Nu har det hänt lite så det är värt att uppdatera...
Målade och tog hem boggivaggorna från jobbet för ett tag sen.
Dock så fattades ett par fästöron.
Blev lite körning med hederlig pinnsvets och ett gäng 3.2.or...
Fästöronen ska bultas upp under ramen i ett par kraftiga vinkeljärn.
Har satt vinkeljärnen 60mm ovanför nederkant av ramen för att få maskinen lite lägre samtidigt som jag inte förlorar nån markfrigång.
Ska svetsa dit ett par triangelformade plåtar på var sida om vinkeljärnet, på utsidan om 40x40 röret, som förstärkning.
Här syns även nägra justerhål som gör att jag kan flytta hela boggin framåt och bakåt i fasta steg.
Vet inte riktigt hur långt bak boggin ska sitta och det är svårt att måta sig fram så det fick bli såhär. Tanken är att man monterar boggin där banden är lagom slaka, sen spänner man varje band med bakre hjulet i varje boggi.
Fästena på boggin målade och klara...
Lägger dit vinkeljärnen för att kolla så alla mått stämmer, ser bra ut.
Dessa järn ska sedan sitta på framvagnen.
Här syns också band justeringen för varje hjul, det ska monteras en M16 gängstång för själva spänningen.
Boggin bultad på plats med 4 st M20 bult, ska väl hålla tycker jag..
Dags att slänga på däck...
Har äntligen fått tag på riktiga pistmaskinsdäck, har ju haft en hel del problem när jag haft vanliga bildäck tidigare. Man klämmer lätt hål på sidorna på dom...
Fälgarna är 14" golf fälgar som smalnats av så dom är ca 4.5" breda...
Var inte roligt att kränga på dessa däck, dom är hårda!
Har även lagt i slang då jag inte riktigt litar på att mina svetsar är lufttäta efter avsmalningen av fälgen... MIG och rostig fälg är ingen bra kombination
Äntligen sitter däcken på och man kan ställa ner den på hjulen...Härligt!
Verkar stämma bra med linjeringen, skönt!
Då är det bara att göra samma procedur på framvagnen...
Sen skulle man kunna lägga på banden. Måste bara montera lite täckplåtar på sidan på ramen, innaför banden... Sen kan man ta sig en provtur! det närmar sig sakta...