Sida 28 av 38
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 5:21 pm
av Pimplaren
Jag har camaro t56 i min bil

från en 00! den sitter rätt bra, på förarsidan verkar det vara en "knöl" på lådan som snuddar golvet ibland, ska nog banka lite där

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 5:28 pm
av Fredrik Y
Hallå, har varit i Gv i veckan så har inte hunnit prata med dej, det går att ta ut lådan yttligare 10mm innan splinsen tar slut, så kåpan blir 126mm lång istället för 116 MEN då har du bara 6mm styrning i veven om du sätter lagret gäms med kanten på veven, vilket man inte bruka vilja....
men kan göra så att org kopplings cylindern fungerar, och org urtrampningslagret bör inte vara tjokare än 30mm...
ringer nån dag jag är i verkstan.
/mvh
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 6:28 pm
av Moggemx
Pimplaren : Okey

läste fel och trodde det var en viperlåda ! .. Men då har du en LS1 spec. från -98 och framåt har dom!
Min är från en -96:a som är LT1 Spec med dragande koppling
Fredrik:
Okeey, Ingen fara! Ring när du har tid! Mätte för skojs skull på ett org. utrampningslager från en bmw 260 låda och det var typ 50mm tjock det också .. Går nog dock att skala av så det blir tunnare.
Som sagt så har det ju suttit en dragande koppling i den som orginal, så cylindern och kopplingsarmen fungerar ju bakvänt som sitter där nu.. Men borde ju gå att bygga om till tryckande ganska lätt känns det som.
I värsta fall får jag beställa hem en längre axel från usa, Har ju längderna på dom iaf nu så går ju att räkna fram måtten på sprängkåpan, så du får göra färdigt den
http://www.thegearbox.org/catalog/item/ ... 697124.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Den ska vara lika som LS1 spec.
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 6:31 pm
av Moggemx
Borde ju gå att göra nån speciallösning så man får utstick på lagret från veven annars också!
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 7:09 pm
av Pitbull
Har en Nuke rail till M30/s38 över om du vill köpa.
den är helt ny, Svart.
Pm,a om du är sugen
1300kr.
Mvh
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: tis feb 21, 2012 7:19 pm
av Fredrik Y
Det går juh att svarva en mässings/broms styrning och skita i att ha ett lager, många bilar har så, men oavsett så tar splinsen slut på 126mm efter det så fåru inte full anliggningsyta på först skivan, vilket inte är axeptabelt...
Var ut i verkstan och kollade på ritningen lite mer.. din koppling med svänghjul bygger 84mm
men anliggningsytan på fjädrarna på tryckplattan är 4,4mm innanför den kanten och du har ett utrymme bakåt i lådan på 12mm bakanför delningen till sprängkåpan.
Så om man gör kåpan 116mm hög så får du ett utrymme på 48mm kontra 58mm om man gör den 126mm och har ett spel över på 0,4mm.
nån som vet nå mått på ett camaro urtrampningslager?
mvh
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: ons feb 22, 2012 8:12 pm
av Roger Berglund

om han som äger bilden tar illa upp , fixar jag givetvis bort den..
skulle inte något sånt här funka också?.
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: fre feb 24, 2012 5:47 pm
av Moggemx
Nåt sånt har jag också funderat på isåfall

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: ons feb 29, 2012 1:14 am
av Moggemx
Pitbull: Glömde att svara åt dig

.. Hade vart nice med en svart, Men känns lite väl att köpa en ny bara för att få en annan färg

hehe Så jag passar nog på den nu!
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) Utrmpslager/slavcyl pro
Postat: ons apr 04, 2012 9:59 pm
av Moggemx
Här har det inte hänt mycket på länge då skotersäsongen vart som värst nu ett tag!
Så nu är det hög tid att dra i en högre växel så man hinner få ihop den lagom till sommarn
Målet har hela tiden vart att jag ska köra på En dag på strippen i Piteå den 9onde Juni, så börjar vara ont om tid nu!
Har byggt ihop ett nytt exp. kärl i alu och fått det ihopsvetsat och klart nu.
Så nu är det bara att passa in den under huven och bygga fästen för den samt till servobehållaren så är allt klart för spackling och slipning samt lack på det.
Färg till lackeringen är också beställd , kommer bli Audis Ibisvit (Lånad bild)

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) bygger vidare!
Postat: lör apr 14, 2012 12:49 pm
av Moggemx
Fått lite färg på exp. kärlet nu också !
Bytt en damask på ena fetingknuten
Har också beställt en ny längre ingående axel till växellådan , så förhoppningsvis ska det väl ga att få dit lådan ordentligt nu :p
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) bygger vidare!
Postat: lör apr 14, 2012 2:57 pm
av j björk
Vad är det för knutar du kör med?
Har du kört sönder orginalet, eller bytt i förebyggande?
Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) bygger vidare!
Postat: lör apr 14, 2012 5:12 pm
av Moggemx
Har pajat en orginalknut iallafall, och snubblade över dessa prylar så var bara å handla !
Är GKN Motorsport 125mm knutar samt Sviktstålsaxlar

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) bygger vidare!
Postat: lör apr 14, 2012 5:47 pm
av Pimplaren
Inte bolton va?

Dejvan körde 128mm knutar med adapter på sin e34 s38 turbo

Re: Moggah's Bmw 535 Turbo (M-Power) bygger vidare!
Postat: lör apr 14, 2012 6:04 pm
av Moggemx
Är faktiskt Dejvans gamla drivaxlar

.. när du säger det så stämmer nog 128mm bättre :p
och jepp är spacerplattor mellan!