Sida 28 av 36

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis jul 03, 2012 8:46 am
av Tommy Luhr
Kardantunneln klar och alla småsaker runtomkring.
Vissa visuella saker har tyvärr fått stryka på foten för dom viktigare sakerna men bilen verkar bli klar till race.
Har även hållt på en hel del med logi runt tävlingen i form av att besiktiga husvagn, låna tält, köpa massa saker på jul och biltema för ett enkelt och bra depåliv.
Hoppas jag får med en komplett verktygslåda utan för mycket saker som fattas när jag kommer fram.
Vädret ser hyggligt ut nu med faktiskt.
Hoppas på en kanon helg med mycket bilåka:)

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis jul 03, 2012 9:09 am
av r3c
Låter bra , Vilken vädersida har du kollat på egentligen ;)
Det är mycket med det logistiska , det är inte ihop plockat på en kvart precis .
Vi har hyfsat med verktyg med oss om det saknas något .

Syns där /Mikael

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis jul 03, 2012 12:30 pm
av Tommy Luhr
Kollade vädret igen och nu var det tråkigare besked.
Men eftersom det hinner ändra sig 10 gånger innan det verkligen blir något säkert så ser jag ljust på helgen ändå.

Bra att det finns folk som kan ha just det där verktyget man saknar med sig.
Man har ju lärt sig vad som behövs från tidigare race, men lika förbannat är det nån ny sak man ångrar att man inte tog med. haha :)

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tis jul 03, 2012 12:50 pm
av r3c
Ne det är inte så lätt att säga något om vädret. Vi får hoppas på att vi inte får något regn.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tor jul 05, 2012 9:27 pm
av Tommy Luhr
Ser inge vidare ut i vädret.
Ser ut som det blir ett enormt moln fullt i regn som kommer in och håller sig.

Blir det skit denna helgen funderar jag på att anmäla mig till Lindesberg.
Några andra tips?

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tor jul 05, 2012 9:52 pm
av rwider
Tommy!!!
Meca/Malmö :)

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: tor jul 05, 2012 10:15 pm
av Tommy Luhr
Rolf! har missat dig hela dagen vad gäller telefon. Har stressat runt som en yr höna för att få allt att klaffa nu.
Vet inte om imorgon är nått bättre men prova igen!

Jag har kollat andra alternativ på tävlingar men vette tusan...

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: fre jul 06, 2012 9:32 am
av Toffe
PPF turbo träffen.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: fre jul 06, 2012 9:38 am
av Tommy Luhr
Toffe, såg dom skulle ha träff, sen är det Lindesberg till helgen nu.
Väntar slaviskt på väderleksrapporterna.
Söndag verkar bli helt okej.
Vet inte om dom hoppar lördag och kör söndag men det brukar ju förarna få bestämma.

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: fre jul 06, 2012 11:16 am
av 242
Lycka till nu i helgen hoppas allt klaffar
Det behöver du ;)

Med vänlig hälsning,

Robban

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a

Postat: sön jul 08, 2012 1:04 pm
av Tommy Luhr
Min första racerapport på ett tag!

Härligt att ha en fungerande och hel maskin med hem.
Allt har flytit på bra tycker jag. inga stora saker som inte gått i lås.
Tyvärr var ju regnet vår stora fiende. Därför skriver jag detta nu och inte ikväll.
Det regnade så imorse att vi åkte hem.
Men igår Lördag blev det två resor.
Chauffören (läs jag) var något ringrostig :)

Första resan ut hade jag kvar något mycket av hängasrepan jag gjorde för ett år sedan.
Misslyckad burnout och start. Gasade på ettans växel en bit ut och släpte av.
In i depån och kolla loggen. Blandade mellan 4,00-3,88 i Afr på 1,5bars ladd som jag mes-åkte på.

Andra resan hade jag som mål att få till en burnout.
Fick den att gå loss och värmde tre växlar på 1,5bars ladd sen orkade den inte nått mer när vi kom ut i klistret.
Stagade in och hade som plan att kliva iväg med launchen aktiverad, Kopplingen hade jag glömt bort att den motade lite och jag orkade inte hålla bilen i stage utan gled ur med följd av att jag släppt kopplingen (tydligen helt nu) och fick kärringstopp.
Kinnade igång maskinen och kände lite på ettan igen med bra resultat i loggen.

Sen var dagens körningar tyvärr slut.

Men maskinen fick varva ut till 9000rpm och allting ser riktigt bra ut.
Den är helt torr och vattennivåer ser helt okej ut. Fick tömma vevhusburken men annars var det inte nått oväntat.
Den går riktigt snällt och gör precis som man vill.

Det är nog mycket tack vare ett bättre styrsystem än med hestec sprutet.
Nu med Sm4at upplevde jag kontrollen på alla funktioner ut i perfektion och T_Hedman gjorde en launch med antilag funktion som matade på riktigt fint.

Får jag lite mer körtid nu så tror jag att detta kommer bli riktigt bra.
Allt känns kanonbra faktiskt.
Gött att vara "back on track"

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport

Postat: sön jul 08, 2012 2:55 pm
av j björk
Skönt att du är nöjd då, utan att få till en repa :)

Flera körningar på g?

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport

Postat: sön jul 08, 2012 6:46 pm
av Morgis
Vart hittar man info om tävlingen i Lindesberg

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport

Postat: sön jul 08, 2012 6:47 pm
av Richard

Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport

Postat: tor jul 12, 2012 4:14 pm
av Tommy Luhr
Anmäld till PPf träffen!

Har gjort en liten upptäckt som kan vara värd att nämna.
Förr körde jag alltid ur bränslesystemet med bensin för att smörja spridare och hela systemet vid avstängning eftersom jag kör på metanol.
Nu tänkte jag vara smart och göra det samma med e85 eftersom det bränslet funkar lite bättre med mina spridarinställningar och afr värden än bensin.
Döm om min förvåning när jag möts av klister i hela tanken nu när jag kollade till bränsle nivån.

Samma typ av klister som uppenbarar sig i spridarna och i kanaler i toppar när man kört ett tag på e85.
Suck...
Tvätta tvätta tvätta..
Tanken ren, bara att köra rent bränslesystemet igen med bättre saker.