Sida 4 av 10
Postat: ons sep 26, 2007 12:36 pm
av _JP_
Nuså har det hänt en del. Nu startar den iallafall

Va lite krångel med tändkablarna och tändspoleföljden men nu är det fixat. Sen för att den ens skulle starta fick ja ändra req fuel till 40! Kollade igår va de va för spridare för dom kunde ju inte vara stora. 150cc visade det sig att dom var på. Kan bli lite litet speciellt nu när det är E85 i tanken sen 5:an satt där. Får väl lov att köra på äcklig bensin istället, men kan ju vara lämpligt nu när vintern närmar sig.

Så ser det ut under huven nu. Filtret är bara tillfälligt monterat så den inte ska suga i sig nå olämpligt

, samt den gröna "återcirkulerande" slangen som är tänkt till bromsservon, iaf den ena utgången.

En sladd eller två... Ska börja organisera om lite där..

Min halva bmw svängningsdämpare med triggerhjul och hallgivaren. Har beställt en spal fläkt nu som ja ska försöka rymma därimellan.
/ Johan
Postat: ons sep 26, 2007 1:12 pm
av Ajden
_JP_ skrev:
Det finns ju platts för två turbonar där på sidorna av motorn.

Postat: ons sep 26, 2007 2:27 pm
av _JP_
Ajden skrev:
Det finns ju platts för två turbonar där på sidorna av motorn.

Hehe ja två små sniglar borde rymmas. Men de är ju snart vinter så då kanske de går bra ändå

Postat: ons sep 26, 2007 4:10 pm
av Markus
ser riktigt hårt ut de där johan!! ska bli skoj att få åka den där i vinter

Postat: ons sep 26, 2007 4:25 pm
av jol
Ajden skrev:_JP_ skrev:
Det finns ju platts för två turbonar där på sidorna av motorn.

Jag tänkte det också varför ska du köra etanol när du ändå inte överladdar

Postat: ons sep 26, 2007 6:39 pm
av _JP_
Markus skrev:
ser riktigt hårt ut de där johan!! ska bli skoj att få åka den där i vinter
Ja får hoppas den är klar tills dess
jol skrev:Ajden skrev:
Det finns ju platts för två turbonar där på sidorna av motorn.

Jag tänkte det också varför ska du köra etanol när du ändå inte överladdar

De luktar ju så gott

sen får man mycket sås för lite pengar

Postat: mån okt 01, 2007 8:00 pm
av _JP_
Nu har en liten uppdatering på gång. Har i helgen lyckats få ihop ett avgassystem. Men de vart inte helt oväntat lite väl otyst.. får se om de blir att bygga om. Men duger att prova med iallafall.

Fick göra en liten "karossjustering" för att få plats med andra dämparen

Så ser det ut

Vart ju lite fult i spoilern där till höger.. men det fixar jag sen nångång
Har även fixat en passande fläktrem och plockat lös mitt trasiga tändningslås. Ska få ett nytt imorrn, och förhoppningsvis en fläkt också.
/Johan
Postat: mån okt 01, 2007 8:14 pm
av Kirre
snyggt med avgassystemet!

Postat: mån okt 01, 2007 8:18 pm
av Steve
Om du vill få den tystare vore roterande ljuddämpare en passande grej

Postat: mån okt 01, 2007 8:20 pm
av _JP_
Tackar
Hehe jo hört talas om dom. De sägs att dom kan ge en viss effektökning också

Postat: mån okt 01, 2007 8:37 pm
av mattias
Schysst utseende blev det där bak!
Kan tänka mig att det är lite högljutt men det är lite svårt att rymma mer. Du skulle kunna vända 90 grader två ggr där bak för att rymma en dämpare till tvärställd.
Postat: mån okt 01, 2007 8:56 pm
av _JP_
mattias skrev:Schysst utseende blev det där bak!
Kan tänka mig att det är lite högljutt men det är lite svårt att rymma mer. Du skulle kunna vända 90 grader två ggr där bak för att rymma en dämpare till tvärställd.
Hmm är inte riktigt med på hur du menar men
Går nog att få dit nån dämpare just innan bakvagnen om man vill. Eller byta ut dom två där bak till nå större. Men det är ett senare problem
/ Johan
Postat: ons okt 24, 2007 4:51 pm
av _JP_
Nu har jag kört med bilen i två veckor till jobbet eller nå sånt och det verkar fungera fint. Bytte ut ljuddämparna mot nå större ovala så nu låter den lite mindre. Men de är nå knas med triggern, går inte att varva mer än 5200 typ. Det är ju lite tråkigt. Funderar på om det är givaren som inte kommer så bra överens med mitt triggerhjul, så den inte hänger med. Någon som vet av någon snabb hallgivare?

Så ser det ut. Plastlådan vid luftfiltret är till bredbandslambdan och den är bara där tillfälligt.
/ Johan
Postat: ons okt 24, 2007 5:03 pm
av Johnny
Sjukt fräckt.. Jag vill se film.

Postat: ons okt 24, 2007 6:00 pm
av Markus
_JP_ skrev:Nu har jag kört med bilen i två veckor till jobbet eller nå sånt och det verkar fungera fint. Bytte ut ljuddämparna mot nå större ovala så nu låter den lite mindre. Men de är nå knas med triggern, går inte att varva mer än 5200 typ. Det är ju lite tråkigt. Funderar på om det är givaren som inte kommer så bra överens med mitt triggerhjul, så den inte hänger med. Någon som vet av någon snabb hallgivare?

Så ser det ut. Plastlådan vid luftfiltret är till bredbandslambdan och den är bara där tillfälligt.
/ Johan
testa med en volvotrigger? dom funkar väl rätt bra.
tråkigt att inte få varva ut den :/