade ihop allting, startade och varmkörde igen, matade igenom växellådan när bilen stod på pallbockar för att se att allt funkade. Däcken tog i lite, så det måste jag försöka fixa till.
Ställde ner den på hjul, tvättade av den m.m och tänkte provstarta en sista gång, då rasade startmotorn efter allt vevande vi utsatt den för under veckan

In till stan for som fan, köpte lite nattmat innan korvmojjen stängde och for via en polare och lånade en startmotor
Ut igen fort som fan å byta, blev en väldigt sen natt.
Torsdagen ut till garaget med sladd på dragbilen, smet lite tidigare från jobbet för att hinna lasta bilen och allt annat som skulle med, for till sverige med sista färjan, för på fredagen skulle bilen bromsas hos Motornord!
Så fredag morgon riggade vi upp bilen i Motornords dynapack, bilen fortfarande tjurig som fan att starta, efter lite felsökande kostaterade Roger att inte camsynken ger signal. Inte konstigt att den jävlades! Vi trodde vi hade den på grej tidigare under veckan..
Nåja, vi fick igång ändå efter lite vevande, och körde en del lastpunkter, motorn gav 260whp vid 3000rpm bl.a

Första svepet vi drog var upp till 5500rpm, då gav den 556whp! Mer effekt än fjolårsmotorn redan där.
Kunde inte ladda mindre än 1.7-1.9bar på lite mer varv konstaterade roger, så efter ett par svep hade bilen lämnat 730whp vid 8000rpm på grundladd.
Vi prövade gå på lite mer tändning, men då karate-släppte kopplingen just före maxvrid, så vi fick backa tillbaka. Synd, där fanns det tydligen mycket effekt att hämta om det hållit emot!
Gick på mer ladd istället, med en 0.3bars ökning, från 1.9-2.2bar då skuttade effekten upp från 730-812whp!!
Då gick spridarna på 100% duty vid 3bars grundtryck, bänken började varna att vi närmade oss maxvridet på naven, och kopplingen hade ju visat tendenser på att släppa tidigare, så jag tyckte det fick räcka så! Är mer än nöjd med resultatet!!!
Tack till brorsan, Emma, Hulta, Jimpa, Björn som hjälp till att få bilen klar till fredagen,
Och Stort tack till Jouni och Roger på MotorNord för väldigt bra service och bemötande, samt utlåning av Hotellbussen

Roger har gjort ett väldigt bra jobb med mappningen av bilen, han gjorde ett väldigt bra intryck på mig, jag kan rekommendera en mappning där!
Såhär fint e det i Sundsvall, på Motornords sjötomt klockan två en torsdagnatt


Bilen riggad i bänken



Effekt/vridmoment på hjulen

Effekt på hjulen/laddtrycket

Nu är det endel som måste göras under veckan, fösöka ordna en kamsync, göra om torrsumpstanken lite, få rum med däcken ordentligt m.m, sen blir det nog Kjula nästa helg!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Bra mos! Vad ska du göra om på torrsumptanken?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 202
- Blev medlem: sön dec 02, 2007 5:48 pm
- Ort: Göteborg
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Tack ska ni ha!
Christer: Jo, det skulle nog gå att ta en hel del till tror jag, vi prövade som sagt lite mer tändning, men då slog den loss kopplingen så vi fick backa av igen, ska se hur den funkar ute på banan, kanske man får skruva på lite mer soppatryck å köra logg så kanske man kan ta lite mer ladd.
Men motorn e fan helt hysterisk känns de som! Dro en promodburnis utanför garaget igår, matade igenom lådan, å den tvekar inte kan jag säga
Fredde/primer: Jag anade att problemet jag fick skulle komma, jag drog den ena avluftningen frånt anken till motorn å den andra ut till en burk, å dom är ju båda riktade upp mot locket i burken. Så när motorn börjar skicka ut lite gaser/olja så sprätter allt över i det andra uttaget å fyller så småningom ventburken.
Christer: Jo, det skulle nog gå att ta en hel del till tror jag, vi prövade som sagt lite mer tändning, men då slog den loss kopplingen så vi fick backa av igen, ska se hur den funkar ute på banan, kanske man får skruva på lite mer soppatryck å köra logg så kanske man kan ta lite mer ladd.
Men motorn e fan helt hysterisk känns de som! Dro en promodburnis utanför garaget igår, matade igenom lådan, å den tvekar inte kan jag säga

Fredde/primer: Jag anade att problemet jag fick skulle komma, jag drog den ena avluftningen frånt anken till motorn å den andra ut till en burk, å dom är ju båda riktade upp mot locket i burken. Så när motorn börjar skicka ut lite gaser/olja så sprätter allt över i det andra uttaget å fyller så småningom ventburken.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek