diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

hahah helvete! nu äre ba ut å pumpa puder!! :D (det lilla som finns)
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Höhöh frän :)
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
Erik.H.A
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tis okt 12, 2004 9:03 am
Ort: Lse/ Luleå

Inlägg av Erik.H.A »

_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här :)

Bilbygget ser bra ut!

/ Johan
Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

fräna projekt:)


Vad kör du med för dieselpump?

Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.

Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)

en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.

Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?

snyggt bygge och skit frän skoter:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

volvo140turbo skrev:fräna projekt:)


Vad kör du med för dieselpump?

Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.

Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)

en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.

Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?

snyggt bygge och skit frän skoter:)




han har skickar pumpen till finland, bytt kolvar och sån i pumpen, pumpen räcker till en bit över 500 hk om jag förstod det rätt.....inte alla gånger man gör det dock :hihi:
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

manligt är ordet :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

fetn skrev:
_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här :)

Bilbygget ser bra ut!

/ Johan
Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul :)


Haha, och vad erik inte vet om är jag har fått tag i en ny sekundär. Men du kan ju behålla bogserlinan...Du kanske behöver den.....Lyckan varade inte lände där :wink:

Som schlorven säger,så är den ombyggd av experter i finland. Och det finns det resurser med denna pump på en rätt byggd motor kunna ge över 530 häst. Det finns dom som har gjort det.

Just med en standard pump till 300:an så kan du just få ut runt 180- 200häst.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

volvo140turbo skrev:
en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.
Säger väl inte så mycket, det är ju ännu en jädrans gubbäckelfultöntpassat det handlar om... :evil: :wink:
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Ja du anton.. vissa har de andra inte.. hoppas du har lite tid över till isbana med då de snart är dags.. Första plogningen gjord!
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Hmmm, låter bra att isen börjar att lägga. Kanke man måste försöka spöa dit en ny bakaxel på turbotaunusen då!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Äntligen är bilen igång med bes motorn i! tanken är nu att besikta i feb månad för adet är den rätta perioden för bilen. Alla motordelar är beställda och har landat i luleå för nuvarande. Så nu väntar jag på dom så att jag sedan kan börja att skruva ihpp motorn. En kompis (erik) har också påbörjat en lite bra grej som jag skulle få låna/testa utav honom i sommar. Han har byggt en digital avgastempmätare då jag vill hålla lite bättre koll på avgaserna då jag inte har något insprut som kan logga.

Några bilder:
Bild











Huven ska bytas ock lackas samma färg som taket.
Bild







Avgastempmätatren

Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
mackeracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 339
Blev medlem: sön jan 29, 2006 9:16 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av mackeracing »

Fan vad snygg bilen är.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Jag hoppas att den kommer att gå någesenär trots utseendet iaf också. man få ha i åtanke att det kommer att vara en diesel dessutom :wink:
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Fan va brutal den är :shock: Sveriges grymmaste dieselbil?
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

kanske sanbbast? vem vet?
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Skriv svar