Du ska ju ha spö som snackar så mycket skit om BMW
Din Capri rostar ju bara av den enkla anledningen att den jämt står i garaget o e trasig ju ....fniss...
Men ska bli kul o få se vad ni bromsar ur för effekt ur M50:in
Roni: Är bara en sierra som ska få lite överladdning, inget roligt alls. Jag avskyr att åka trötta bilar bara
palten skrev:Du ska ju ha spö som snackar så mycket skit om BMW
Din Capri rostar ju bara av den enkla anledningen att den jämt står i garaget o e trasig ju ....fniss...
Men ska bli kul o få se vad ni bromsar ur för effekt ur M50:in
Hehe men är ju sant. Vet du varför Caprin står trasig? För att jag monterade BMW grejer på den Lådan från 535 blev sopor efter bara några starter och den förstärkta m5 lamellen orkade inte hålla emot mina 660nm
Mikael S skrev:
Hehe men är ju sant. Vet du varför Caprin står trasig? För att jag monterade BMW grejer på den Lådan från 535 blev sopor efter bara några starter och den förstärkta m5 lamellen orkade inte hålla emot mina 660nm
lär dej växla som en man och sluta slira koppling så håller det ...
Tobias Lindqvist skrev:Vad vart det för effekt i kärran ? För jag antar att du varit upp till Roger
Mötte dig nämligen när du va på väg , å sen när du var på väg ner igen
Det blev hyffsat iallafall.
Mikael lägger nog ut infon snart.
Klart intressant dag hos Motornord. Börjande med att kolla effekten som den stod och blev 448hk och 580nm på bakhjulen vid 1.3bar. Justerade upp laddet och tändning lite och effekten hoppade iväg mot 480hk. 500hk målet låg nära tyckte vi och ställde på lite mer ladd och vid 1.6bar så lämnade den 499.5hk och 681.2nm på hjulen med helt vanlig 98oktan i tanken. Omräknat med 12% drivlineförlust blir det 567hk och 774nm i motorn
Tyvärr peakar laddet till 1.9bar innan den faller till 1.6 där den gav full effekt. Ska kika över wg:n då den troligtvis är problemet till att laddet inte är stabilt, fullt ladd vid 4500varv föresten
Mycket nöjd och stort tack till Rogga på Motornord!
vart lite fundersam om jag såg rätt. åt lunch på samma ställe ni gjorde idag i sundsvall. tyckte jag såg ett skogenracing märke på en av er. när jag skulle åka därifrån så såg jag en ford på en släpvagn. med skogenracing märke på. AAAAha. dom har varit på motornord och lekt lite . mycket rätt.
bänkpappret såg ju lovande ut. bara och montera på isdäck och gasa jävulen