Sida 4 av 8

Postat: fre feb 13, 2009 9:50 pm
av jimzon
japp nu har ja köpt kolvar, ringar och H-profilare (LG sista uppsättning h-prof för i februari), maskeringen har åkt av blocket lite motorporr är det väll :) ska börja vikta in kolvarna med stakarna imorrn äre tänkt

bilder 8)
Bild

Bild

Bild

motorporr? :D

Postat: lör feb 14, 2009 12:19 pm
av Toxic
Någon bättre bild på intank walbron?
Såg ruskigt mycket ut som en Henko...


Mvh T

Postat: lör feb 14, 2009 7:13 pm
av jimzon
Toxic skrev:Någon bättre bild på intank walbron?
Såg ruskigt mycket ut som en Henko...


Mvh T
intank är en henko men under bilen blir det en walbro

Postat: sön feb 15, 2009 9:54 pm
av jimzon
nu är stakar och kolvar monterat, kåpor fram och bak för veven och packboxar till dom är bytt, oljepump monterat och vattenpump oljefällan lika så.

lite bilder

Bild

Bild

Postat: mån feb 16, 2009 10:32 pm
av Murranboy
Mycket fin bil måste jag säga :wink:
TIC-90 Its the SHIT :D

Postat: tis feb 17, 2009 5:37 pm
av jimzon
Murranboy skrev:Mycket fin bil måste jag säga :wink:
TIC-90 Its the SHIT :D
men man tackar :thumbright: 90a turbo är ju the shit! haha

Postat: sön feb 22, 2009 1:03 pm
av jimzon
motormonteringen fortsätter! försöker framkalla lite motorporr, har lackerat lite delar och polerat i förbannelse
monterade ihop toppen i veckan med dom gulmärkta fjädrarna från KG, ställde in ventilspelet
och på med toppen men msåte leta efter R-F brickor till 12:9 bultarna dom som följer med säjs vara skit.

annan ventilkåpa och kamdrev har jag men dom ska jag spara på att visa ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


OT: lite terapi arbete efter jobbet på brukisen, svetsa balk :(
fick en 1a på bes, knackade upp all rost och den blev ca 30cm lång :shock:

Bild

kommentarer is king!

Postat: mån mar 02, 2009 3:58 pm
av jimzon
väntar fortfarande på mitt grenrör som är på fräsning, veka sitta i tjära detta. skall börja på att plocka isär växelådan och svetsa stoppring, m90 you know! även beställt koppling, kommer vecka 12
skaffat mig ett viking chip map8 "diskret dräpare"
oljelock i alu!

stålsombundna slangar till xc90 fram och orginal bak

visst ska jag lacka okena röda? eller orginal silver som xc90-oken

lite pics

Bild

Bild

Postat: mån mar 02, 2009 7:49 pm
av Thurgren
OMG vad bra allt blir:D

MÅSTE ha ett sånt oljelock..Vart köper man det??

Postat: mån mar 02, 2009 8:58 pm
av jimzon
Thurgren skrev:OMG vad bra allt blir:D

MÅSTE ha ett sånt oljelock..Vart köper man det??

http://213.115.181.117/forum.turboperfo ... 6&t=217791

annons på turbopreformanclub :thumbright:

Postat: mån mar 02, 2009 11:39 pm
av Thurgren
Tackar:D Här länge undrat om de finns såna faktiskt, Har bara hört rykten :thumbright:

Postat: tis mar 03, 2009 2:24 pm
av Miffe
Trevligt, tycker att du helt klart ska lacka oken gråa.

Mvh Micke

Postat: tis mar 03, 2009 4:36 pm
av jimzon
miffe ja det skulle ju vara snyggt men dom som inte vet vad det är kommer inte se, bara inbitna volvo fans kommer ju fatta vad som stoppar bilen :thumbright:

thurgren jodu rikigt fin är dom!

Postat: tis mar 03, 2009 7:46 pm
av Miffe
jimzon skrev:miffe ja det skulle ju vara snyggt men dom som inte vet vad det är kommer inte se, bara inbitna volvo fans kommer ju fatta vad som stoppar bilen :thumbright:
Det är detaljerna som gör det. ;)
Nae men kör på det du tycker är snyggast, själv kommer jag lacka mina ok gråa 8)

Mvh Micke

Postat: tis mar 03, 2009 9:20 pm
av jimzon
montera ned m90 och fasnade när jag pressa loss drevet, har köpt kylspray och väntar på gasolvärmaren

även fått hem pipercross filtret och 3´ lmm

lite pics

Bild

Bild

Bild