Sida 29 av 31
Postat: lör sep 26, 2009 12:01 pm
av 2.3-16
Tack Daniel.
Det som händer just nu e att jag monterar EVO1 kitet för fullt,å återigen...all heder åt Hendrik från Estland för passformen på bitarna för den e för att vara glasfiber rent otrolig.
Var ju först av uppfattningen att breddningen inte skulle räcka till för att rymma slicksen,men fan trot...
Vad det verkar behöver jag inte ens röra det-även om det blir slick passning med 28*10,5.
Ser ingen anledning att gå bredare än så.
För gatan blir det ju de Speedline magnesium jag haft bilder uppepå sen tidigare(vi hade server krasch-därav att bilderna e väck)
Så..så snart kitet e på plats kommer vi lägga ny färg i falsar å motorrum åsså knackar vi ner nya smällan på plats.
E ju den biten som tar tid om det skall vara lite genomtänkt.
Det med alla detaljer,å tanken e ju att göra det rätt första vändan ut för att slippa jävlas med såna meningslösa detaljer som gaswire infästingar mm mm.
Bygget e ju milt sagt förskjutet i tid,men...så ter sig livet ibland.

Postat: lör sep 26, 2009 12:10 pm
av Jens Gustavsson
bra att du är tillbaka

(det är ju så jobbigt med rygg problem

)
jag har saknat uppdaterigar i din tråd.
Postat: sön sep 27, 2009 11:17 am
av 2.3-16
Tack Jens.
Ja,det med kotförskjutning i nacken e ngt som gör mer ont än ord kan beskriva broder.
Med marginal det jävligaste jag varit med om i den riktningen.
Rygg e en sak,men nacken använder du till precis allt.
Om det så e att ligga ner,varför smärtan dels varit konstant å dels överjävlig.
I 4 månader...så man hinner ledsna på den skiten.
Tro mig
Nu e jag mest bara tacksam för att det läkt,men helvete för en tid det tog
Postat: fre okt 02, 2009 8:03 am
av 2.3-16
Då har man handlat på ebay för första ggn i sitt liv

.
Hittade en orginal EVO1 vinge på tyska ebay,å totalt sett vart det kanske inte billigt men e den enda delen jag eg saknade för att få bilen till en fullständig EVO klon.
Så..så fick det bli.
Tar det väl en liten stund innan den dyker upp antar jag,men...tycker det e lite kul.
EVO vingarna e annars inte direkt världens varken billigaste eller enklaste grej att komma över till dem här...men det e vad de e..
Postat: fre okt 02, 2009 9:58 am
av JohanK
Kommer att bli en jäkligt läcker bil när den är klar!
Postat: fre okt 02, 2009 2:43 pm
av GordonE
Fasen va fint det lär bli med ett redigt EVO kit! Bra att det inte blev Rieger kittet, tror inte det hade gjort sig bra på bilen!
Har du maskinen klar annars för istoppning och igångkörning?
Lycka till Jesper, och hoppas ryggen håller ihop!
Mvh Gordon
Postat: lör okt 03, 2009 8:34 am
av 2.3-16
tack Gordon.
Nja.
Maskin e klar i så måtto att den nu skall på plats som mockup för att hantera alla små detaljer bror.
Om det e ngt jag avskyr,som gör att en bil inte känns färdig,så e det just sån´t som detaljer.
Du vet...vettigt gaswire fäste,infästning,rätt frigång på downpipe,dragning av de nya bränslerören ink klamring osv osv osv.
Intercooler anslutningar,fästen för oljekyl osv osv osv.
Ner till bitar som upphängning av avgas mm.
Vi lyfte ur den gamle maskinen igår så nu skall väl eg motorrummet tvättas rent åsså skall den nye maskin på plats just för det jobbet.
Med det gjort skall den ur igen å byggas upp "på riktigt",å motorrummet skall få färg osv.
Så det återstår allt en del arbete.
Postat: mån okt 05, 2009 6:40 pm
av Jarven
Gøtt att det har børjat røra på sig igen, instæmmer i att det kommer att bli mycket bættre med EVO1 prylarna...
BILDER!
Postat: tor okt 08, 2009 4:53 pm
av 2.3-16
Tack Jarven.
Bilder kommer vad det lider,men just nu fokuserar jag för en ggns skull på bilen i sig.
Tids nog kommer bilder dock.
Gjort ett litet sidosteg.
Maskinen jag lyft ur får sig nu en behövlig översyn.
Friska vevtätningar,packningar å vad det nu e...
En mer genomgående tvätt.
Visade sig att där var en spricka i tråget,så den gjordes kortlivad med TIGen på ngr minuter efter rentvätt.
Så...fick beställt det som behövs av mercadelar.
Ett fenomen jag lurar på lite med de här maskinerna e att där av ngn anledning alltid kommer upp olja i fördelarn på dem.
Slog isär fördelarn lite snabbt,å kan inte hitta ngn eg grund för varför,å iom det antar jag att det bottnad i vevhuskomp.?
Lurigt.
olja
Postat: tor okt 08, 2009 7:46 pm
av Pv V8
Jag vet varför det kommer in olja,

Men de vill du nog inte ha reda på......

Erkänn de e gött att spela gitar
Sov så gott min bäste vän, Puss puss

Postat: ons okt 21, 2009 6:17 pm
av 2.3-16
Bilder var det,å det har faktiskt hänt lite...
Har ju byggt detta hyggligt kompakt eftersom bitarna jag använder e relativt stora,å till min stora glädje visar det sig att jag generellt måttat rätt.
Det som skär sig e ena motorfästet,men som vi redan listat ur hur vi behöver modda samt placeringen av spjället och ena anslutningen för oljefiltret.
Bortsett från det,som jag dock ser som detaljer i sammanhanget,så platsar allt annat rent löjligt bra.
Så...bilder var det...

Postat: ons okt 21, 2009 6:22 pm
av itsfun
Snyggt som vanligt Jesper! Det är inga garageträffar på gång?

Iofs en ganska dryg resa på en sådär 50-60 mil men vadå

Postat: ons okt 21, 2009 6:23 pm
av 2.3-16
Nu skall det naturligtvis städas upp.Det skall få finish osv men framför allt kommer jag spendera en helvetes massa tid på alla detaljer den närmaste tiden.
Jag verkligen HATAR när det hela e på trekvart.
Sen....det blev ju EVO1 till slut...
Å...jag hade lite flyt å.....
...hitta en orginal EVO1 vinge på tyska ebay som sagt...
Å så mkt kan jag säga att oavsett vad man anser blir det alltså en ren EVO1 replika av det rent estetiskt nu.
De där bakvingarna e varken billiga eller enkla att få tag i

Postat: ons okt 21, 2009 6:25 pm
av 2.3-16
Verkstads träff får vi la kika på.
Just nu e där ganska fullt då vi håller på med ett rodchassie till en -34 Ford för en kund bla.
Postat: ons okt 21, 2009 6:28 pm
av itsfun
Som alltid så är det ju för få timmar på dygnet

Själv håller jag på att förbereda min chevapickis för lack, och varje gång jag gör detta arbete så kommer jag fram till samma sak: Jag hatar spackel!