Projekt ascona V8

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Jens Gustavsson skrev:fina tider :lol: vad skiljer en sån repa mot en bra repa från S.O?

det skiljer nog inte så mkt vi hade minst lika bra grepp på so. mvh
Senast redigerad av dezzan den tor sep 14, 2006 4:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

:lol: fränt, när och hur mycke gas körde ni?
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Jens Gustavsson skrev::lol: fränt, när och hur mycke gas körde ni?
Det kördes inte så mkt gas på alla repor under SO, var nog endast finalen som gick i stort sett hela vägen med gas, de andra reporna blev det bara några "duttar", så lika fort gick det nog inte på SO när man tänker efter, men jag tror inte det är nån större skillnad.

Vi körde 225hk samma som bromsningen på SO och i Åmsele.

60 foten blev 1.41 i Åmsele på startvarvet vi använde på SO.

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det är inponerande hur ni får ned hk i marken, jag var föresten och spionerade under bilen eran i helgen :lol: så man får lite tipps om hur den är sjusterad då jag har börjat bygga om vega chassit lite nu. det är ju inte helt olika uppbygnad, skulle va nöjd om jag får hälften av erat fäste iallafall :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har inte läst hela tråden men jag vill minnas att ni hanmade någonstans runt 750hk utan gas på eran motor.
Antar att vikten på våra bilar är någorlunda lika och att motorerna är snarlika.

Är lite nyfiken på vad ni har kört som bäst utan gas :)

Man kanske får lite att drömma om:)

Måste säga att jag är imponerad av erat bygge.. helt klart.

Inga vanliga "hemmafixare" som slänger ihop en sådan bil på en vinter:)


tummen upp
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

volvo140turbo skrev:har inte läst hela tråden men jag vill minnas att ni hanmade någonstans runt 750hk utan gas på eran motor.
Antar att vikten på våra bilar är någorlunda lika och att motorerna är snarlika.

Är lite nyfiken på vad ni har kört som bäst utan gas :)

Man kanske får lite att drömma om:)

Måste säga att jag är imponerad av erat bygge.. helt klart.

Inga vanliga "hemmafixare" som slänger ihop en sådan bil på en vinter:)


tummen upp
Vi körde i Piteå med 8" convertern 5.75 / 198km/h med mjukstarter pga för höga lyft i starten.

Med convertern vi kör nu, en 10" blev det 5.9sec / 191km/h, men vid det tillfället va en ventilfjäder pajj och de andra utmattade så det stämmer inte riktigt, 7-8km/h borta på topspeeden.

Detta på klistrad bana.

Våran bil väger 1176kg på starlinjen. Vet inte vad du har för vikt? Borde va lättare med 4cyl.

Men det går köra snabbare om man jobbar på 60 fot tiderna, 1.39-1.40 går att bättra en hel del på strippen med andra chassi inställningar.

Med en 60fot på 1.20 så kör man ca 5.40 utan gas.

776hk för att va exakt =), 1074hk med knappen.

mvh

För övrigt ska vi snart ha ett team möte gällande framtiden för bilen och vad som ska göras i vinter och vad vi ska satsa på ev nästa säsong.
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

trodde bilen va lättare, väger ju exakt som min på startlinjen ju!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det är väll BB motorn som väger nåra kg. men dom gör ju rättför sig :lol:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

min skall enligt uppgift väga 1050kg startklar på linjen.

Jädrar vad kul om man kom ned på en mitten 5:a.
Det finns så många "svära" malliga v8a åkare i arvika som bara spottar på en. kör man ifrån dom så lär dom ju gå självmant till cremaktioriet hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
chevelle69
Chevrolet owner
Inlägg: 101
Blev medlem: tor aug 25, 2005 3:45 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av chevelle69 »

Hur går det för pöjka uppe i knaften har ni tagit vinter ledigt och ställt in monster opel på lovind eller håller ni på att smyg trimma ? kanske med den där 14:71 kompressorn som har synts tidigare ? :lol:
Bild
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Får vi se den i Gasoline framöver....?
Bild
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

chevelle69 skrev:Hur går det för pöjka uppe i knaften har ni tagit vinter ledigt och ställt in monster opel på lovind eller håller ni på att smyg trimma ? kanske med den där 14:71 kompressorn som har synts tidigare ? :lol:
Det har inte hänt så mycket än, mest funderats =)
Lådan är skickad på genomgång, så den har vi klar innan jul.

Det som ska göras framöver är att plocka ner allt göra om kardantunneln mm och sen lack.

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Team Ascona vill önska alla en God Jul och ett Gott nytt år samt
tacka alla som hjälpt oss under säsongen, speciellt våra sponsorer som kommer att få ett minne levererat inom kort!!

Vi kommer att satsa på att vara kvar i toppen på gatan till sommaren.

Det som ska göras prestanda mässigt är lättning så mycket som det går (vi siktar på 50kg).

Samt ett nytt lustgas system med 2stegs funktion så vi kan köra mer gas.
Snabbare starter finns det också recept på =)

Bilskadecenter i Lycksele ska lackera bilen i mars blir det nog.

Ett OLDS DRCE2 alublock står på önskelistan, skulle kapa mot 100KG med det, men det blir nog inte denna säsong.

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
nighttrain
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: tis mar 13, 2007 12:03 am
Ort: dalarna

Inlägg av nighttrain »

Hur går e för er med opeln?

jävligt sportsligt och låta dom skruva en stund innan finalen på so 06
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Vi har kommit igång, snart klar för lack.

Det har kommit hem en hög med grejjer från US and A =)

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Skriv svar