Var ut en kort sväng igår kväll.
Kapade ur vänster innerskärm och hittade en massa rost i vä frambalk, så jag fick staga upp med domkraften så den inte viker sig nu när jag kapat upp balken.
Har även provat luft driven mejsel och börjat ta bort underredsmassa, funkar kanon, speciellt nu när det är gammal massa. Tanken är att allt ska bort och sen snyggas till och lackas.
har varit ut och kapat mer rost, tillverkat en del av vä. balk och svetsat igen blinkersarna fram på båda skärmarna, måste ju göra nåt annat också så man inte tröttnar för fort
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Snyggt jobbat med balken, kul att se när nån gör jobbet grundligt och seriöst Var lite röten i golvet dock, men jobba på bara! Ju mer man lagar desto bättre går det
Glufsen skrev:Snyggt jobbat med balken, kul att se när nån gör jobbet grundligt och seriöst Var lite röten i golvet dock, men jobba på bara! Ju mer man lagar desto bättre går det
Tack, ja det går bara bättre ochbättre de gångerna som man är där.
Sen är det ju skönt att veta att allting blir fräscht också med tanke på effekt och vridmoment.
Efter att hela familjen varit sjuk i omgångar nu så börjar det ljusna.
Så idag kunde jag ägna ett par timmar åt kärran.
Har fortsatt lite på balken och provat svetsa plåten på torpedens hö.sida för rörramen.
Ikväll så gjorde jag ett litet snabbt byte med en kompis innan vi fyllnar till.
Han ville ha skivbromsar runt om på sin PV och jag behövde plåt, så han fick min bakvagn, framvagn och bromssystem och jag fick ca 2kvm plåt
Tackar!!
B230ft, smidda stakar och kolvar, 16V-topp med omslipade kammar, GT45, BMW-låda(525tds), 1031-axel med detroit locker-diff, m.m
Ska få hjälp av Stenström med tips och ideér under tiden
Sådär!! Då är det mesta av bakluckan klar, lite finjustering och spackel senare i framtiden.
Vinkeln ändrad lite och skärmarna ska ändras de också, så det livar.
Och ser det konstigt ut med svetsarna så är allt svetsat från insidan, för spacklets skull, har inte slarvat
Lite bilder på det, för de som vill titta: