Gustavs Volvo 740 2,7L n/a Dogbox Provkörd!!
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Gråta.. skulle jag ha gjort om jag var ansvarig för hur det ser ut.
Nu kan man bara skratta åt det
Jag visste ju precis hur det såg ut när jag köpte bilen så det kom inte som nån överasskning direkt
Men som sagt! jag ska kapa ur allt, troligtvis går det rädda dom flesta rören och kanske köpa lite nya raka rörbitar eller skarva.. vi får se.
Jag bytte pedalställ ikväll iaf. så nu har jag tre pedaler.
Nån som vet hur det funkar med hydraulisk koppling?
Cylindern passar ju rakt på, men måste man ha en speciell pedal med fäste för stången till huvudcylindern? jag får inte ihop det med pedalerna jag har liggande.. kanske sätter dit en wire istället.. det är ju enkelt
Sen klippte jag ännu mer kabel och läste elschema ikväll...
Nu är även ABS borta...
Nu kan man bara skratta åt det

Jag visste ju precis hur det såg ut när jag köpte bilen så det kom inte som nån överasskning direkt

Men som sagt! jag ska kapa ur allt, troligtvis går det rädda dom flesta rören och kanske köpa lite nya raka rörbitar eller skarva.. vi får se.
Jag bytte pedalställ ikväll iaf. så nu har jag tre pedaler.

Cylindern passar ju rakt på, men måste man ha en speciell pedal med fäste för stången till huvudcylindern? jag får inte ihop det med pedalerna jag har liggande.. kanske sätter dit en wire istället.. det är ju enkelt

Nu är även ABS borta...
Gustav Sundberg
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligenGustav skrev:Gråta.. skulle jag ha gjort om jag var ansvarig för hur det ser ut.
Nu kan man bara skratta åt det![]()
Jag visste ju precis hur det såg ut när jag köpte bilen så det kom inte som nån överasskning direkt![]()
Jag bytte pedalställ ikväll iaf. så nu har jag tre pedaler.![]()
Nu är även ABS borta...

Dänniz 073-8447664
- Gustav
- Kontakt:
Dennis Öhman skrev: Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligen). Kom på att du fick ju med pedalstället för wire. Men har ett för hydral sittandes i kvaddade 940n på gården i överkalix.. ska söka locket till bakaxeln oxå..
Ok! Ja, jag har lix en wire liggande så jag sätter ihop det med wirekoppling nu, kanske man orkar fixa hydraul senare.. för visst är det bara själva pedalen som jag behöver?
Men om du vill sälja lite andra småsaker från den kvaddade bilen så kan jag göra en liten lista.

Du har inte en växellådsbalk lös föresten? till manuell låda... och plåten som håller i stödlagret..

Nåja, jag började kapa ur buren ikväll iaf!
Sjukt drygt med tigersåg i allt svetskladd....
Främre halvan är urkapad iaf! fortsätter med bakre halvan nån dag när armarna har slutat skaka av sig själv...
Gustav Sundberg
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Vill du ha något ur kvaddade bilen får du ta detGustav skrev:Dennis Öhman skrev: Jo min plan var faktiskt om jag hade kvar den att starta upp motorn igen och göra om buren oxå, köpte den med buren tyvärr för de dubbla du betalade(behövs ju inte gå in på priset, gav ju bort bilen egentligen). Kom på att du fick ju med pedalstället för wire. Men har ett för hydral sittandes i kvaddade 940n på gården i överkalix.. ska söka locket till bakaxeln oxå..
Ok! Ja, jag har lix en wire liggande så jag sätter ihop det med wirekoppling nu, kanske man orkar fixa hydraul senare.. för visst är det bara själva pedalen som jag behöver?
Men om du vill sälja lite andra småsaker från den kvaddade bilen så kan jag göra en liten lista.![]()
Du har inte en växellådsbalk lös föresten? till manuell låda... och plåten som håller i stödlagret..![]()
Nåja, jag började kapa ur buren ikväll iaf!
Sjukt drygt med tigersåg i allt svetskladd....
Främre halvan är urkapad iaf! fortsätter med bakre halvan nån dag när armarna har slutat skaka av sig själv...

Dänniz 073-8447664
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Gustav
- Kontakt:
Du tänker på alla BMW-lådor då? jag vill helst inte åka med nån sån.Dennis Öhman skrev:dogbox!!Stener skrev:Vad tänkte du köra med för låda då? Nästan alla lådor som tål något har väl hydraulisk koppling så kanske är lika bra att bygga för hydraulisk direkt?
Som Dennis säger så har jag en dogbox låda som jag funderar på att använda, det är en volvo-låda så jag kan köra antingen wire eller hydraulisk.
Jag funderar dock på att slänga upp en M46 låda nu till att börja med, för jag har varken kardan eller spakställ som passar till dogboxen, det får bli ett senare projekt när bilen funkar.
Det här med: "Det är lika bra att bygga direkt" tänkte jag försöka välja bort en stund.. det var det tankesättet som ställde 142an på pallbockar

Lika bra att laga all rost... lika bra att ta bort all underredsmassa... lika bra att riva ur hela elsystemet...
Inget fel med det! men den här bilen tänkte jag skulle rulla rätt så snart

Gustav Sundberg