Stefans direktörsvagn (2800 automat VEMS)
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Bara till att hosta upp dom genast!
Vill höra bigblock sång med överladd
Vill höra bigblock sång med överladd

Micke Grönlund
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Köp en 6-vxl zf, stöddigare låda för dom pengarna finns inte
Har funnits rätt många på sistone för runt 10k eller mindre
Har funnits rätt många på sistone för runt 10k eller mindre
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
jag instämmer, 6vxl "330D" lådan... riktigt as till låda, och verkar funka jäkligt bra, 8så länge man växlar under 8000 rpm)
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Den äldre, 5 vxl 530d lådan verkar också funka bra. Och betydligt billigare.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- turbostefan
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Det enda tråkiga med 5-växlade lådan verkar vara att utväxlingen på femman är 1.0. Jobbigt på långturerna 

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Visst hade du bytt bakaxel-utväxling tidigare?
Minns att du hade något från en 7-serie, åtminstone på hyllan.
För övrigt, hur såg laddtrycks-kurvan ut?
Minns att du hade något från en 7-serie, åtminstone på hyllan.
För övrigt, hur såg laddtrycks-kurvan ut?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
med högre utväxling i bakaxeln så kompenseras ju den biten

- turbostefan
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Jag kör med m5 bakaxel nu den har 3.91 i utväxling men jag har en diffad 3.64 liggandes. Frågan är om det blir för låg utväxling ändå. Ser ut att bli en väldigt låg etta.
Getrag 260
1: 3.822
2: 2.2
3: 1.398
4: 1.0
5: 0.813
530d ZF Gs6-53dz (femväxlade verkar vara lika men 1.0 som högst)
1: 5.08
2: 2.8
3: 1.78
4: 1.26
5: 1.0
6: 0.84
Getrag 260
1: 3.822
2: 2.2
3: 1.398
4: 1.0
5: 0.813
530d ZF Gs6-53dz (femväxlade verkar vara lika men 1.0 som högst)
1: 5.08
2: 2.8
3: 1.78
4: 1.26
5: 1.0
6: 0.84
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Ser ut som ettan är nån sorts terräng lågväxel
Såhär ser utväxlingen ut i min T56 magnum...
Har även 3.55 i bakaxeln.
1: 2.66
2: 1.78
3: 1.30
4: 1.0
5: .80
6: .63

Såhär ser utväxlingen ut i min T56 magnum...
Har även 3.55 i bakaxeln.
1: 2.66
2: 1.78
3: 1.30
4: 1.0
5: .80
6: .63
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Diesel växellådorna är ju tyvärr anpassade för helt andra slutväxlar, på min 120d har jag 2,47 i slutväxel.
Då blir 1an mer rimlig, men den är onödigt låg ändå.
Synd att det är så ovanligt med 6växlade "Bensin lådor"
Då blir 1an mer rimlig, men den är onödigt låg ändå.
Synd att det är så ovanligt med 6växlade "Bensin lådor"
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
E36 328 har 2.93:1 slutväxel.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Jag åker med 2,93 från 540/740, är en riktigt mysig utväxling i kombination med nån av diesellådorna 

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)
Hur går det håller den ihop?
Skulle va kul och se lite från den
Skulle va kul och se lite från den

Micke Grönlund