Sida 30 av 71

Postat: ons sep 01, 2010 8:54 am
av Jens Gustavsson
0738063737 jag brukar svara bäst på veckorna mellan 13:00-16:00.

Postat: lör sep 11, 2010 9:04 pm
av torpis

Postat: lör sep 11, 2010 10:26 pm
av Tommy Luhr
Fan Jens, bromsar du i smyg :D
800 whp är mycket i din senapsgula :P
hahaha
Snubben på garaget har nog rökt ett och annat framför tangentbordet :)

Postat: lör sep 11, 2010 10:53 pm
av T-27
Och jag som trodde Jens gjorde allt själv åsså har han bara köpt en färdig 800 WHk Motor :hihi:
Hur mycket blir det i Motorn ? :wink:

Postat: tis sep 14, 2010 12:01 pm
av Jens Gustavsson
jo jag har legat lågt här på forumet och smyg dynat B20 till 800++HK :hihi:

nä det som hänt sista tiden är att KL racing insuget är 99.9% klart och att mattias håller på att vemsa min vega och vi har även byggt ihop en fördelar testare som passar 240 brytar lösa systemet.

jag har också surfat sönder min garage dator igen så jag har inget eget internät :)

Postat: mån sep 20, 2010 1:24 am
av turboglöggen
Sedär, nu har jag plöjt igenom 30 sidor av intressant fakta. får börja med och grattulera till ditt grenrör som du tillverkat som kl-racing säljer. Det måste du va stolt över!! :)

Är riktigt inponerad av din kunskap och erfarenhet gällande toppar, önskar man hade kunskapen och verktygen sj. hade vart kul och fått en riktig portad 531 av dig,möjligtvis lite dyrt för mig men hojta till om du känner dig sugen så kan vi diskutera det :D

Sedan läste jag om dina kammar kul att du lyckats fått ihop ett samarbete men olika tillverkare runt om. Grattulerar:)

Sedan angående din "katalog" så måste du släppa nåt nu med en samanställning av alla dina artiklar. :D

Nej nu blir det att sova, kl är snart halv 3 och jag ska upp 6 imon till skolan, lagom med sömn :hihi:

Postat: mån sep 27, 2010 8:02 pm
av Landa_in_Racing
Hej Jens,

Försökt att skicka dig några PM men inget svar.

Försöker här ist :)

MVH Andreas

Postat: mån sep 27, 2010 10:13 pm
av Eric Wiklund
han är datorlös för tillfället, den har gått i graven

Postat: tis sep 28, 2010 11:30 am
av Jens Gustavsson
den är i gång nu men jag har inte hunnit ikapp i pm inkorgen än riktigt.

ska jobba på kontoret i morgon då hinner jag nog svara på gamla pm.

Postat: tis sep 28, 2010 3:58 pm
av mattias
Jag installerade senaste Ubuntu (Linux) på Jens dator och hoppas på en virus-fri framtid. :thumbright:

Postat: tis sep 28, 2010 7:30 pm
av peppe
Du har alltså Linuxat Jens :hihi:

Postat: tis sep 28, 2010 8:41 pm
av Dennis Öhman
Linux är bäst, man måste först välja att installera viruset om det råkas komma..

Postat: ons sep 29, 2010 5:21 pm
av Se88e_K
Har skrivit PM till dig jens om val av sts kamaxel, vet inte ifall det inte har kommit fram eller att du inte har hunnit svara.

Postat: ons sep 29, 2010 5:26 pm
av Jens Gustavsson
Se88e_K skrev:Har skrivit PM till dig jens om val av sts kamaxel, vet inte ifall det inte har kommit fram eller att du inte har hunnit svara.
det har kommit fram men jag fick feber i går och i dag så min hjärna fungerar inte som den ska, svarar i morgon om jag känner mig bättre. vill va pigg i huvudet då jag svarar på svårare kam frågor.

Postat: lör okt 02, 2010 12:48 pm
av Jens Gustavsson
Jens Gustavsson skrev:jag tänkte ta och skriva en snabb uppdatering på vad som händer i garaget utanför mina egna progekt.

ford grupp N toppen nils franssons är klar och ska testas före sm på plåtrallyt i helgen.

sen har jag och peter linberg gjort ettap 1 klart på KL racings nya insugs prototyp som ska passa B230 motorer speciellt till 940, det går i väg till krister i dag tillsammans med en STS 237/116 kam (1.0mm ärligt överlapp lyft på ödp) som ska testas i hans 940 som han ska prepa i vår med lite egna grejor.
är krister nöjd med plaseringen och utrymmet så ska vi sätta dit spridar hylssor och insugnings spjäll och vi hinner kanse testa det i min bänk på nån motor inannan det går i väg till fabriken som ska gjuta det.

sen så har jag och conny kompa preppat ett par kina westgatar som blir ricktigt bra efter de flödesprepas en hel del och sen får ökad slaglängd och en allmän blueprintning, en såld till emilssons is SM race 242 med en kam, vi flödade också toppen och räknade på lite olika konsept.
den bilen ska börja bromsas i morgon på motornord jag kanse åker dit och hjälper till (behöver en ledigdag snart från värkstan också tror jag).

sen har jag grejat med div nya grejor till kjell perssons is SM race bil också men det är topp hemlighets stämplat så klart :lol:


tänkte lägga upp nåra bilder på insuget till volvo 740-940 som jag räknat på och peter L har varit med och byggt åt WWW.klracing.se
tanken är att det ska ligga som grund skiss på hur ett nytt aluminium insug ska se ut i framtiden.

det ligger många timmars räkning och tankar bakom utformning och placering i motor rummet. (dock inte så många timmar på utvändigt bling bling).

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild