knotans 360, verision 3

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

knotan skrev:sådär ja nu är första åkteruen på rikgit avklarad, ett par mil typ med enbvart sugeffekt.. vipecet verkar funka stabilt men inte helt oväntat så fick vi problem när vi skulle progarmera im den analoga utgågen på min VEMS bredbandslabda, beställer en LC1a imorrn istället å kör den till sprutet...

Hej, vad är det för utsignal du behöver, använder inte vipec 0-5v?

Försökte också programera vems lambda, men jag byggde sedan en spänningsomvandlare så att signalen stämde..
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jo vipec vil ha linjär 0-5v, och min vems verkar ha nån typ av smalbandskurva nu

men jag lyckas inte komma in i min mätare även fast jag tycks ha rätt firmware å megatune installerat.
jag orkar inte hålla på å försöka få in en ny fiormware å skit brukar bara bli masa strul har jag hört :roll:
vi tetsade med 2 likka serieportsdatrorer och två usb datorer men dem vill inte hitta konation, även fast den tycks vara uppkopplad så kommer vi inte in i mätaren...

har sålt min vemsround nu å en ny inovative som har rätt kurva programerad vid leverans... enda är ju att jag inte kan få lambdavisning på inovativemätaren å ingen avgastemp, men jag har en lös EGT mätare tligger jag kan kopla dit, å sen får jag väl helt enkelt lära mej AFRskalan...

ska även montera dit tomgångmsotorn nu innan mätaren kommer å kolla över ett bpar bussningar i bakvagnen som ska bytas till gmmibussningar istället för nylon som sitter nu, den är fasn föööör stum bak :hihi: :lol:

nu har jag aldrig åkt en pansarvagn, men som jag förstått det från andra så är dem betydlöigt skönare att åka i :roll:
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

knotan skrev:nu har jag aldrig åkt en pansarvagn, men som jag förstått det från andra så är dem betydlöigt skönare att åka i :roll:
haha :thumbright:
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

nu sitter vipec i å jag har lyckats köra ett par dagar med den sådär grovt inmappad, väntar på bredbandslambdan som ska komma på tisdag. sen banan.. ryter gött ialafall
jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

knotan skrev:nu sitter vipec i å jag har lyckats köra ett par dagar med den sådär grovt inmappad, väntar på bredbandslambdan som ska komma på tisdag. sen banan.. ryter gött ialafall
Hihi ja den var trevlig att åka i...om man varit döv ;) Bra gick den iaf :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

nu har jag byggt om bakvagnen lite å mjukat upp den medtvå gummibussningar ohc vart grymt mcket mer följsam,
åkte även å tvättade bilen första gången på jobbet idag :thumbright:
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

knotan skrev:nu har jag byggt om bakvagnen lite å mjukat upp den medtvå gummibussningar ohc vart grymt mcket mer följsam,
åkte även å tvättade bilen första gången på jobbet idag :thumbright:
härligt ;) snart dags och lägga ett par fullgas repor :P dock väntar du väll på bredbandslamdan :(
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

nu är bredbandlsambdan hemkommen och monterad.
såååå gött att äntligen ha all el klar och kunna bunta ihop alla kabelstammar å gömma upp dem under panelen , ser ju 100ggr bättre ut direkt utan alla hängande sladdar :D

sen efterdrog toppbulten en 3dje gång å nu verkade alla sitta som dem skulle.... :thumbright:

första som hände var att fästet mellan kopplingspedal å wire gick åt skogen, nästan så man kan tänka sej att den inte var designad för 1600nm koppling :hihi: :lol:

nu ska den nog hålla dock, en bit stol lite borrning fräsning och slipning så hade jag en som ser betdlygt kralligare ut :roll:

Bild
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Trevlig bara ut och mappa nu så skall den ju gå som smör snart ;)
jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

Hur gick mappningen igår då?
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
G.Nauta
Forumsberoende

Inlägg av G.Nauta »

Kanon, kanske man har en chans att se den i helgen? :)
"Good looking from a far, but far from good looking!"
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

den är mappad nu å kan säga att jag är sjukt besviken, vart inte alls tillräckligt med flås. sitter på letar efter en turbo i just nu...

måste bara bestämma mej för om komoppressorn ska få sitta kvar eller om man ska köra bara på en lite mindre turbo,... :?

faan är ju mantorp på måndag :(
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

knotan skrev:den är mappad nu å kan säga att jag är sjukt besviken, vart inte alls tillräckligt med flås. sitter på letar efter en turbo i just nu...

måste bara bestämma mej för om komoppressorn ska få sitta kvar eller om man ska köra bara på en lite mindre turbo,... :?

kör på turbo och kompressor då? ;)
jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

knotan skrev:den är mappad nu å kan säga att jag är sjukt besviken, vart inte alls tillräckligt med flås. sitter på letar efter en turbo i just nu...

Misstänkte det..men den lät ju skönt. Tyyrrbo is tha melody :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Kristoffer Helle
Forumsberoende

Inlägg av Kristoffer Helle »

Men hur fungerade M112n?
Trött hela vegen? Orka den inte dra ur giren?
förklara lite :thumbright:

Har ju en 2.3 liter med samma pressa som inte er klar en..
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Skriv svar