Datsun 180B Racebil, Winternationals Malmö 7-9/9/2012
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Ser mkt lovande ut 
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Hej Klabbe. Jodå motivationen är på topp för i vår ålder får man leva som om varje dag vore den sista. Våra förhoppningar är att hinna testa bilen någon gång -09 men vi tänker inte sänka våra krav utan då får det hellre bli våren -10.
Ang din inkontinens så ber jag min fru att ta hem några vuxen blöjor (jobbar inom äldrevården) till nästa säsong, så kan du byta när vi tar hand om bilen.
MVH Ola
Ang din inkontinens så ber jag min fru att ta hem några vuxen blöjor (jobbar inom äldrevården) till nästa säsong, så kan du byta när vi tar hand om bilen.
MVH Ola
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
imponerande bygge! kommer ni ha fronten i ett stycke lr kommer ni dela den när ni gjutit? blir glasfiber lr?
undrar bara för min front är skärmar å front gjutna ihop, så ja kan fan inte ta bort den sj
nu är kanske eran mycket smalare än en camaro men,ja når knappt till vardera sida
lite nyfiken på hur ni ska göra
mvh tim
undrar bara för min front är skärmar å front gjutna ihop, så ja kan fan inte ta bort den sj
mvh tim
Fint bygge!
Ett sånt där manligt chassi vill jag också ha...
Ett sånt där manligt chassi vill jag också ha...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Postat: sön jan 18, 2009 8:02 pm Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Tim. Vi skall ha hela fronten i ett stycke alltså ingen huv.Kommer ju ändå ta av hela fronten efter varje repa.När vi har gjutit färdigt fronten så skär vi sönder formen på mitten sen blir det lätt att plocka ut den färdiga fronten.
Hej Klabbe. Du får väl komma ut med Taunusen så gör vi ett riktigt till dig.
Du behöver bara bestämma om det skall vara stål eller chrom-molly.
MVH JK-Racing
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Tim. Vi skall ha hela fronten i ett stycke alltså ingen huv.Kommer ju ändå ta av hela fronten efter varje repa.När vi har gjutit färdigt fronten så skär vi sönder formen på mitten sen blir det lätt att plocka ut den färdiga fronten.
Hej Klabbe. Du får väl komma ut med Taunusen så gör vi ett riktigt till dig.
Du behöver bara bestämma om det skall vara stål eller chrom-molly.
MVH JK-Racing
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
Nu börjar det närma sig gjutning av fronten. Har först fixerat den på bilen.

Sen var det till att börja spackla den på insidan. Vi plastar av fronten utan att göra en form. Har ökat på alla mått lika mycket som plasten blir tjock.
[/img]
När vi ändå är igång så blir det en ny huv till en arg lastbil från Åhus.

Så nästa helg behöver vi nog inte dricka för att bli snurriga i huvudet.
MVH JK-Racing[/img]

Sen var det till att börja spackla den på insidan. Vi plastar av fronten utan att göra en form. Har ökat på alla mått lika mycket som plasten blir tjock.
[/img]

När vi ändå är igång så blir det en ny huv till en arg lastbil från Åhus.

Så nästa helg behöver vi nog inte dricka för att bli snurriga i huvudet.
MVH JK-Racing[/img]
- maranello
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
mycket imponerande
mvh
mvh
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Skitfränt bygge! helt klart..
chassiet ser jäkligt genomtänkt och fint ut måste jag säga!
Det blir helt klart intressant att se fortsättnignen på detta
Men en sak undrar jag ändå över.
Varför sitter styrväxeln så långt fram?
Som det ser ut på bilden så pekar styrastagen framåt, har man styrväxeln framför framaxeln så brukar man vilja att styrstagen pekar bakåt för att inte få en Ackerman som är helt åt käppen fel..

I många fall så kompromissar man ju lite.
Och rejsbilar brukar ha den långt fram för att den inte ska ta i remskivor och dylikt, sen struntar man i att framhjulen får frispel och studsar fram när man försöker köra bilen med stora styrutslag.
Men i ert fall så ser det ju ut att vara väldigt gott om plats mellan kuggstången och motorn..
Så.. finns det nån tanke med att man vill ha kuggstången långt fram kanske?
chassiet ser jäkligt genomtänkt och fint ut måste jag säga!
Det blir helt klart intressant att se fortsättnignen på detta
Men en sak undrar jag ändå över.
Varför sitter styrväxeln så långt fram?
Som det ser ut på bilden så pekar styrastagen framåt, har man styrväxeln framför framaxeln så brukar man vilja att styrstagen pekar bakåt för att inte få en Ackerman som är helt åt käppen fel..

I många fall så kompromissar man ju lite.
Och rejsbilar brukar ha den långt fram för att den inte ska ta i remskivor och dylikt, sen struntar man i att framhjulen får frispel och studsar fram när man försöker köra bilen med stora styrutslag.
Men i ert fall så ser det ju ut att vara väldigt gott om plats mellan kuggstången och motorn..
Så.. finns det nån tanke med att man vill ha kuggstången långt fram kanske?
Gustav Sundberg





