Gustavs Volvo 740 2,7L n/a Dogbox Provkörd!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
David_B
För mycket laddtryck

Inlägg av David_B »

Fy satan vilka svetsar :thumbdown:
David B
Användarvisningsbild
jiiim
För mycket laddtryck

Inlägg av jiiim »

haha..
ja inte är man ju svetsar kungen själv men de där var fan i en klass för sig :lol:

gå som isbil eller?
Användarvisningsbild
JuhaK
Lite mer laddtryck

Inlägg av JuhaK »

Livsfarligt bur :shock:

Om smällen inte dödar, buren gör det.
244DL B230 8v 11,13/203
Juha Kuusirati

Drag Race Cortina, B230 8v. 9,54/224
Rollover Motorsport
B18_A
Lite mer laddtryck

Inlägg av B18_A »

Totalt livsfarligt!
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

att man antagligen känner sig nöjd med dessa svetsarfogar (eller svetsloppor) och insättningen av buren är ju skapligt imponerade för mig. Jisses :doh: :doh: :doh:
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Skratta eller gråta? gråta är nog mer rätt här :thumbdown:

EDIT: angående buren såklart, annars ser de bra ut! :lol: :thumbright:
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Gråta.. skulle jag ha gjort om jag var ansvarig för hur det ser ut.

Nu kan man bara skratta åt det :)
Jag visste ju precis hur det såg ut när jag köpte bilen så det kom inte som nån överasskning direkt :P

Men som sagt! jag ska kapa ur allt, troligtvis går det rädda dom flesta rören och kanske köpa lite nya raka rörbitar eller skarva.. vi får se.

Jag bytte pedalställ ikväll iaf. så nu har jag tre pedaler. :P
Nån som vet hur det funkar med hydraulisk koppling?
Cylindern passar ju rakt på, men måste man ha en speciell pedal med fäste för stången till huvudcylindern? jag får inte ihop det med pedalerna jag har liggande.. kanske sätter dit en wire istället.. det är ju enkelt :)

Sen klippte jag ännu mer kabel och läste elschema ikväll...
Nu är även ABS borta...
Gustav Sundberg
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Gustav skrev:Gråta.. skulle jag ha gjort om jag var ansvarig för hur det ser ut.

Nu kan man bara skratta åt det :)
Jag visste ju precis hur det såg ut när jag köpte bilen så det kom inte som nån överasskning direkt :P

Men som sagt! jag ska kapa ur allt, troligtvis går det rädda dom flesta rören och kanske köpa lite nya raka rörbitar eller skarva.. vi får se.

Jag bytte pedalställ ikväll iaf. så nu har jag tre pedaler. :P
Nån som vet hur det funkar med hydraulisk koppling?
Cylindern passar ju rakt på, men måste man ha en speciell pedal med fäste för stången till huvudcylindern? jag får inte ihop det med pedalerna jag har liggande.. kanske sätter dit en wire istället.. det är ju enkelt :)

Sen klippte jag ännu mer kabel och läste elschema ikväll...
Nu är även ABS borta...
Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligen :doh: ). Kom på att du fick ju med pedalstället för wire. Men har ett för hydral sittandes i kvaddade 940n på gården i överkalix.. ska söka locket till bakaxeln oxå..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Gustav
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Dennis Öhman skrev: Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligen :doh: ). Kom på att du fick ju med pedalstället för wire. Men har ett för hydral sittandes i kvaddade 940n på gården i överkalix.. ska söka locket till bakaxeln oxå..

Ok! Ja, jag har lix en wire liggande så jag sätter ihop det med wirekoppling nu, kanske man orkar fixa hydraul senare.. för visst är det bara själva pedalen som jag behöver?

Men om du vill sälja lite andra småsaker från den kvaddade bilen så kan jag göra en liten lista. :)

Du har inte en växellådsbalk lös föresten? till manuell låda... och plåten som håller i stödlagret.. :)

Nåja, jag började kapa ur buren ikväll iaf!
Sjukt drygt med tigersåg i allt svetskladd....

Främre halvan är urkapad iaf! fortsätter med bakre halvan nån dag när armarna har slutat skaka av sig själv...
Gustav Sundberg
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Gustav skrev:
Dennis Öhman skrev: Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligen :doh: ). Kom på att du fick ju med pedalstället för wire. Men har ett för hydral sittandes i kvaddade 940n på gården i överkalix.. ska söka locket till bakaxeln oxå..

Ok! Ja, jag har lix en wire liggande så jag sätter ihop det med wirekoppling nu, kanske man orkar fixa hydraul senare.. för visst är det bara själva pedalen som jag behöver?

Men om du vill sälja lite andra småsaker från den kvaddade bilen så kan jag göra en liten lista. :)

Du har inte en växellådsbalk lös föresten? till manuell låda... och plåten som håller i stödlagret.. :)

Nåja, jag började kapa ur buren ikväll iaf!
Sjukt drygt med tigersåg i allt svetskladd....

Främre halvan är urkapad iaf! fortsätter med bakre halvan nån dag när armarna har slutat skaka av sig själv...
Vill du ha något ur kvaddade bilen får du ta det :hihi: Ringer dej imorgon eller torsdag när jag e i överkalix och söker grejer..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Vad tänkte du köra med för låda då? Nästan alla lådor som tål något har väl hydraulisk koppling så kanske är lika bra att bygga för hydraulisk direkt?
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Stener skrev:Vad tänkte du köra med för låda då? Nästan alla lådor som tål något har väl hydraulisk koppling så kanske är lika bra att bygga för hydraulisk direkt?
dogbox!!
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Gustav
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Dennis Öhman skrev:
Stener skrev:Vad tänkte du köra med för låda då? Nästan alla lådor som tål något har väl hydraulisk koppling så kanske är lika bra att bygga för hydraulisk direkt?
dogbox!!
Du tänker på alla BMW-lådor då? jag vill helst inte åka med nån sån.
Som Dennis säger så har jag en dogbox låda som jag funderar på att använda, det är en volvo-låda så jag kan köra antingen wire eller hydraulisk.

Jag funderar dock på att slänga upp en M46 låda nu till att börja med, för jag har varken kardan eller spakställ som passar till dogboxen, det får bli ett senare projekt när bilen funkar.

Det här med: "Det är lika bra att bygga direkt" tänkte jag försöka välja bort en stund.. det var det tankesättet som ställde 142an på pallbockar :P
Lika bra att laga all rost... lika bra att ta bort all underredsmassa... lika bra att riva ur hela elsystemet...

Inget fel med det! men den här bilen tänkte jag skulle rulla rätt så snart :)
Gustav Sundberg
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Tjo,

Plåten som håller stödlagret har jag redan med mig så den behöver ni inte plocka lös i onödan ;)
Användarvisningsbild
Gustav
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Ersviken skrev:Tjo,

Plåten som håller stödlagret har jag redan med mig så den behöver ni inte plocka lös i onödan ;)
Nämen så bra! :) jag glömde fråga om den tidigare...
Gustav Sundberg
Skriv svar