Sida 29 av 51

Postat: mån jul 27, 2009 4:45 pm
av RoGGaH
Fan va surt!
Efter allt skruvande så ska det stypa på en drivaxel.
Är det en speciell drivaxel på 2,3 16v eller är det samma som någon annan 190?

Postat: mån jul 27, 2009 5:34 pm
av Johnny H
RoGGaH skrev:Fan va surt!
Efter allt skruvande så ska det stypa på en drivaxel.
Är det en speciell drivaxel på 2,3 16v eller är det samma som någon annan 190?
Det är samma axlar på
2,3 16V
2,5 16V
2,5TD
2,6
förutsatt att dom är utrustade med ASD alltså.

ALLA tips om någon som har en axel mottages tacksamt!

Postat: mån jul 27, 2009 5:52 pm
av JonasW
Världens längsta länk, men här kanske du kan fynda en?

http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... 0000100000

Postat: mån jul 27, 2009 5:57 pm
av Johnny H
JonasW skrev:Världens längsta länk, men här kanske du kan fynda en?

http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... 0000100000
Tack för tipset men det finns ingen passande på Bildelsbasen.
Ingen som jag hittade iaf.

Postat: mån jul 27, 2009 6:20 pm
av mattias
Johnny H skrev:Jag tror inte jag äger en indikatorklocka. :doh:
Och kammarna är ju inte ställbara ändå??
En indikatorklocka är inte speciellt dyr idag, men med stativ så är det väl 6-7 hundra kr. Alla som seriöst bygger ihop lite motorer bör ha en för att kunna kolla alla möjliga saker.
Om du planat topp/block och smällt ihop sakerna igen utan att ha kompenserat med tjockare packning, då tappar du möjlighet att kolla inställningen via noll-markeringarna. Det ska iof krävas en hel del..

Som andra säger, har du provtryckt anläggningen? Ett litet läckage kan ge upphov till mycket problem och tappad respons.

Postat: mån jul 27, 2009 6:51 pm
av Johnny H
mattias skrev:
Johnny H skrev:Jag tror inte jag äger en indikatorklocka. :doh:
Och kammarna är ju inte ställbara ändå??
En indikatorklocka är inte speciellt dyr idag, men med stativ så är det väl 6-7 hundra kr. Alla som seriöst bygger ihop lite motorer bör ha en för att kunna kolla alla möjliga saker.
Om du planat topp/block och smällt ihop sakerna igen utan att ha kompenserat med tjockare packning, då tappar du möjlighet att kolla inställningen via noll-markeringarna. Det ska iof krävas en hel del..

Som andra säger, har du provtryckt anläggningen? Ett litet läckage kan ge upphov till mycket problem och tappad respons.
Sant.
Jag får nog ta och inhandla en klocka så man har en.
På denna motor är blocket ej planat och toppen bara avtagen jättelite. En 10del typ...

Jag har inte provtryckt den, men isf kan det bara vara dumpen som läcker eftersom allt annat är bytt iom nya insuget/intercoolern.

Postat: mån jul 27, 2009 8:11 pm
av Dallleee
jävligt surt att de inte finns nån, känns ju inte så värt å köpa en ny då dom kosta runt 5000 kr -.-

Postat: mån jul 27, 2009 9:07 pm
av Turbokoftan
250TD är det samma som 2,5TD det? Merca och modeller.. :)

Här har du iaf en sån från stan som säljs i delar:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... m?ca=4&w=2

/Koftan

Postat: mån jul 27, 2009 9:40 pm
av Mas_74
Turbokoftan skrev:250TD är det samma som 2,5TD det? Merca och modeller.. :)

Här har du iaf en sån från stan som säljs i delar:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... m?ca=4&w=2

/Koftan
Är ju tyvärr från en w124a dvs rätt typ av klump kan sitta på den men driv axlarna är nog för långa...
Är det knuten på axeln som farit för dig johnny?

Postat: mån jul 27, 2009 9:55 pm
av Mas_74
Kolla upp denna iaf..(on du inte redan gjort det)
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=10307303

Postat: mån jul 27, 2009 10:30 pm
av Dallleee
Det är drivaxeln som har farit tydligen

Postat: tis jul 28, 2009 6:39 am
av Johnny H
bnippen skrev:Kolla upp denna iaf..(on du inte redan gjort det)
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=10307303
Det är axeln som gått av. :(

Ej samma axlar på 124 karossen.

Denna axel är för EJ ASD :(

Postat: tis jul 28, 2009 8:32 am
av Turbokoftan
Jonas (Sportmerca) har inte någon axel till övers då?

Postat: tis jul 28, 2009 9:59 am
av Johnny H
Turbokoftan skrev:Jonas (Sportmerca) har inte någon axel till övers då?
Inte en aning, har inte nummer eller nått till han ändå. :(


Nu har jag iaf beställt en ny axel.
Dyrt som guld men vad fan ska man göra om det inte finns beg att hitta?
Dock så söker jag vidare efter fler beg axlar.
Känns inte som om det var den sista axeln som small av....

Postat: tis jul 28, 2009 10:02 am
av readytorace
jonny hör med anton ångström i lycksele han med diesel 190in har en känsla av att han kan ha några