
diesel mercan - Litet filmklipp
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här
Bilbygget ser bra ut!
/ Johan

- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
fräna projekt:)
Vad kör du med för dieselpump?
Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.
Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)
en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.
Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?
snyggt bygge och skit frän skoter:)
Vad kör du med för dieselpump?
Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.
Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)
en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.
Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?
snyggt bygge och skit frän skoter:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
volvo140turbo skrev:fräna projekt:)
Vad kör du med för dieselpump?
Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.
Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)
en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.
Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?
snyggt bygge och skit frän skoter:)
han har skickar pumpen till finland, bytt kolvar och sån i pumpen, pumpen räcker till en bit över 500 hk om jag förstod det rätt.....inte alla gånger man gör det dock

Rocken´n roll
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
manligt är ordet 

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
fetn skrev:Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här
Bilbygget ser bra ut!
/ Johan
Haha, och vad erik inte vet om är jag har fått tag i en ny sekundär. Men du kan ju behålla bogserlinan...Du kanske behöver den.....Lyckan varade inte lände där

Som schlorven säger,så är den ombyggd av experter i finland. Och det finns det resurser med denna pump på en rätt byggd motor kunna ge över 530 häst. Det finns dom som har gjort det.
Just med en standard pump till 300:an så kan du just få ut runt 180- 200häst.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Marino Carlsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 689
- Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Hmmm, låter bra att isen börjar att lägga. Kanke man måste försöka spöa dit en ny bakaxel på turbotaunusen då!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Äntligen är bilen igång med bes motorn i! tanken är nu att besikta i feb månad för adet är den rätta perioden för bilen. Alla motordelar är beställda och har landat i luleå för nuvarande. Så nu väntar jag på dom så att jag sedan kan börja att skruva ihpp motorn. En kompis (erik) har också påbörjat en lite bra grej som jag skulle få låna/testa utav honom i sommar. Han har byggt en digital avgastempmätare då jag vill hålla lite bättre koll på avgaserna då jag inte har något insprut som kan logga.
Några bilder:

Huven ska bytas ock lackas samma färg som taket.

Avgastempmätatren

Några bilder:

Huven ska bytas ock lackas samma färg som taket.

Avgastempmätatren

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- mackeracing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 339
- Blev medlem: sön jan 29, 2006 9:16 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Jag hoppas att den kommer att gå någesenär trots utseendet iaf också. man få ha i åtanke att det kommer att vara en diesel dessutom 

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
kanske sanbbast? vem vet?
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159