har inte varit i nyköping på evigheter, farsan var uppe i helgen, han har renoverat stugan en hel del där uppe, nytt badrum o tak bl.a...
synd de inte ligger närmre mantorp då hade jag bosatt mig där på heltid..
har inte varit i nyköping på evigheter, farsan var uppe i helgen, han har renoverat stugan en hel del där uppe, nytt badrum o tak bl.a...
synd de inte ligger närmre mantorp då hade jag bosatt mig där på heltid..
Hehe, kul att höra från dig Larsat, du snickrar väl liksom far din en del.
Håller med dig angående avtåndet till Mantorp, hade det legat närmare Nyköping hade jag nog bosatt mig där, eller iaf varit på banan oftare
chellquist skrev: Bra att nån är aktiv i garaget men så börjar ju din säsong tidigare också
Har faktiskt inte haft nån skruvarlust under hela hösten, men nu börjar man bli sugen igen. Framförallt åksugen som faan.
Men våren känns jäkligt långt borta med mer än en halvmeter snö
utanför garaget.
Snart är vi ute och snyter i vårsolen.
de där var vackert vad blir svagast denna gång? stakarna?
tänkte på ringarna där, vad kör du för gap? är det extremt litet med total seal?
tror inte gapet påverkar effekten nå enormt, nya ringar är nog ändå många ggr bättre än gamla iaf.. jag hade ganska stort gap på min b20 och tyckte den var hyffsat rapp ändå, inge onormalt stort flås i vevhusvent.
larsat skrev:de där var vackert vad blir svagast denna gång? stakarna?
tänkte på ringarna där, vad kör du för gap? är det extremt litet med total seal?
tror inte gapet påverkar effekten nå enormt, nya ringar är nog ändå många ggr bättre än gamla iaf.. jag hade ganska stort gap på min b20 och tyckte den var hyffsat rapp ändå, inge onormalt stort flås i vevhusvent.
Haha svagast denna gång är nog hela drivlinan, växellåda, kardan, diff och drivaxlar känns det som.
Men svagast på motorn, känns som om toppen fortfarande är den klenaste komponenten.
Vad gäller ringgapen följer det med en lista som man ska följa, men jag gjorde de lite större.
ok, samma mått på 1an & 2an? jag hade nog filat andra ringen något större så det inte kan bli övertryck imellan ringarna, då är det bättre det går ner i blocket.
bara det blir rätt när du sätter ihop, det jag reagerade på från början var att gapet ser extremt litet ut på bilden
larsat skrev:ok, samma mått på 1an & 2an? jag hade nog filat andra ringen något större så det inte kan bli övertryck imellan ringarna, då är det bättre det går ner i blocket.
bara det blir rätt när du sätter ihop, det jag reagerade på från början var att gapet ser extremt litet ut på bilden
Tack för det larsat, blir att fila vidare imorgon.
jag har ingen aning om vad det ska vara för gap med totalseal tyckte bara 0,15 lät väldigt litet.. annars är det väll inge fel med bra kolvringar, va de nu är som är så extra bra me dom?
larsat skrev:jag har ingen aning om vad det ska vara för gap med totalseal tyckte bara 0,15 lät väldigt litet.. annars är det väll inge fel med bra kolvringar, va de nu är som är så extra bra me dom?
Tror inte det är nåt som är spec bra med Totalseal, det är väl som alla andra eftermarknadsprylar, dynga. Orginal skulle säkert vara minst lika bra.