Sida 4 av 51

Postat: sön aug 17, 2008 8:52 am
av noech
fan va du ligger i. gå ju undan de där. skulle va fin om du skulle smiska david me den där ;) för han ha väll inte fått den såld än va?

Postat: sön aug 17, 2008 10:18 am
av Johnny H
noech skrev:fan va du ligger i. gå ju undan de där. skulle va fin om du skulle smiska david me den där ;) för han ha väll inte fått den såld än va?
Ja det skulle vara något det!

Han sålde bilen för ett tag sen. Går uppe i Luleå tror jag det var.
Numera leker han mest sjörövare. Kan vara skoj det med. ;)

Postat: sön aug 17, 2008 3:11 pm
av noech
haha ok

Postat: mån aug 18, 2008 4:45 pm
av Johnny H
Bara så ni vet så jobbar jag lite,lite med bilen än fast jag inte uppdaterat här.
(Och jag har god hjälp av Anders också. ;) )
Kameran är utlånad så jag kan tyvärr inte fota något.

Postat: mån aug 18, 2008 8:53 pm
av Johnny H
Fick igen kameran ikväll.

Vad är det som står där borta på "Långvården"?
(Ja..."Långvården" e min hobbylyfts namn)

Bild

Lite framstegsbilder:

Bild

Bild


Mina nya dragrace stötdämpare och fjädrar:

Bild

Gjorde dessutom nästan klart downpipen. Saknar ett klammer men jag tror jag gör en egen lösning på det istället.

Massor kvar att göra, och jag har bara tills på onsdag eftermiddag på mig, för sen kommer ungarna. Dom stannar tills fredag.
Ska jag hinna mappa innan söndag så vill jag helst att bilen startar snart....typ

Postat: tis aug 19, 2008 2:54 pm
av Turbokoftan
Börjar helt klart se trevligare ut under huven! :thumbright:

En liten fundering, vad mäter din turbo in/ut?

Postat: tis aug 19, 2008 3:34 pm
av Johnny H
Turbokoftan skrev:Börjar helt klart se trevligare ut under huven! :thumbright:

En liten fundering, vad mäter din turbo in/ut?
Tack tack!
Inte en blekaste aning.
Vi kan säga såhär....den är för liten för att det ska vara värt besväret att mäta. ;)

Postat: tis aug 19, 2008 3:37 pm
av stecka
du måste jobba på nu så du hinner till ope :thumbright:

Postat: tis aug 19, 2008 4:20 pm
av Johnny H
stecka skrev:du måste jobba på nu så du hinner till ope :thumbright:
Jobbar ju....har 2 byggrelaterade problem.
Fuelrailen har ett läkage och likaså en pluggning till kylsystemet.
Måste åtgärdas.
Sen ska koppling bytas, kylfläkt med styrning monteras, och generator kopplas in.
Massa småsaker som jag glömt lär det också vara.
Och jag har bara ikväll och lördag på mig att bygga.
Dessutom vore det ju skoj att få till diffen och hinna mappa också innan man drar 27 mil enkel resa för att rejsa. ;)

Just ja....luftfilter har jag inte ens hunnit fundera på ännu....får bli någon socka eller så. He he :twisted:

Postat: tis aug 19, 2008 10:13 pm
av Johnny H
Ja!!

Efter 2st snabba svetslagningar på fuelrailen så startade den inte...

Men efter lite datasupport så hostade den igång! :twisted:

Nu är det kväll, men imorgon ska väl dom viktigaste bitarna vara lösta.

:hihi: :hihi:

Postat: tis aug 19, 2008 11:11 pm
av Johnny H
WOW...NU ska jag åka hem...känner mig ett år äldre nu...kanske för att jag just blev det? ;)

Min present till mig själv får bli en prov bööörnis med Wittmann

Postat: tor aug 21, 2008 1:28 pm
av Johnny H
Idag är det dags att börja mappa lite smått.
Har även en värmeplåt som måste ändras, för den ligger och vibrerar värre än en dildo på 380volt!

Postat: tor aug 21, 2008 3:51 pm
av Johnny H
Mappning klar....typ...lite mer finjusteringar behövs nog, men bilen funkar fint till daglig körning nu.
Laddar 0,6 utan laddtrycksstyrning....säger som Indierna i High Octane....
Moore boost!

Postat: tor aug 21, 2008 6:50 pm
av Johnny H
Bil ute ur verkstan. :thumbright:

Bild

Postat: fre aug 22, 2008 2:17 pm
av Johnny H
Idag har jag fått ägna min tid åt ett elakt oljeläkage istället för att montera laddstyrning.
Mycket irriterande att detta läkage verkar stoppa mina planer på att köra 402m i Östersund.
Har just lagt på ett speciallim men jag tror inte jag kommer åt riktigt överallt så jag har inga stora förhoppningar. :(

Ska ut och testa nu. Återkommer med resultatet.

Just ja...en annan sak...sinterlamellen har inte heller dykt upp. :(