nu har de inte vart en uppdate på länge.., har inte så mkt motivation, måste forfarande hitta en kylare.. men intercoolern kom hem idag, samt en topplocksfläns.! så när jag får fästen till alla kylare får man börja bygga grenrör!
har inga bilder, men de har ju som sagt inte hänt så mkt på senare..,
aldrig en PV för lite!
det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.
Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.
Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.
Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.
B230F -90 o framåt är samma stakar som FT/FK, bara kolvarna som skiljer på sug o turbon.. däremot F och turbo stakar innnan 90 är bara skräp..
740 med rakställd 8v,zf,tb70,plenum mm
mercedes w123 med volvo motor
Mercedes 300 tdt. bruksbil
Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.
Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.
vad menar du med att det är bra att ha donatorbilen kvar om jag ska regga pv:n?
aldrig en PV för lite!
det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.
Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.
vad menar du med att det är bra att ha donatorbilen kvar om jag ska regga pv:n?
Ska du regga som ombyggt fordon eller amatörbyggt?
Kanske redan har den reggad med utbytt motor?
Då spelar det väl mindre roll.
Har själv en P1800 i liknande skick jag ska sätta igång med snart och i
det fallet kommer jag köpa in en Volvo 850 att ta allt ifrån. Då har man
ju papper på kaross med rätt motor osv.
de har jag då inte ens tänkt på hur den ska reggas., men om jag sätter i en besiktnings motor, måste jag göra en sfro ädå, med tanke på att jag har skivbromsar runtom..
aldrig en PV för lite!
det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
satt och läste lite och du hade problem med hastighetsmätare??
det finns digitala man kan köpa, en polare hade sån på sin 240, kommer inte ihåg hur det funkade men kan kolla upp det. tror det funka ungefär som en hastigetsmätare till en cykel, tror det satt en givare vid bromsskivan.
volvo 164 turbo(snart klar)
volvo 145 skåp.
Proud member of 1xx klubben - turboraping old volvos!
live hard die young
ankan02 skrev:tjenare! trevligt bygge du håller på med
satt och läste lite och du hade problem med hastighetsmätare??
det finns digitala man kan köpa, en polare hade sån på sin 240, kommer inte ihåg hur det funkade men kan kolla upp det. tror det funka ungefär som en hastigetsmätare till en cykel, tror det satt en givare vid bromsskivan.
ok,, men det är löst nu.. :p fixade en 1031 axel med givare i axeln.,
aldrig en PV för lite!
det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!