Jag räknar med att Biltemas ingenjörer hade ett seriöst säkerhetstänkande och använde höga säkerhetsfaktorer i beräkningarna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Stål brukar ju svikta lite innan det går av också så det är nog lugnt......
Ingen kedjespännare än, har några uppslag dock, vet mer efter helgen.
I kväll vart det lite smide av oljereturrör. Måste gå direkt in mot blocket och sedan mad en svag lutning ner mot det undre plåttråget. Ihoppunktat här:
Här sitter röret på plats, kan tänka mej att det är lite svårt att se riktigt vad som är vad underifrån.
En intressant lösning blir att tryckrören från den vänstra turbon kommer att ta en liten tur under oljetråget och mellan styrstag och framvagnsbalken sen upp på andra sidan motorn och fram till intercoolern
Sen fick jag en idé hur man ska få in kall luft i insuget! Vissa plockar ju ut en lyktinsats och tar in luft där. Jag hittade en mer drastisk metod, Kyla med snö!
Bilden ovan är polarens M5a som dog en tragisk död. Det är "bara" en e34 som la sej på taket när den var på väg till Vemdalen. Full med öl och hashplankor och ynglingar som snabbt slutade skratta när bilen valde att överstyra med 180 grader Tror att neonrören klarade sej dock...