Sida 28 av 53
Postat: mån mar 08, 2010 8:41 am
av sleeper pv
Dåligt med uppdatering ett tag

. Detta beror på att jag grejat för fullt för att få till det sista innan uppstart..............
DEN LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!
Söndag 8/3 startades mini turbomotorn

.
Mer info inom kort och förhoppningsvis lite film. Några små jobb jag måste göra nu för att kunna köra mer.
//Freddan.
Postat: mån mar 08, 2010 1:50 pm
av RoGGaH
Fint som snus Freddan
Man kanske kan tigga åt sig en provtur till sommaren

Har ju aldrig åkt nån båt som går nått.
Postat: mån mar 08, 2010 3:04 pm
av sleeper pv
RoGGaH: Självklart får du åka med om bitarna överlever bromsningen
Jag behöver juh en navigatör så du får åka med på ett race då

Vore juh kalas med båte navigatörs och mappningshjälp!!!
Annars borde juh MotorNord sponsra detta häftiga bygge
Har börjat åtgärda de små problem som uppstod vid första starten så att jag kan köra den lite längre innan vi spänner upp den i bromsbänken.
//Freddan.
Postat: mån mar 08, 2010 3:26 pm
av Tommy Luhr
vad hänger det för snurra på den nu?
Postat: tis mar 09, 2010 5:05 pm
av Jens Gustavsson
va kul att den är startad
men lägg inte så mycket jobb på -70 tals turbon den är inte mycket att ha, skulle bli förvånad om den håller ett lång lopp.
Postat: tis mar 09, 2010 7:20 pm
av sleeper pv
Tommy: Jag har dels den lille garret snurran med delat inlopp och åxå en adapter till mitsu-agg som även kommer att testas.
Jens: citat"men lägg inte så mycket jobb på -70 tals turbon den är inte mycket att ha"..... säger du som bygger på gamla motorer från 60-talet....

Jag förstår mig verkligen inte på dig Jens! Ena gången lovar du stort en massa hjälp och tipsar ena gången om en sak men nästa gång dömer du ut den delen själv? Massor av folk på detta forum ser dig som en idol, det gör verkligen inte jag. Tycker du lovar och snackar en massa som du sedan inte står för. Minns mycket väl att jag diskuterade valet av att köpa denna turbon med dig och då vare minsann ett bra alternativ sa du!!!!!!
//Freddan.
Postat: tis mar 09, 2010 8:38 pm
av Jens Gustavsson
förlåt att jag kör med raka bollar och kan kanse låta lite tvär, jag har bara inte tid med långa inlägg där det fin snackas, svårt att hänga med i alla trådar också, dålig på formulera mig också, ibland rätt glömsk också.
rekomenderade jag inte en holset turbo? typ peters lilla med dubbel ingång på avgashuset och modärn turbin lagring som är odödlig?
varför jag gillar gammla B20 är för att det är en enkla, billig och robusta motor, den går inte att säga samma sak om en T3 turbo de är onödigt krånglig och ohållbara, möjligt vis är de lika ineffektiva
vad folk tycker om mig och mina maskiner på internätet har jag aldrig brytt mig speciellt mycket om. många skrattar nog och kallar mig bondjävul men det är ok jag är ingen cool Bling kille, jag är mer intresserad av tekniken

Postat: tis mar 09, 2010 9:37 pm
av sleeper pv
Jens: Ledsen Jens men du får ingen ursäkt för detta är just raka puckar jämfört med ditt sätt att "hjälpa" så kallade kunder ( läs mig ). Jag har inget för att hänga ut dig eller kasta någon form av omotiverad skit utan ifrågasätter bara ditt sätt att "hjälpa" just MIG.
Detta handlar INTE om internet!!!! Jag besökte dig och levererade en vara som du i gengäld lovat hjälpa mig med min motor för ( över telefonen ). När jag sedan på överenskommen tid besöker dig så kikar du inte ens på grejerna jag tagit med mig. Sedan har du flertalet ggr ändrat åsikt om hur DU tycker denna typ av motor skulle ha byggts. Ena gången skall det tex vara snäll kamaxel och nästa är det värdelöst för det ger inge effekt. Just denna gången kan jag juh inte mer än säga sanningen Jens. DU svarade mig JA när jag frågade dig om denna turbon var ett bra alternativ! Detta känns juh INTE ALLS som de "raka bollar" du säger du kör med.
Sedan att du kallar det FINSNACKA när det är handlar om DIN attityd mot folk ( i detta fallet mig ) som är besvikna på de tjänster du utlovat är juh bara att beklaga. Samma sak att du inte ens ser skillnad över någon som du kallar "folk" på internet mot en som faktiskt betalat för en tjänst ( seriösa firmor kallar dem kunder ).
OM du nu har vetskap om att tex denna turbo nu är så jäkla kass, varför sa du inte det när jag frågade dig över telefonen? Känns det bättre att som du säger " dåligt formulera sig" och i efterhand dömma ut de faktiska saker du tidigare rekomenderat?
Denna tråden handlar om min båt och inte om dig Jens. Så därför om du vill tillägga ngt så kan vi ta det över PM eller telefon. Nu har vi båda gett våran version och det räcker för mig.
PS: du behöver INTE skicka någon dekal.......
// Freddan.
Postat: ons mar 10, 2010 7:31 am
av sleeper pv
Vill tacka Jonas Back för hjälpen vid uppstart av motorn. Denna killen är PROFFS på Mega squirt och allt gick skitsmidigt med honom bakom dataskärmen, TACK.
Nu har det byggts ett rejält motor stativ till motorn för att kunna köra den lite längre. Detta stativ gör att motorn kommer upp och möjliggör oljebyte samt att ta ner oljetråget. Tråget har plockats ner för att åtgärda lite oljetrycksproblem ( för högt tryck ) samt att ytterliggare småsaker som kylning, lite el mm fixats. Nu äre nära att köra den lite längre för kontroll innan den monteras i bromsbänken, kanske redan ikväll.....
//Freddan
Postat: ons mar 10, 2010 9:31 am
av Ecke
GoGOGO

Postat: ons mar 10, 2010 4:53 pm
av peppe
Jag kanske till och med kan lura med mig Ecke ner då det är bromsning på g, då kanske man kan ta en öl eller två då vi väl är nöjda?

Postat: ons mar 10, 2010 5:03 pm
av Jens Gustavsson
tråkigt att du tycker alla mina timmar jag lagt ned framför datorn och i telefon räknande på ditt koncept va dåliga.
jag ska skicka tillbaka den begagnade B20 kammen och vippstället jag fick betalt för ca 8-10 timmars jobb ja la ned.
du förstår man kan inte sitta i telefon hur länge och ofta som helst för en B20 kam, sen byggde du ju inte som jag sa heller så det va ju inte så kul att hjälpa dig sen. jag vet exakt vad jag rekommenderade dig för grejor men om du helt plötsligt monterar tex en vassare kam så faller ju hela konceptet. (konceptet löd: mycket bottenvrid för att komma upp i plan sen max 250hk som jag minns ,utan att starta den datorn med anteckningar i)
jag vet inte heller hur man förklarar hur en firma jobbar men enkelt förklarat betalar mina "riktiga kunder" ca 350kr+moms både för konsultarbeten vid datorn, telefon eller för arbetstid i verkstan.
pm bara din adress så glömmer vi sen detta, som jag sa så gillar jag raka puckar och jag vill inte du ska gå och va sur på mig bättre jag skickar tillbaka kammen och bryggan.
mvh jens
Postat: ons mar 10, 2010 7:53 pm
av Ecke
peppe skrev:Jag kanske till och med kan lura med mig Ecke ner då det är bromsning på g, då kanske man kan ta en öl eller två då vi väl är nöjda?

Hade vari kul att beskåda en kort m30
du föressten fredde du kanske ruvar på nå m10 bottendel altså jag ska ha den till bruksbilen (518)
Postat: ons mar 10, 2010 9:09 pm
av Daniel-635
Postat: ons mar 10, 2010 10:23 pm
av freakbrother
peppe skrev:Jag kanske till och med kan lura med mig Ecke ner då det är bromsning på g, då kanske man kan ta en öl eller två då vi väl är nöjda?

ÖL ? ...kan jag åxå komma ? bidrar med läsk så ölen blir ok !
//Gunnar